TARPTAUTINIAI RENGINIAI. „Viena juosta, vienas kelias“: Lietuvos ir Kinijos transporto verslo asociacijos planuoja glaudesnį bendradarbiavimą

 

Lietuva, esanti patogioje geografinėje padėtyje tarp Rytų ir Vakarų, gali tapti svarbiu Kinijos partneriu transporto srityje, Kinijai įgyvendinant Naujojo šilko kelio – „Vienos juostos, vieno kelio“ iniciatyvą. Šia tema Vilniuje surengtas tarptautinis seminaras bei Kinijos tarptautinės ekspeditorių asociacijos ir Rytų–Vakarų transporto koridoriaus asociacijos atstovų susitikimas su Lietuvos susisiekimo ministerijos vadovais.

Susisiekimo ministerijoje viešėjusiems svečiams – Kinijos tarptautinių krovinių ekspeditorių asociacijos (CIFA) generaliniam sekretoriui Liu Xuede, Kinijos Zhejiang universiteto Jūros logistikos ir laisvosios prekybos salų tyrimų centro direktoriui prof. Paul Tae-Woo Lee ir „China Merchants“ Kinijos ir Baltarusijos komercijos bei logistikos korporacijos ir „Didysis akmuo“ industrinio parko atstovui Mao Cong – pristatytas Lietuvos susisiekimo sektorius bei šalies transporto ir logistikos stipriosios pusės, kurios užtikrintų palankias sąlygas nuolatiniam Kinijos krovinių srautui aptarnauti.

„Lietuvos sėkmė transporto ir logistikos srityje priklauso nuo gebėjimo reaguoti į naujas ekonominio bendradarbiavimo galimybes, investicijų srautus bei globalios ir regioninės prekybos tendencijas. Geografiškai būdama ties Kiniją ir Europą jungiančiu transporto koridoriumi, Lietuva siekia būti konkurencinga tarptautiniame lygmenyje ir pasiūlyti naujų iniciatyvų, atitinkančių naujausias plėtros kryptis“, – sakė susisiekimo viceministras Ričardas Degutis.

Pasak viceministro, krovinių srautams tarp Kinijos ir Europos aptarnauti Lietuvos transporto sektorius siūlo intermodalinių terminalų Vilniuje ir Kaune bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto paslaugas, oro, kelių ir geležinkelių transporto pajėgumus.

Kinijos CIFA asociacijos vadovo Liu Xuede teigimu, Naujojo šilko kelio plėtra turi tarnauti rinkai, o tarptautinis projektas turi būti naudingas jame dalyvaujančioms šalims. Įvertindamas Lietuvos geografinę padėtį, infrastruktūrą ir ilgalaikius draugiškus šalių ryšius transporto srityje, svečias teigė, kad Lietuva gali tapti transporto ir logistikos tiltu, sujungiančiu Šilko kelio liniją tarp Kinijos ir Europos. Jis taip pat skatino bendromis šalių pastangomis imtis konkrečių žingsnių praktiškai įgyvendinti šį tikslą.

Kinijos ir Europos bendradarbiavimo transporto srityje galimybės buvo išsamiai aptartos spalio 8 d. Vilniaus Gedimino technikos universitete vykusiame tarptautiniame seminare „Baltijos jūros regiono integruotų daugiarūšių transporto jungčių su trečiosiomis šalimis plėtra“, kuriame dalyvavo svečiai iš Kinijos, Vokietijos ir Ukrainos. Seminarą surengė Rytų–Vakarų transporto koridoriaus asociacija, vadovaujama Algirdo Šakalio.

Seminaro dalyviai apsilankė Vilniaus intermodaliniame terminale, kuriame AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai pristatė terminalo veiklą ir pajėgumus bei bendradarbiavimą su trečiosiomis šalimis, ypač Kinija. Svečiai susitiko su Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos LINEKA, Kauno ir Klaipėdos laisvųjų ekonominių zonų bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovais.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos informacija

 

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt