TARPTAUTINIAI RENGINIAI. Baltarusijoje dėmesį traukia „Didysis akmuo“

 

Minske keturias dienas vykę Baltarusijos transporto savaitės renginiai Lietuvos delegacijai prasidėjo įdomia ekskursija į Kinijos ir Baltarusijos industrinį parką „Didysis akmuo“, plėtojamą gražioje teritorijoje už 25 km nuo Minsko, netoli oro uosto.

Baltarusijos ir Kinijos bendradarbiavimo simbolis – „Didysis akmuo“

Baltarusija ir Kinija praėjo ilgą derybų ir interesų derinimo kelią nuo 2010 m., kol 2014-aisiais pradėtas įgyvendinti bendras Kinijos ir Baltarusijos projektas – industrinio parko „Didysis akmuo“ statybos. Tikimasi, kad parkas taps ateities industrijos pavyzdžiu, o Baltarusijai jis padės atlikti technologinį šuolį ir pasiekti finansinį stabilumą.

Lietuvius pasitikęs parko generalinio direktoriaus pavaduotojas Sergej Vaitechovskij supažindino su šiuo didžiausiu Baltarusijoje vykdomu projektu.

Pramoniniam parkui suteiktas specialios ekonominės zonos statusas ir taikomas specialus režimas ekonominei veiklai vykdyti. Parkas skirtas aukštųjų technologijų pramonei ir verslui, įskaitant mokslinius tyrimus ir plėtrą, gamybą, logistiką. Jame taikomos mokesčių lengvatos ir laisvas muitinės režimas. Pagrindinė industrinio parko vizija – 112 kv. km ekologiškas miestas su patogiomis gyvenimo sąlygomis 200 000 piliečių. Parkas skirstomas į teritorines zonas: logistikos, gamybos, gyvenamąją, administracinę. Planuojama, kad gamybos zona užims mažiau nei 50 proc. parko teritorijos.

Lygiagrečiai su industrinėmis ir logistikos zonomis parke vystomos ir administracinės bei gyvenamosios teritorijos. Ypač didelis dėmesys, pasak S. Vaitechovskij, skiriamas ekologijai ir aplinkos tausojimui.

Siekiant užtikrinti ekologinio miesto viziją, parko plėtra yra orientuota į šias pramonės šakas: aukštųjų technologijų inžinerijos, elektronikos ir telekomunikacijų, smulkių cheminių medžiagų, biotechnologijų, farmacijos produktų, naujų medžiagų sukūrimo, logistikos, elektroninės komercijos, didelių duomenų apdorojimo pramonės.

Sąrašas nėra ribojamas. Labiausiai dominanti veikla – inovacinė gamyba, turinti didelį eksporto potencialą.

Šiuo metu parke jau įregistruota devyniolika rezidentų: dvylika Kinijos kompanijų (įskaitant „Kronospan“, „Zoomlion“, „ZTE“, „Huawei“), iš kurių logistikos subparko statybos projektą įgyvendina „China Merchants Group“. Pirmieji jų logistikos parko objektai (bendras plotas – 100 000 kv. m) – biurų pastatas, parodų centras ir trys sandėliai (18 000 kv. m kiekvienas) – jau yra baigti, dar planuojami viešbučiai, verslo centrai ir t. t. Kiti rezidentai: trys Baltarusijos kompanijos, po vieną iš Šveicarijos, Vokietijos, JAV, Lietuvos (ekologinių pakuočių gamintojas). Iki 2017 m. pabaigos planuojama turėti 20 rezidentų.

Lydimiems informatyvaus pasakojimo, buvo įdomu aplankyti ir jau pastatytus bei veikiančius pastatus. Gerą įspūdį paliko lygiagrečiai su statybos darbais tvarkoma ir apželdinama teritorija, gamybos pastatų kompleksas, naujas parodų centras, kuriame bus sudarytos šiuolaikiškos sąlygos parodų bei konferencijų organizavimui.

Trečdalis Klaipėdos uoste perkraunamų krovinių – iš Baltarusijos

Tradiciškai Baltarusijos transporto savaitės pirmoji konferencija buvo skirta Lietuvos ir Baltarusijos bendradarbiavimui.

„Baltarusija yra svarbus Klaipėdos uosto partneris, tad dalyvavimas šiuose renginiuose – puiki proga pristatyti Klaipėdos uostą bei perspektyvinius  projektus. Klaipėdos uosto tikslas yra sudaryti kuo palankesnes sąlygas savo partneriams, kad jie savo prekėms ir produkcijai rinktųsi kelią per Lietuvos uostą. Susitikimai su esamais ir potencialiais partneriais atveria galimybes toliau plėtoti sėkmingą bendradarbiavimą“, – konferencijoje kalbėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Plenarinėje Baltarusijos transporto savaitės renginių sesijoje „Baltarusijos transporto ir logistikos sistemos sujungimas su Šilko kelio ekonomine juosta“ A. Vaitkus pristatė Klaipėdos uosto veiklą bei vystymo perspektyvas, pabrėždamas, kad Baltarusijos kroviniai sudaro apie trečdalį visų Klaipėdos uoste perkraunamų krovinių.

Baltarusijos transporto savaitėje, kurios metu vyko XI tarptautinė specializuota paroda „Transportas ir logistika 2017“, forumai, seminarai, dalyvavo 76 kompanijos, atvykusios iš devynių valstybių. Jungtinėje Klaipėdos jūrų uosto ekspozicijoje savo veiklą pristatė vienuolika uosto įmonių.

Savo atskirą stendą parodoje, kaip ir kiekvienais metais, turėjo tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA. Stende buvo platinami naujausias šių metų ir ankstesni JŪRA MOPE SEA žurnalo numeriai. Lankytojus ypač domino specialusis žurnalo numeris, išleistas penkiomis (anglų, kinų, rusų, lietuvių ir kazachų) kalbomis bei skirtas Kazachstano sostinėje Astanoje vykusiai tarptautinei parodai EXPO 2017, kurioje dalyvavo ir Baltarusija.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt