Lietuvių startuolis Omnisend: išsiaiškinome, ko iš tikrųjų nori tie darbuotojai, kurių nori visi

2020 11 19


250 intro Rytis Laurinavicius„Being a senior in Lithuania can be great. Especially, if you work at Omnisend“ („Būti senjoru Lietuvoje gali būti puiku. Ypač, jei dirbate Omnisend“). Tokiu didelę darbo patirtį turintiems specialistams skirtu žodžių žaismu paremtą reklamos kampaniją pradėjo lietuvių technologijų įmonė, aptarnaujanti jau daugiau nei aštuoniasdešimt tūkstančių klientų visame pasaulyje.

Pasak jos įkūrėjų, bendrovėje jau prieš kurį laiką priimtas ambicingas, bet aiškus strateginis sprendimas: norėdama sukurti geriausią daugiakanalės rinkodaros automatizavimo įrankį, ji privalo suburti geriausių rinkoje specialistų komandą. 

„Akivaizdu, kad geri ir patyrę darbuotojai yra raktas į sėkmę bei augimą. Tą labai aiškiai savo veikloje pajutome ir mes, tiek samdydami geriausius specialistus Lietuvoje, tiek pritraukdami juos į savo biurą JAV.

Tad nusprendėme dėmesį sukoncentruoti būtent į juos – pamėginti suprasti, ko iš savo veiklos tikisi tie, kuriuos į komandą privilioti siekia kiekvienas ambicingo tarptautinio augimo norintis darbdavys“, – sako Rytis Laurinavičius, „Omnisend“ bendraįkūrėjas.

Daugiau nei 100 specialistų komandą Lietuvoje, JAV, Didžiojoje Britanijoje ir Ukrainoje subūręs startuolis susitelkė į itin patyrusių savo srities ekspertų pritraukimą. Pastaraisiais metais (net ir pasaulį apėmusios pandemijos sąlygomis) labai sparčiai auganti įmonė artimiausiais mėnesiais siekia gretas išplėsti dar bent pora dešimčių pripažintų talentų.

Svarbiausias lūkestis – kurti produktą, ne teikti paslaugą

Vienas iš ryškiausių „Omnisend“ girdimų lūkesčių, kuriuos kelia didelę darbo patirtį turintys specialistai – tai noras vystyti, kurti ir nuolat tobulinti ilgalaikį produktą užuot teikus paslaugas.

„Lietuvoje kol kas neturime labai daug įsitvirtinusių išmanaus verslo startuolių, kuriančių savo produktus. Tačiau būtent tai – galimybę prisidėti kuriant produktą, o ne teikti paslaugas – kaip vieną iš dažniausių lūkesčių girdime keliant patyrusius specialistus“, – sako R. Laurinavičius.

„Omnisend“ bendraįkūrėjo vertinimu, toks noras yra labai gerai suprantamas bei artimas ir jam pačiam, anksčiau vysčiusiam paslaugų teikimo verslą.

„Produkto kūrimas – tai ilgalaikis procesas, leidžiantis matyti aiškius savo darbo rezultatus, nuolat juos tobulinti, pasitelkti didelius kiekius duomenų priimant vis geresnius sprendimus. Nuosavas produktas – tai tarsi žaidimų aikštelė, kurioje gali drąsiai eksperimentuoti, pats nuolat mokytis ir augti“, – teigia verslininkas.

 Darbuotojai vertina įmonės nepriklausomybę

Kitas startuolių pasaulyje retas aspektas, kurį tarp pasirinkimo kriterijų itin dažnai įvardija labiausiai patyrę specialistai – taip pat gana netikėtas.

„Dirbti pas mus atėjusiems ar šią galimybę svarstantiems specialistams svarbiu faktoriumi tapo tai, kad „Omnisend“ nuo pradžių buvo kuriamas be finansinės paramos iš šalies, iki šiol neturime ir niekada neieškojome investuotojų. Šio aspekto svarbos galbūt iš anksto nebūčiau nuspėjęs, tačiau suprantu, kodėl tai – reikšminga priežastis pasirinkti vieną ar kitą darbdavį“, – tikina R. Laurinavičius.

Pasak verslininko, įmonės savarankiškumas ir nepriklausomybė darbuotojams yra tarsi užtikrinimas, kad jos kuriama paslauga ar produktas yra iš tikrųjų sėkmingi, tvarūs ir turintys paklausą. Tai didina pasitikėjimą įmonės valdymo, vadybos modeliu, jos tvarumu.

„Galiausiai, ši laisvė reiškia greitą sprendimų priėmimą, atrištas rankas kurti, eksperimentuoti bei keistis. Įmonės viduje dirbanti komanda tampa tikraisiais jos ateities ir krypties kūrėjais, pagrindiniais sprendėjais, o vieninteliai reikalavimus jiems kelti galintys yra klientai, ne investuotojai“, – pasakoja „Omnisend“ bendraįkūrėjas.

Duomenys ir greitis negali būti tiesiog skambūs žodžiai reklamose

Duomenų pasitelkimas sprendimų priėmimui, itin didelį jų greitį užtikrinantys vadybos principai – visi šie darbuotojams itin svarbūs aspektai jau yra tapę savotiškomis darbdavių reklamos, skelbimų klišėmis. Todėl patyrę specialistai juos vertina itin atidžiai.

„Greiti sprendimai ir duomenų pasitelkimas vystant produktą yra mūsų srities kasdienybė, efektyvaus ir pasitenkinimą teikiančio darbo būtinybė itin dideliam kiekiui darbuotojų, todėl pažadais apie juos mūsų rinkoje neturėtų būti švaistomasi lengva ranka“, – įsitikinęs R. Laurinavičius.

Būtent šias savybes kaip vienus iš svarbiausių pasirinkimo faktorių įvardina „Omnisend“ komandoje dirbantys žmonės.

„Čia iš tikrųjų veikia didelį greitį užtikrinantys „agile“ principai, čia iš tiesų suteikiama autonomija eksperimentams ir kūrybai, čia tikrai remiamasi duomenimis – klientų teikiamas atgalinis ryšys yra svarbiausias įrankis tobulinant mūsų produktą.

Aš tikrai labai didžiuojuosi girdėdamas tokius atsiliepimus iš mūsų darbuotojų. Žinau, kad šie Omnisend veiklos bruožai – reikšminga greito mūsų augimo pasaulyje priežastis“, – teigia verslininkas.

Darbuotojų tikslas: negalvoti apie pinigus 

164 šalyse klientus aptarnaujančio startuolio komanda ėmė atidžiai nagrinėti bei analizuoti duomenis: ko nori, ieško ir kokius klausimus užduoda patyrę IT specialistai, kiekvieną mėnesį sulaukiantys dešimčių darbo pasiūlymų Lietuvoje ir visame pasaulyje.

„Esame įpratę darbo vietos pasirinkimą sieti su už jį siūlomu atlygiu. Atlyginimas, žinoma, svarbus ir mūsų srityje. Tačiau čia galioja kiek kitos taisyklės: užuot buvusi derybų objektu, siūloma pinigų suma turi būti tokia, kuri tiesiog leistų darbuotojams pernelyg daug apie juos negalvoti ir susikoncentruoti į kitus būsimo darbo aspektus“, – teigia R. Laurinavičius.

Analizuodami darbo pokalbius ir savo specialistų apsisprendimo prisijungti prie komandos priežastis, „Omnisend“ pastebėjo net kelias pasikartojančias tendencijas. 

„Omnisend“ – vienas iš nedaugelio pelningų, savarankiškai išsilaikančių startuolių Lietuvoje. Šeštus metus veikiančio lietuviško startuolio paslaugomis šiuo metu naudojasi daugiau kaip 80 tūkst. el. komercijos verslų iš net 164-ių šalių. Apie 50 proc. „Omnisend“ klientų yra JAV, dar 10 proc. – Didžiojoje Britanijoje. 

Source Omnisend

 

The magazine SEA has been published since 1935
International business magazine JŪRA MOPE SEA has been published since 1999
The first magazine in Eurasia in the four languages: English, Chinese, Russian and Lithuanian


Address:

International business magazine JŪRA MOPE SEA
Minijos str. 93, LT-93234 Klaipeda, Lithuania
Phone/Fax: +370 46 365753
E-mail: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Publisher:

Ltd. Juru informacijos centras


The magazine JŪRA has been published since 1935.
International business magazine JŪRA MOPE SEA has been
published since 1999.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt