Vilniaus regiono susirinkime vežėjai kalbėjo apie vienybę

2013 04 05

 

Balandžio 3 d., Vilniuje vykusiame vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ narių regioniniame ataskaitiniame susirinkime 70-iai įmonių vadovų įteikti asociacijos nario pažymėjimai. Asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius teikdamas pažymėjimus susirinkusiems vežėjams palinkėjo vieningo ir darnaus darbo.
 
Pirmasis pranešimą skaitė Vilniaus regionui atstovaujantis prezidiumo narys Dainius Abramavičius, asociacijos Ryšių su užsienio šalimis komiteto pirmininkas, pristatęs pagrindines veiklas Rytų ir Vakarų rinkose. Pasak jo, tik santykių tvirtinimas su kaimyninėmis valstybėmis palengvins Lietuvos vežėjų darbą, todėl jis atliekamas nuolat. Išsprendus pagrindinius ginčus dėl krovinių gabenimo rūšies nustatymo kaimyninėje Rusijoje, vis dar lieka aktualių temų kalbant apie šią šalį ir ypač apie Rytų muitų sąjungos šalis.
 
D. Abramavičiaus teigimu, bendradarbiaudami ir dalyvaudami svarbiuose susitikimuose Europos Sąjungos šalyse ir Ženevoje vykstančiuose IRU renginiuose, asociacijos atstovai kuria palankesnę aplinką šalies vežėjų verslui.
 
Veiksmų darna – siektinas tikslas
 
Regioninio susirinkimo pranešėjai sutarė dėl vieno, jog norėdami pasiekti apčiuopiamų rezultatų, privalo dirbti vieningai, derinant veiksmus. Prezidiumo narys Juozas Kuklys, pastebėjo, kad susikalbėjimo asociacijos narių tarpe vis dar trūksta, tačiau finansinę ir darbinę aplinką asociacijoje jis apibūdino kaip stabilią.
 
Asociacijos viceprezidentas Mečislavas Atroškevičius atkreipė dėmesį į tai, kad be transporto politikos ir finansinių dalykų ne mažiau svarbus yra ir vežėjams aktualių paslaugų plėtojimas. Šiuo atveju asociacija „Linava“ per pusantrų metų pasistūmėjo gana daug – pasiūlė pigesnių degalų įsigyti Lietuvoje – „Statoil“ degalinių tinkle, o neseniai didmeninėmis kainomis degalus mūsų šalies vežėjai pradėjo pilti Lenkijoje – LOTOS degalinėse.
 
Matydami, į kokią sunkią padėtį visus vežėjus stumia naujomis privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainomis draudimo bendrovės, Krovininė taryba suformavo darbo grupę draudimo klausimams spręsti. Buvo aptartos būtinos priemonės padėčiai šioje rinkoje keisti – pasamdyti advokatai, galintys konsultuoti ir formuoti įstatymų pataisas šiais klausimais.
 
Kitų draudimo rūšių kainodara taip pat koreguojama, sutarus dėl grupinių pirkimų su partneriais. Pernai tarpininkaujant asociacijai „Linava“ vežėjams pasiūlytas perpus pigesnis kelionių draudimas, o šiemet jau suderintos geresnės sąlygos dėl CMR draudimo. „Dažnai sau užduodu klausimą, kodėl esu „Linavos“ narys“ ir atsakymas yra paprastas – todėl, kad kartu esame stipresni.“, – sakė M. Atroškevičius.
 
Asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius priminė, jog vežėjai yra savo likimo kalviai spręsdami klausimus susijusius su bendrais verslo interesais. „Kažin ar galėjo prieš porą metų mus suprasti Vyriausybė ir Seimas, kai tekdavo kokio komiteto posėdyje sutikti savo kolegas kalbančius priešingai nei asociacija. Dabar situacija pasikeitė, todėl turime sutarti, kad klausimus sprendžiame kartu ir einame turėdami vieningą poziciją“, – dialogo ir pasitarimų modelį aptarė A. Kondrusevičius.
 
Problemų pakanka
 
Asociacijos atstovai šiuo metu bando spręsti vieną opiausių – eilių Lietuvos-Baltarusijos pasienyje problemą.
 
Pasak A. Kondrusevčiaus, girdimas geranoriškas kaimyninės Baltarusijos atsakas ir noras plėsti pasienio punktus, skiriant lėšas ir planuojant konkrečius darbus. „Žinoma, situacija nepasikeis per metus, tam gali prireikti dvejų ar trejų metų, tačiau investicijų ir organizaciniai mechanizmai Lietuvoje ir Baltarusijoje jau paleisti, manau, tai yra labai gera žinia mums visiems“, – sakė A. Kondrusevičius.
 
Jis priminė, jog nelengva apie pasienio infrastruktūros siaurąsias vietas buvo kalbėti ir Lietuvoje, ypač girdint kai kurių vežėjų kritiką beriamą asociacijos „Linava“ atžvilgiu valstybės atstovams. Tačiau rezultatas yra teigiamas – Vyriausybė skyrė 170 mln. pasienio infrastruktūrai gerinti.
 
Kitų asociacijų interesai
 
„Linavos“ generalinis sekretorius Ričardas Malkus, asociacijoje pradėjęs darbą 2012 m. lapkritį, pasidžiaugė, kad pavyko subalansuoti sekretoriato darbus ir pristatė savo darbo rezultatus, tačiau jį liūdina tai, kad į jos darbą bando kištis išorinės jėgos ir keli politikuojantys vežėjai.
 
Jis teigė, jog asociacija „Linava“ sulaukė ne tik politikų, bet ir Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos išpuolių. Asociacija „Linava“ apskųsta Konkurencijos Tarybai ir Lietuvos muitinei, dėl neva nepagrįstų TIR kygelių kainų ir neva nariai asociacijoje diskriminuoja kandidatus. Jis citavo Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU generalinio sekretoriaus Martin Marmy laišką, kuriame aiškiai įvardijama, kad „Linava“ veikia turėdama visus IRU įgaliojimus, tad „kiekviena asociacija yra įpareigojama nustatyti pakankamą finansinę maržą, kad užtikrinti visais atvejais pakankamą TIR garantijų grandinės finansinį stabilumą, ir gebėti užtikrinti visus finansinius įpareigojimus prieš draudėjus ir Nacionalines muitines“.
 
Pasak jo, Lietuva privalo turėti stabilią vežėjų asociaciją, todėl vadovaudamasi IRU direktyvomis, asociacija užtikrina pakankamą garantinio fondo dydį, kad galėtų įveikti galimas finansines rizikas. Viena tokių, pasak R. Malkaus, yra tyrimas, kurį vykdo Konkurencijos Taryba, galinti asociaciją nubausti 10-15 proc. jos metinės apyvartos dydžio bauda. Matydami, kad 3,5-5 mln. litų bauda yra realus pavojus asociacijai, IRU įpareigojo „Linavos“ vadovus užtikrinti pakankamą piniginį rezervą. „Patys nariai apskundė savo asociaciją, kai kurie jų sėdi šioje salėje ir veikia padedami išorinių jėgų.“, – tikino R. Malkus.
 
A.Kondrusevičius taip pat nurodė, jog Sigitas Česnavičius kartu su Nijole Uinskiene, neva atstovaudami smulkiuosius vežėjus apskundė „Linavą“ Konkurencijos tarybai. „Keista tai, kad ir Vidmantas Pelėda, mūsų asociacijos revizijos komisijos pirmininkas yra Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos prezidiumo nariu ir nemato jokio interesų konflikto. Juk tai asociacija, kuri veikia prieš „Linavą“, – pastebėjo A.Kondrusevičius.
 
V.Pelėda sureagavo į pastabą teigdamas, kad yra laisvas dalyvauti kelių asocijuotų struktūrų darbe ir susirinkusiems leido suprasti, kad jokio interesų konflikto savo veiksmuose neįžvelgia.
 
Į pastabas audringai reagavo ir S. Česnavičius, tikinęs, kad dalyvauja SVV (Smulkaus ir vidutinio verslo) Tarybos darbe ir esą tokiais savo veiksmais siekia pagerinti darbo sąlygas vežėjams. Salėje susirinkę asociacijos „Linava“ nariai palydėjo šiuos komentarus piktokomis replikomis ir, galiausiai, nutraukė besiteisinančio S.Česnavičiaus kalbą.
 
Darbai tęsiami
 
Pasak asociacijos generalinio sekretoriaus, darbai nepaisant teisinių ginčų ir kitokių trukdžių vykdomi, o svarbiausia funkcija – vežėjų atstovavimas tarptautinėje arenoje vyksta nenutrūkstamai. Asociacijos „Linava“ atstovai nuolat dalyvauja Jungtinių tautų transporto konferencijoje WP 30, bei Tarptautinio transporto forumo ITF posėdžiuose Paryžiuje, vyksta darbas strateginėse rinkose tokiose kaip Rusija, Kazachstanas.
 
Generalinis sekretorius priminė, jog šiemet rudenį Lietuvoje bus rengiama bendra IRU ir ES transporto ministrų konferencija, kurią organizuoja asociacija „Linava“. Šis įvykis taps vienu svarbiausių transporto srityje mūsų šaliai pirmininkaujant Europos Sąjungai.
 
R. Malkus atskleidė, kad šiuo metu daug dėmesio skiriama lobistiniams projektams kaip transporto pralaidumo gerinimas pasienyje, draudimo aplinkos normalizavimas, vairuotojų stygiaus ir socialinių klausimų sprendimas. „Šiuo metu rinkoje trūksta apie apie 1000 vairuotojų. Trumpalaikis sprendimas – atsivežti darbuotojų iš trečiųjų šalių, tačiau siekiant išspręsti šį klausimą iš esmės, vyksta susitikimai su Socialinių reikalų ir darbo ministre, patarėjais, įvairių institucijų atstovais, kurių metu priimami ilgalaikiai strateginiai sprendimai“.
 
Kaip vieną svarbiausių uždavinių jis įvardijo ryšių su vežėjais stiprinimą, kuris pradedamas atnaujinus asociacijos internetinę svetainę
www.linava.lt. „Tikiuosi, kad vežėjams ateityje nebereikės ieškoti informacijos kituose tinklalapiuose, o ateityje planuojame daugiau pakeitimų“, – planais dalijosi R. Malkus.
 
Generalinis sekretorius taip pat paminėjo, kad „Linava“ ateityje planuoja daryti išsamias transporto rinkos analizes. Šiuo metu kai kurie vežėjai teigia, kad krovinių sumažėjo, tačiau asociacija pastebi, kad TIR knygelių išdavimas nuolat auga. „Tai du prieštaringi teiginiai, tačiau transporto politikos požiūriu, turėtumėme pamatyti, kad kažkur krovinių srautai nyksta, o kitos zonos yra aktyvesnės. Nuolatinės rinkos analizės leis patiems konstatuoti situaciją rinkoje,“ – sakė R. Malkus.
 
TIR klausimai – sprendžiami
 
R. Malkaus pranešime buvo paminėtas itin aktualus TIR knygelių kainų klausimas. „Prezidiumas įpareigojo mane derėtis su IRU dėl TIR knygelių kainų. TIR knygelių kainų keitimas – tai nėra prezidiumo sprendimas, tai IRU valia“ – sakė R. Malkus. Anot jo, „ Kai bus atliktas asociacijos auditas, galėsime vykti į Ženevą ir remdamiesi audito išvadomis pristatysime, kiek finansiškai yra stipri asociacija.“ R. Malkus prognozavo, kad TIR knygelių kainos gali keistis ne anksčiau nei trečiąjį metų ketvirtį.
 
Susirinkimo metu R. Malkus aptarė finansines asociacijos perspektyvas ir biudžeto projektą. Jis atskleidė, kad 2013 m. biudžeto projektą Kongresas patvirtino nekorektiškai ir pristatė, kodėl: „Pirmiausiai, į pajamas Finansų ir biudžeto komitetas įtraukė pajamų už asociacijos nario mokestį. Tai pačios stabiliausios asociacijos pajamos. Asociacijos biudžetas yra finansinės veiklos programa, o, jei tos pajamos nenumatytos, jų negalėsime naudoti. Kita, didesnė problema, ta, kad biudžete buvo fiksuojamas nesantis pelnas.“
 
Pasak jo, naujas, pakoreguotas biudžeto projektas bus skelbiamas “Linavos” internetiniame puslapyje.
 
Kalbėdamas apie asociacijos veiklos perspektyvas, kaip vieną iš planų R. Malkus paminėjo, teisines paslaugas vežėjams. Asociacijos internetinėje svetainėje pateikti Eurazijos regiono teisininkų, į kuriuos vežėjai gali kreiptis iškilus teisinėms problemoms užsienio šalyse, duomenys.
 
Baigdamas savo pranešima R. Malkus trumpai pristatė kieno ir kokie veiksmai trukdo asociacijai „Linava“ veikti efektyviai. Tarp jų buvo paminėti judėjimo „Už skaidrumą Linavoje“ veiksmai atvedę asociaciją į beprasmius ginčus ir gausias išlaidas teisininkams.
 
Diskusijų ir polemikos netruko pasisakant šio judėjimo atstovams – Revizijos komisijos atstovams V.Pelėdai, Alicijai Monkevič bei prezidiumo nariui Erlandui Mikėnui, kurių pozicija išliko nepakitusi – asociacijos sekretoriatas turėtų dar labiau mažinti biudžete numatytas išlaidas ir atkreipti dėmesį į draudimo bei pasienio problemas.
 
Vežėjai siūlė vieningus projektus
 
UAB „Krautoma“ direktorius Sigitas Žilius pasidžiaugė susirinkimo eiga ir nuveiktais darbais. „Šiandien mes išsaugojome „Linavą“, nes asociacijoje buvo sutelkta labai stipri komanda. Mes kaip smulkieji vežėjai pastebime, kad prezidento pasirinkimas į viceprezidentus paskirti Mečislavą Atroškevičių, rodo, kad asociacijai rūpi smulkūs ir vidutiniai vežėjai.“ – sakė jis.
 
Savo pranešime S. Žilius daug dėmesio skyrė bendrųjų pirkimų projektams, kuriuose dalyvaudami vežėjai gali įsigyti prekių ar paslaugų geresnėmis kainomis. Nors projektai su „Statoil“, UAB „Mototoja“ yra sėkmingi, S. Žilius pastebi, „Pagrindinė priežastis dėl ko, kai kurie projektai yra nesėkmingi yra ta, kad neturime konfidencialumo sutarties su asociacijos nariais“.
 
Kalbėdamas apie perspektyvinius bendrųjų pirkimų projektus S. Žilius prioritetus teikė draudimo projektams. Taip pat daug dėmesio skiriama bendro krovininių automobilių pirkimo projektui, vieningam darbuotojų pažymėjimų projektui, kuris leistų asociacijos narių darbuotojams pigiau įsigyti degalų ar biuro reikmenų. S. Žiliaus teigimu, asociacijos nariai turi daug neišnaudotų galimybių, kurios vežėjams gali padėti sutaupyti kiekvieną dieną.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt