2019 metų multimodaliniai rezultatai

Pasaulio krovinių apyvartoje pervežimai geležinkeliu, jūra ir autotransportu yra populiarus logistikos blokas. Planetos multimodalinio sektoriaus daliai šiandien tenka 98 proc. pervežimų.
Smulkiau išnagrinėsime multimodalinių pervežimų rinkos dabartinę padėtį, jos tendencijas ir perspektyvas ACEX požiūriu.

Pradėsim nuo jūros
Perėjimo prie verslo automatizavimo tendencija palietė visą logistiką ir ypač jūrinių pervežimų rinką. Novorosijsko uoste atsidarė nauja moderni krantinė, pritaikyta procesų automatizavimui, todėl pagerės krovinių apdorojimo greitis ir klientų aptarnavimas.
Be to, dauguma jūros linijų, kaip „Maersk“ ir FESCO, stengiasi pereiti į kotiravimo elektroninę sistemą, kad pervežimo užsakovui būtų lengviau, greičiau ir skaidriau apskaičiuoti krovinio pristatymą iš taško A į tašką B.
„Mes stengiamės neatsilikti, naudodami jūros linijų partnerių sistemas. Tai padeda operatyviai atsakyti klientui apie rinkos vertę ir suteikia didžiulį pliusą mūsų darbui, – pakomentavo ACEX komercijos direktorius Novorosijske Denis Bobrakov. – Vis daugiau kompanijų stengiasi savo sistemose įdiegti internetinius kalkuliatorius, nes žmonės nenori bendrauti – paprasčiau gauti atsakymą iš bedvasės sistemos nei iš gyvo žmogaus.“
Vis dažniau pirmenybė atiduodama pervežimams automobiliais (kaip prieinamesniam transportavimo būdui), kai kuriuose maršrutuose atsiranda vis nauji pristatymo būdai. „Be abejo, dėl to daugelyje ekspeditorių organizacijų, užsiimančių jūrinių konteinerių pervežimu, sumažėjo krovinių apimtis, tačiau, laimei, mūsų kompanijos patirtis bei servisas padėjo ne tik „išsilaikyti paviršiuje“ visomis šio žodžio prasmėmis, bet ir 40 proc. padidinti 2019 metų rezultatus, lyginant su 2018 m.“, – sakė D. Bobrakov.

Pratęsime autokelyje
Per dešimt šių metų mėnesių krovinių pervežimas Rusijos transportu sudarė 6,87 mlrd. tonų. Tai 2,1 proc. daugiau nei 2018 m. Praktiškai visose transporto rūšyse pastebimas apimčių sumažėjimas. „SeaNews“ duomenimis, tik pervežimai automobiliais išaugo 3,8 proc. ir sudarė 4,7 mlrd. tonų.
Kodėl tai vyksta? Atsakymas – paprastas. Pervežimai automobiliais – labiausiai biudžetinis krovinių pristatymo būdas, kurį naudodami daugelis krovinių savininkų ženkliai sutaupo pristatymo išlaidas.
„Nežiūrint to, kad visoje Vokietijoje pabrango važiavimas keliais ir dėl to padidėjo pervežimo tarifai, mūsų paslaugos išlieka paklausios. Europoje transporto sektorius vis auga, kompanijos apyvarta didėja, ACEX patikėtų autopervežimų darosi daugiau“, – pakomentavo ACEX atstovybės Lietuvoje direktorius Edvinas Neverovskis.
Be to, pastebima teigiama autotransporto iš Kinijos vystymosi dinamika – atsiveria naujos krovinių pristatymo kryptys, naudojami nauji keliai.
„Be jau įprasto krovinių pristatymo oro transportu, mes aktyviai vystome automobilių bei geležinkelio kryptį Sudžou–Rusija ir jau aktyviai pristatome krovinius nesinaudodami lėktuvais, o tai rodo didelį šios krypties potencialą“, – pranešė kompanijos „Fans Trans“, ACEX nario Honkonge, generalinis direktorius Ken Hui.

Užbaigiame geležinkelio kryptimis
„SeaNews“ duomenimis, pernai krovinių pervežimas geležinkeliu sumažėjo 0,7 proc., tai sudarė 1,067 mlrd. tonų. Viena pagrindinių naujienų geležinkelio pervežimų srityje 2019 m. tapo trijų elektroninių platformų: „Skaitmeninė logistika“ (elektroninės prekybos platformos „Gruzovyje perevozki“ RŽD), „ReilKommers“ (vagonų biržos „Railcommerse“ operatorius) ir „Prostyje perevozki“ (vagonų agregatoriaus „Vagonline“ operatorius), pareiškimas apie bendro darbo pradžią.
Trijų platformų susijungimas rodo, kad vienai kompanijai valdyti geležinkelio pervežimų rinką praktiškai neįmanoma. Taip pat kaip ir išgyventi smulkiems operatoriams. Kompanijos, kurių balanse iki 1 000 vagonų, arba parduoda juos arba nuomoja stambiems žaidėjams.
„Jeigu pasiūlytas aptarnavimas bus paprastas ir lankstus, tai vystymasis neišvengiamas. Panaudoti tokią sistemą mes, ekspeditoriai, galėsime tik tada, jeigu tai bus patogiau ir pigiau nei darbas su operatoriais pasirašant tiesiogines sutartis“, – sakė „RusTrans“, ACEX nario Maskvoje, direktorius Oleg Degtiariov.
Apibendrinant galima sakyti, kad perėjimo į automatizuotus procesus tendencija, naujų transporto krypčių atidarymas ir geležinkelio rinkos stambių žaidėjų susijungimas rodo, kad multimodalinės srities vystymasis turi teigiamą dinamiką, kuriai esant krovinių pervežimo rinkos stabilus augimas buvo, yra ir bus.

Paruošta АСЕХ

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt