KROVA. Klientų pasitikėjimas pelnomas už KLASCO patirtį

 

Vida Bortelienė

Vyresnio amžiaus klaipėdiečiai uosto panoramoje teigia pasigendantys laivų, nes prieš du dešimtmečius jų regėdavo daugybę stovinčių savaitėmis. O dabar – plaukdamas keltu per marias vos spėjai užmesti akį į kokį jūrų milžiną, o jau rytoj jo nebėra! Paradoksas – uostas atrodo pustuštis, apsilankančių laivų skaičius mažėja, o krova didėja sparčiausiai regione. Klaipėdos uosto modernizacija paspartino krovos greitį ir darbo našumą.

AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO) jau trečią dešimtmetį išlieka uosto krovos ir verslo bendruomenės lyderė. Už veiklos stabilumą ir aukštus rezultatus įmonė kasmet apdovanojama įvairiais verslo prizais, pastarąjį kartą jį apdovanota Lietuvos pramonininkų konfederacijos nominacija „Sėkmingai dirbanti įmonė 2017“.

Bendrovės vadovas Audrius Pauža pastebi, kad nuolatiniai uosto parametrų pokyčiai pagal pasaulines laivybos tendencijas Klaipėdos uoste sukūrė raidos sistemą, kurią stebėtojams sunku išskaidyti dalimis. Tiesiog matomas vis kitoks vaizdas – galingesnio ir gražėjančio uosto su atplaukiančiais vis talpesniais laivais.

Nors vidinių konkurentų pagal išplėtotas veiklas skaičius didėja nuolat, KLASCO taip pat stiprina galias ir didina apyvartą. Bendrovės vadovas A. Pauža teigia, kad nuolatiniai uosto gylio ir hidrotechninės infrastruktūros pokyčiai mūsų uoste pagal pasaulines laivybos tendencijas visiems kuria panašias sąlygas ir sulydo į vieningą raidos sistemą, kurią uosto išorės stebėtojams sunku skaidyti į dalis. Klientai taip pat žvelgia į visumą: krovos pajėgumą, laivų pralaidumą, ir tampa nesvarbu, koks krantinių ilgis ar aikštelių plotis. Kai techniniai ir technologiniai skirtumai tarp kompanijų sumažėja iki nepastebimų, pagrindinis kriterijus konkurencijai vis tiek išlieka individualūs kompanijų bruožai ir specialistų kompetencijos.

2017 m. KLASCO perkrovė 13,5 mln. tonų krovinių – 700 tūkst. tonų (+6 proc.) daugiau nei 2016 m. Daugiausiai krauta: biriųjų trąšų, metalurgijos žaliavos, grūdų bei birių žemės ūkio produktų, skystų trąšų, ro-ro technikos.

Pasak A. Paužos, pagal investicijų mastą 2017 m. buvo nuosaikus laikotarpis, kai užbaigtas vienas plėtros etapas ir rengiamasi pereiti į kitą. Už 2 mln. eurų įsigyta technikos ir technologinės įrangos, atnaujintas elektros ūkis, modernizuota vartų kontrolės sistema, ją sujungiant su krovinių svėrimo procesu. Tai padidino autotransporto su grūdais pralaidumą ir sumažino mašinų kiekius stovėjimo aikštelėje prie uosto vartų.

Tačiau KLASCO ruošiasi iššūkiams, kai Uosto direkcija išgilins uosto laivybos kanalą iki 17 m. Ant kranto šiaurinėje uosto dalyje pastatyti didžiuliai sandėliai, kurie leis sukaupti papildomus kiekius krovinių ir greitai krauti dar didesnius laivus. Tačiau investicijų laukia pietinis KLASCO kompleksas – Jūrų perkėlos terminalas Smeltės pusiasalyje. Čia vykdyta DFDS jūrų keltų krova 2017 m. perkelta į naują terminalą ir atsilaisvino maždaug 50 ha ploto KLASCO teritorija. Iškeltas tikslas per penkerius metus iš esmės ją pertvarkyti. Iš 3–5 atskirų multimodalinių terminalų sudarytas krovos kompleksas būtų pajėgus krauti iki 6 mln. tonų krovinių per metus.

KLASCO priklauso ir vilkikų kompanija „KLASCO Towage Assistance“. Ji turi tris naujausius ir galingiausius Klaipėdos uosto vilkikus. Šiuolaikinis laivynas pajėgus švartuoti pačius didžiausius uosto laivus.

„Per metus krauname prekių, kurių vertė siekia arti 6 mlrd. eurų. Krovinių savininkai linkę savo vertingus daiktus patikėti tik profesionaliai dirbančiai kompanijai. Tai sunki, bet maloni atsakomybė. Galima sakyti, kad sėkmės raktas – ilga ir įvairi profesinė patirtis, dėmesys kliento poreikiams. Uostas ar atskira krovos kompanija yra tarsi gyvas organizmas, todėl nuolat būtinas atsinaujinimas. Nuosekli investicijų programa
KLASCO leidžia išlaikyti ne tik Klaipėdos uosto, bet ir viso regiono lyderio pozicijas“, – teigia A. Pauža. KLASCO dalis Klaipėdos uoste pagal 2017 m. rezultatus sudarė 32 proc., o užimant tokią rinkos dalį ją išlaikyti yra sunkiau nei mažesnėms kompanijoms kilti. Pagrindiniai KLASCO partneriai yra Lietuvos pramonės įmonės ir grūdų eksportuotojai, Baltarusijos produkcijos gamintojai ir prekybininkai, tačiau kontaktai mezgami ir su tolesnių rinkų klientais.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt