Mažiesiems laiveliams – šviesi ateitis

%2017 %11 %20


Beveik neįtikėtina, tačiau Seime svarstomos Vidaus vandenų transporto kodekso pataisos, kurios leistų mažųjų laivų savininkams keleivius plukdyti be licencijos.

Išduotos tik 38 licencijos

Iki šiol galiojusią keleivių ir krovinių vežimo vidaus vandenų laivais licencijavimo tvarką siūloma supaprastinti, kad sumažėtų administracinė našta verslui.

Specialistai jau būgštauja, kad, nebereikalaujant įsigyti licencijų, pramoginių katerių ir laivelių savininkus bus sunkiau kontroliuoti.

Ypač vasaros sezoną dažnai regimas vaizdas – pramogautojų pilni laiveliai ant bangų supasi ne tik Kuršių mariose ar jūroje, jų apstu ir Nemuno žiotyse ar kitose upėse.

„Kol kas išduotos 38 licencijos keleivių vežimui. Dar du pateiktus prašymus mes svarstome“, – aiškino Saugios laivybos administracijos Ūkio subjektų veiklos priežiūros skyriaus vedėjas Tadas Škimelis.

Siūlo įvesti patentų sistemą

Seimui po poros savaičių bus pateiktas svarstyti įstatymo pakeitimas, kuriuo siekiama, kad keleivių ir krovinių vežimu galėtų užsiimti ne tik įmonės, bet ir fiziniai asmenys.

Vis dėlto Seime suabejota, ar vienas fizinis asmuo, dirbantis individualios veiklos pagrindu, gali sudaryti laivo įgulą.

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto narys Remigijus Žemaitaitis aiškino, kad iki šiol norintieji gabenti keleivius privalo steigti akcines bendroves, nors realiai tuo užsiima tik vasaros metu.

„Kam guminei valčiai kasmetė techninė apžiūra? Tik laiko gaišimas ir lėšų švaistymas. Pavyzdžiui, Šilutės rajone yra daugybė mažųjų laivų, tačiau, norėdami vasarą plukdyti žmones, jie visus metus privalo išlaikyti uždarosios akcinės bendrovės direktorių ir buhalterį“, – tikino R.Žemaitaitis.

Seimo narys aiškino, kad siūloma įvesti patentinę sistemą, kuri suteiktų galimybę laisviau užsiimti tokia veikla.

„Žiemą laivas ledu neplaukia, o mokesčius reikia mokėti. Manau, nuo gegužės iki spalio tokie laivų savininkai už valstybės nustatytą rinkliavą galėtų plukdyti poilsiautojus“, – teigė šilutiškis.

Skaitykite daugiau: http://klaipeda.diena.lt/naujienos/miestas/maziesiems-laiveliams-viesi-ateitis-423045#ixzz1tDjpho9I

Nereikės registruoti

Saugios laivybos administracijos Laivybos kontrolės skyriaus vedėjas Linas Kasparavičius tikino, kad dabar galiojanti tvarka įpareigoja įmones keleivių vežimui įsigyti licencijas bei kasmet atlikti laivo techninę apžiūrą.

„Tokie laivai kontroliuojami reidų metu, jei pasitaiko pažeidimų, taikomos poveikio priemonės. Mano asmenine nuomone, keleivių vežimas turėtų būti kontroliuojamas licencijų ar atskirų leidimų būdu“, – tikino L.Kasparavičius.

Seimo atstovo R.Žemaitaičio teigimu, tokie pokyčiai turėtų būti skirti tik mažiems, 4–6 žmones galintiems plukdyti laivams.

Oficialiai Šilutėje keleivių plukdymui licencijas įsigyja nuo 4 iki 7 įmonių, kiti gi tuo užsiima nelegaliai.

„Uostamiestyje į delfinariumą ir Smiltynę plukdo dideli laivai, jiems šios lengvatos neturėtų būti taikomos“, – teigė Seimo narys.

Taip pat įstatymo pataisa siūloma įvesti tvarką, kuri nereikalautų privalomai registruoti apie 30 tūkst. mažųjų pramoginių laivų ir burinių jachtų.

Šaltinis Kauno diena
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt