Laiškas redakcijai: “Kodėl siekiama diskredituoti Lietuvos vežėjus?”

2012 08 24


Matant kaip desperatiškai bandoma inicijuoti asociacijos „Linava“ atžvilgiu įvairius tyrimus, kaip intensyviai ji skundžiama įvairioms institucijoms, netgi bandoma atvirai jas spausti bei įtakoti priimti kažkam naudingus sprendimus, susidaro įspūdis, kad trečiosioms jėgoms labai parūpo sėkmingos Lietuvos vežėjų verslo pozicijos.

Esame stipri ūkio šaka, generuojanti apie dešimtadalį šalies BVP, tad norinčiųjų lemti jos sėkmingą ar mažiau sėkmingą darbą, ypač tarptautinėse rinkose, netrūksta. Bandymų diskredituoti Lietuvos vežėjus ir noro sumenkinti jų įvaizdį buvo visuomet, tačiau savo geru darbu įrodėme, kad esame kietas riešutėlis įvairaus plauko lobistams ir užsienio šalių konkurentams.

Mus stebina verslininkų vardu pasisakančiųjų kai kurių asocijuotų struktūrų bandymas tiesiogiai kištis į valstybinių kontroliuojančiųjų institucijų darbą. Šiuo atveju apskundus Lietuvos Konkurencijos tarybą Seimo kontrolieriui, Lietuvos verslo darbdavių konfederacija (LVDK) akivaizdžiai peržengė etikos normas, jau nekalbant apie tai, kad rimtai organizacijai, tokiai kaip LVDK, vertėtų atsakyti į jai Konkurencijos tarybos užduotus klausimus ir ramiai sulaukti tyrimo pabaigos. Kodėl nenori ar negali LVDK atsakyti į kontroliuojančiosios institucijos paklausimus galima tik spėlioti, tačiau iš to kaip buvo keliamas klausimas dėl tyrimo objekto – TIR sistemos veikimo Lietuvoje, matyti, kad komeptencijos šioje srityje LVDK generaliniam direktoriui D. Arlauskui trūksta. Galbūt asociacija „Linava“ padėtų suteikti reikiamų žinių šioje srityje, turime kvalifikuotų lektorių TIR sistemos tema dėstančių mūsų mokymo centre.

LVDK generalinio direktoriaus iniciatyva skųsti valstybinėms institucijoms vežėjų asociaciją „Linava“ nustebino ir Lietuvos pramonininkų konfederaciją, kurios vadovas Gediminas Rainys teigė nesuprantantis, „ką D. Arlauskas pametė, ir ką tikisi rasti „Linavoje“. Kelių transportą reglamentuojančių teisės aktų ir tarptautinių konvencijų taikymas vežėjų darbe yra specifinė, gilių žinių ir ilgametės patirties reikalaujanti sritis. Norint suprasti kaip veikia ir kuo grindžiama ši sistema, kiekvienam transporto įmonės vadovui būtina išmokti TIR konvencijos pagrindus, ir išlaikyti atitinkamą egzaminą. Šie klausimai neturėtų būti politizuojami ar paverčiami mėgėjiško lygio diskusijomis, nes nuo sėkmingo TIR sistemos veikimo šalyje, kurį užtikrina asociacija „Linava“, priklauso nemažos dalies vežėjų darbo sėkmė. Norinčius daugiau sužinoti kaip veikia TIR sistema ir kuo grindžiamas vežėjų darbas kviesčiau dalykinei diskusijai, nesisvaidant skundais ir kaltinimais.

Asociacija jau pateikė visus atsakymus dėl TIR sistemos veikimo Lietuvos Konkurencijos tarybai ir kitoms institucijoms ir laukia jų išvadų.

Mečislavas Atroškevičius, Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ viceprezidentas

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt