Viduriniųjų Rytų krizė: poveikis draudimo rinkai

DWF jūrų ir prekybos vadovo Jonathano Mosso komentaras apie Viduriniuosiuose Rytuose kilusios krizės poveikį draudimo rinkai.

Pasak Jonathano Mosso, kilus pastariesiems neramumams Viduriniuosiuose Rytuose, draudėjai ir perdraudėjai neabejotinai norės iš naujo derėtis dėl draudimo sąlygų, ypač susijusių su laivo korpuso pramušimu, karu, piratavimu, terorizmu, kroviniais ir konstrukcijomis, didinti įmokas ir į polisus įtraukti papildomų punktų bei patvirtinimų, kurie atspindėtų padidėjusią prekybos riziką regione.
Draudėjai ir perdraudėjai jau seniai ieško būdų pakoreguoti spaudimą mažinti tarifus. Tačiau dėl šiuo metu kilusios įtampos pastarieji ims siūlyti žvėriškas polisų sąlygas, žymiai didindami specialiojo draudimo kainas bei trauksis iš tam tikrų draudiminių sričių. Ateinančiais mėnesiais draudimo tarifai turėtų gerokai išaugti.
Laivams teks rinktis ilgesnius maršrutus, vengiant pavojingų zonų, o laivų įgulų atlyginimai dėl padidėjusios laivų užpuolimo rizikos Ormūzo sąsiauryje augs, todėl pasauliniais maršrutais transportuojamų prekių vartotojų išlaidos taip pat augs – taigi prekyba sušlubuos.
Po gegužės 12 d. įvykusio dviejų Saudo Arabijos tanklaivių bei su Norvegijos ir JAE vėliava plaukiojančių laivų užpuolimo Jungtinis karo komitetas, kurį sudaro „Lloyd’s“ ir įmonės rinkų atstovai, įtraukė Persijos įlanką į didelės rizikos vandenų sąrašą. Apdraustiesiems liepta informuoti draudimo agentus prieš laivams įplaukiant į regioną, nes tuomet pradedamos taikyti papildomos įmokos. Draudėjai iš rizikos zonos nepasitraukė visiškai, tačiau visos tarptautinės draudimo kompanijos atidžiai stebi bet kokius pokyčius. Draudimo agentai yra įpratę koreguoti kainas pagal geopolitinę situaciją, tačiau praėjusių metų įvykiai sukūrė tikrą audrą, padidindami draudimo įmokas maždaug 10 % per šešis ar septynis mėnesius.
Tai, kad su Jungtinės Karalystės vėliava plaukiančius laivus Ormūzo sąsiauryje lydi Jungtinės Karalystės karinio jūrų laivyno laivai, situacijos negelbėja.
Naujas netvarkos ir neramumų laikotarpis piešia audringą ir nenuspėjamą vaizdą, o draudėjai ir perdraudėjai neišvengiamai mėgins trauktis iš tam tikrų draudimo sričių ir (arba) taikyti tokius kainų modelius, kurie turės neigiamos įtakos prekybos srautams dėl galutiniam vartotojui augančių išlaidų.

Parengė Nahidur Rahman, DWF vyresnysis viešųjų ryšių vadovas


Pasak Jonathano Mosso, kilus pastariesiems neramumams Viduriniuosiuose Rytuose, draudėjai ir perdraudėjai neabejotinai norės iš naujo derėtis dėl draudimo sąlygų, ypač susijusių su laivo korpuso pramušimu, karu, piratavimu, terorizmu, kroviniais ir konstrukcijomis, didinti įmokas ir į polisus įtraukti papildomų punktų bei patvirtinimų, kurie atspindėtų padidėjusią prekybos riziką regione.

Draudėjai ir perdraudėjai jau seniai ieško būdų pakoreguoti spaudimą mažinti tarifus. Tačiau dėl šiuo metu kilusios įtampos pastarieji ims siūlyti žvėriškas polisų sąlygas, žymiai didindami specialiojo draudimo kainas bei trauksis iš tam tikrų draudiminių sričių. Ateinančiais mėnesiais draudimo tarifai turėtų gerokai išaugti.

Laivams teks rinktis ilgesnius maršrutus, vengiant pavojingų zonų, o laivų įgulų atlyginimai dėl padidėjusios laivų užpuolimo rizikos Ormūzo sąsiauryje augs, todėl pasauliniais maršrutais transportuojamų prekių vartotojų išlaidos taip pat augs – taigi prekyba sušlubuos.

Po gegužės 12 d. įvykusio dviejų Saudo Arabijos tanklaivių bei su Norvegijos ir JAE vėliava plaukiojančių laivų užpuolimo Jungtinis karo komitetas, kurį sudaro „Lloyd’s“ ir įmonės rinkų atstovai, įtraukė Persijos įlanką į didelės rizikos vandenų sąrašą. Apdraustiesiems liepta informuoti draudimo agentus prieš laivams įplaukiant į regioną, nes tuomet pradedamos taikyti papildomos įmokos. Draudėjai iš rizikos zonos nepasitraukė visiškai, tačiau visos tarptautinės draudimo kompanijos atidžiai stebi bet kokius pokyčius. Draudimo agentai yra įpratę koreguoti kainas pagal geopolitinę situaciją, tačiau praėjusių metų įvykiai sukūrė tikrą audrą, padidindami draudimo įmokas maždaug 10 % per šešis ar septynis mėnesius.

Tai, kad su Jungtinės Karalystės vėliava plaukiančius laivus Ormūzo sąsiauryje lydi Jungtinės Karalystės karinio jūrų laivyno laivai, situacijos negelbėja.

Naujas netvarkos ir neramumų laikotarpis piešia audringą ir nenuspėjamą vaizdą, o draudėjai ir perdraudėjai neišvengiamai mėgins trauktis iš tam tikrų draudimo sričių ir (arba) taikyti tokius kainų modelius, kurie turės neigiamos įtakos prekybos srautams dėl galutiniam vartotojui augančių išlaidų.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: [email protected]
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt