Slidus kelias nebaisus pasiruošusiems

2012 10 29


Pirmasis sniegas paprastai keleriopai sumažina automobilių srauto greitį keliuose. Daugumą žmonių jis užklumpa nepasiruošusius ir netikėtai. Tai jau darosi tautiniu bruožu – ratus keičiame tik tada, kai pradeda snigti.

Žiemą geriausia vairuoti automobilį tiems, kurie yra puikiai pasiruošę šaltajam metų periodui. O pasiruošti reikia visiems, nes Marijos žemėje šaltasis metų periodas tęsiasi kartais daugiau nei pusmetį. Taigi, kaip sako BMW saugaus vairavimo mokyklos instruktorius Darius Grinbergas, „pirmiausia, ką reikia turėti galvoje, tai saugus greitis“. Pasak Dariaus, kelio ženklai riboja tik maksimalų greitį. Slidžiame kelyje net ir 30 km/val. kartais gali būti per daug.


Jei ryte automobilį radote apledėjusį ar apsnigtą (tokių ar panašių ženklų gali būti daugybė), tai turėtų būti pirmasis signalas, kad kelyje bus slidu. Neverskim kaltės kelininkams dėl savo klaidų. Jie daro viską, ką gali, tačiau šlapdribos ar plikledžio metu negalima važiuoti tokiu pačiu greičiu lyg danga būtų sausa, o laiku pabarstyti visų kelių paprasčiausiai neįmanoma.


Kitas dalykas, ką reikia žinoti važiuojant slidžiu keliu, yra švelnumas. Jo reikia ne tik bendraujant su savo šeimos nariais ar mylimaisiais. Vairuojant automobilį žiemą taip pat reikia vengti staigių ir „aštrių“ judesių. Anot Dariaus Grinbergo, „staigiai pasuktas vairas ar paspaustas akseleratorius gali dar labiau pabloginti padangų sukibimą. Šiuolaikiniuose automobiliuose įdiegtos stabilizavimo sistemos padės tik iki tam tikros ribos, todėl aklai pasitikėti jomis nereikėtų.“


Kaip sako liaudis, roges žiemai reikia ruošti vasarą. Taip pat ir su vairavimo įgūdžiais. Mokytis valdyti automobilį tada, kai tau reikia važiuoti, o lauke prisnigta, jau per vėlu. Tuo reikėtų pasirūpinti iš anksto. „Kiekvienos žiemos pradžioje internete, televizijoje, radijuje ir spaudoje galime surasti daugybę patarimų vairuotojams. Man visuomet buvo įdomu ar nors vienas pilietis yra pabandęs jais pasinaudoti tikroje situacijoje? Ar bent atsiminė, ką reikia daryti su akseleratoriumi, kai paslysta galiniai ratai? O juk ir žiemą, ir vasarą galioja tie patys fizikos dėsniai. Jei vairuotojas bent kiek susipažinęs su jais, jis suvoks, kad greitėjant labiau užkraunami galiniai ratai, o lėtėjant – priekiniai.


Manipuliuojant vairu, stabdžiu ir akseleratoriumi visuomet galima suteikti pagalbą net ir vienam slystančiam ratui. Tačiau tai daryti reikia mokėti, o šio privalomo meno išmokti iš savo neprofesionalo draugo, dėdės, tėtės, senelio ar laikraščio nepavyks. Šiuo atveju gali padėti teisingi refleksai, bet juos išugdys tik profesionalus instruktorius, kuris žino, kad jei paslydo galiniai automobilio ratai, tai tikrai ne visuomet akseleratorių reikia atleisti. Ir tai visiškai nepriklauso nuo to, kuriais ratais automobilis varomas. Viskas priklauso nuo vairuotojo. Vairuotojas už vairo turi vairuoti, o ne kalbėti telefonu, pasakoti anekdotus ar gerti kavą. Jei pamatytumėte pakilimo metu tuo užsiimantį lėktuvo pilotą, kažin ar tai suteiktų daugiau saugumo jausmo. Netikėtumų galima ir reikia laukti visada“, – sako D. Grinbergas.


Neprivalgei – neprilaižysi, tad jeigu nebesuspėjote pasimokyti, o važiuoti vis tiek reikia, turėkite galvoje kelis paprasčiausius dalykus, kurie padės išvengti netikėtumų.


Greitis.  Žiemą jį riboja ne kelio ženklai, o kelio dangos būklė. Jeigu įtariate, kad gali būti slidu, geriau važiuokit lėčiau ir atsargiau.


Švelnumas. Visur ir visada. Venkite staigių judesių vairu, staigių pedalo paspaudimų, nes slidžiame kelyje bet koks staigesnis judesys gali išprovokuoti automobilio slydimą.

Jeigu už lango temperatūra artima nuliui, važiuokite atsargiai net tada, kai kelias atrodo švarus. Ypač atsargūs būkite ant tiltų, viadukų ir pan, nes jie užšąla pirmiausia. Jeigu jaučiate, kad kelias slidus, laikykitės saugios distancijos iki priekyje važiuojančio automobilio, nes stabdymo atstumas tokiame kelyje padidėja keleriopai. Jeigu pajutote, kad automobilis slysta, nepasimeskite ir nepanikuokite. Jeigu nelaimė neišvengiama, bandykite nukreipti automobilį ne į kitą mašiną, geriau nuvažiuokite nuo kelio ar peršokite per šaligatvio bortelį. Stenkitės nepatirti tiesioginio smūgio. Jeigu matote, kad tikrai neišvengsite smūgio, paskutinę akimirką ištiesinkite ratus – tokį smūgį važiuoklė sugeria geriau.


Gerokai pasnigus suraskite laiko ir tuščią aikštelę, kur galėtumėte specialiai išprovokuoti automobilį ir bandyti jį suvaldyti. Tik neperlenkit lazdos! Jeigu leidžiatės į kelionę žiemą, nepamirškite šiltų rūbų, kastuvo, tempimo lyno ir pasirūpinkite, kad jūsų mobilusis telefonas visados būtų pakrautas.


Ir nesvarbu, kokį automobilį vairuojate, tobulinti įgūdžius niekada nevėlu, net didžiausiu profesionalu save laikančiam žmogui reikia tobulinti įgūdžius. „Beje, įprastame kelyje, nesvarbu, ar automobilis varomas galiniais, ar priekiniais ratais, paslydus jo galui, visada vairą suksime ta pačia kryptimi. Jei jums ši žinia netikėta, susimastykite ar tikrai vairuojate taip gerai, kaip galvojote.“ – sako Darius Grinbergas.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt