TARPTAUTINIAI RENGINIAI. „transport logistic“ patvirtino didžiausio pasaulyje multimodalinės logistikos mazgo pozicijas

2019 m. birželio 4–7 d. Miunchene vykusi didžiausia logistikos paroda pasaulyje mušė rekordus. Pagrindinės temos sukosi apie JAV ir Kinijos prekybos karą bei vairuotojų trūkumą, tačiau buvo aiškiai pastebimas ir Naujasis šilko kelias bei dedamos didelės viltys į dirbtinio intelekto pritaikymą įvairiose srityse.

» 10 proc. daugiau dalyvių, 5 proc. daugiau lankytojų, dar viena papildoma salė

» Prekės randa savo kelius nepaisant muitinių peripetijų

» Svarbiausios temos: vairuotojų trūkumas, Šilko kelias, dirbtinis intelektas

„Paroda „transport logistic“ patvirtino savo, kaip didžiausio pasaulyje multimodalinės logistikos mazgo, pozicijas. Joje pasirodė 2 374 dalyviai (10 proc. daugiau) ir apsilankė apie 64 000 lankytojų (5 proc. daugiau), – pranešė „Messe München“ direktorius Stefan Rummel. – Matomas stiprus Kinijos dėmesys – dalyvių iš šios šalies skaičius beveik padvigubėjo: nuo 34 iki 63. Kinijos įmonės nuolat ieško bendradarbiavimo partnerių Europoje Šilko kelio iniciatyvos pagrindu.“

Viena iš pagrindinių konferencijų diskusijų temų buvo vairuotojų trūkumas. Žvelgiant į ateitį, be patrauklesnių darbo sąlygų vairuotojams tas trūkumas tik didės. Tam tikra išeitis galėtų būti dirbtinis intelektas – taip logistikos grandinės taptų skaidresnės ir efektyvesnės.

Logistika – lyderio pozicijose?

Pagrindinius šios srities iššūkius aptarė aukšto lygio ekspertai apskritojo stalo diskusijoje. „Augantys eismo srautai turi tapti efektyvesniais, ekonomiškesniais ir draugiškesniais klimatui“, – teigė federalinis transporto ministras Andreas Scheuer. Kalbant apie pasaulio ekonomiką, „DHL“ vadovas Frank Appel išreiškė optimizmą, „net jei šiuo metu JAV ir Kinijos vyriausybių santykiai nėra labai sklandūs“. Tačiau „prekės randa savo kelius nepaisant muitinių peripetijų“. Pasak „Lufthansa Cargo AG“ produkcijos ir pardavimų generalinės direktorės Dorothea von Boxberg, situacija sudėtinga ir oro transporto srityje, kuri yra labai nepastovi. „Turime būti atviri įvairioms galimybėms ir mąstyti į priekį“, - sakė ji.

„Deutsche Bahn AG“ finansų, krovininio transporto ir logistikos direktorius Alexander Doll išskyrė pasaulio ir tarpregioninius prekybos srautus: „Pastarajame vis dar matyti padorus augimas.“ Tuo metu „Hapag-Lloyd AG“ generalinis direktorius Rolf Habben Jansen patikino, kad jo įmonė yra gerai pasiruošusi: „Pastaruosius penkerius metus aktyviai dirbome įtvirtindami savo pramonės sritį, o tai leido gerokai sustiprinti mūsų bendrą padėtį rinkoje.“

Parodos dalyvių pagrindinį dešimtuką po Vokietijos sudarė: Olandija, Italija, Belgija, Prancūzija, Lenkija, Kinija, Austrija, Ispanija, Jungtinė Karalystė ir Čekijos Respublika. Prie parodos dalyvių prisijungė „Fercam“, „Neutral Air Cargo“, „Hong Kong COSCO Shipping Lines“ bei „China Asia Shipping and Yuxinou Logistics“. Į dalyvių gretas sugrįžo ir „DHL“. Iš viso parodoje buvo dvidešimt penki tarptautiniai jungtiniai paviljonai, įskaitant Šri Lankos, Rumunijos, Lietuvos, Lenkijos ir Turkijos.

transport logistics“ parodoje dalyvavo Lietuvos įmonės ir žurnalas JŪRA MOPE SEA

Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste veikiančios įmonės prisistatė jungtiniame Lietuvos stende, taip pat buvo keletas individualių stendų, kuriuose savo veiklą pristatė „Lietuvos geležinkeliai“ ir kitos įmonės.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA kartu su partneriu, oficialiu žurnalo atstovu Vokietijoje „TL NIKA Group“ taip pat jau daugelį metų dalyvauja šiame kas antrus metus Miunchene ar Šanchajuje vykstančiame renginyje su savo individualiu stendu.

Šiais metais savo dvidešimtmetį švenčiantis žurnalas sulaukė didelio parodos lankytojų dėmesio.

Spaudos konferencija Saksonijos-Anhalto stende Miunchene

„Augantys eismo ir prekių srautai, didėjanti oro ir aplinkos tarša, besikeičiantys mobilumo poreikiai ir vis mažėjantys resursai yra pagrindiniai mūsų iššūkiai, su kuriais galima susidoroti tik pasitelkus novatoriškus mobilumo sprendimus. Čia daugelyje sričių pirmauja Saksonijos-Anhalto žemė. Verslo ir tyrimų partneriai kuria ir bando energiją tausojančias bei mažiau emisijų išskiriančias transporto priemones, gamina technologijas, išmaniąsias multimodalinio transporto ir eismo sistemas, plėtoja skaitmenines mobilumo paslaugas miesto zonose bei išmanius keleivių ir prekių transporto bei logistikos sprendimus. Ir visa tai daro labai sėkmingai. Ateities mobilumas Saksonijoje-Anhalte įgauna pagreitį“, – sakė Saksonijos-Anhalto valstybinės plėtros ir transporto ministras Thomas Webel „transport logistic“ spaudos konferencijoje Miunchene.

Spaudos konferencijoje dalyvavo dar du Saksonijos-Anhalto atstovai: „LWC Lappwaldbahn Cargo GmbH“ akcininkas ir įgaliotasis atstovas Kai Ebert bei „BCF – Börde Container Feeder GmbH“ generalinis direktorius Hergen Hanke. Geležinkelių transporto įmonė „LWC“ specializuojasi tokiuose transporto sprendimuose, kaip birių krovinių transportas arba „paskutinės mylios“ operacijos, taip pat teikia tokias paslaugas, kaip krovinių gabenimo tyrimai bei geležinkelio darbuotojų mokymai ir egzaminavimas per dukterinę įmonę „NEF – Norddeutsche Eisenbahnfachschule GmbH“. „BCF“ gabena konteinerius ir kitus krovinius tarp Vokietijos jūrų uostų ir uosto vidaus vandenų nuosavais laivais, taip pat savo klientams gali pasiūlyti išankstinio vežimo sunkvežimiais ir tolesnes transporto paslaugas tarp žemyninių terminalų bei aplinkinių regionų. Pokalbį moderavo „Investment and Marketing Corporation Saxony-Anhalt mbH, IMG“ generalinis direktorius Thomas Einsfelder.

Įgaliotasis „LWC“ atstovas K. Ebert sakė: „Ši paroda mums yra labai svarbi, kadangi šiuo metu perkame hibridinius lokomotyvus ir siekiame paruošti savo įmonę ateičiai.“ „BCF“ generalinis direktorius H. Hanke kalbėjo: „Mes pristatome vidaus vandenų laivybą ir aplinkai draugišką transportą. Pasitelkę alternatyvaus transporto koncepciją, tapsime svarbia atrama augančiai transporto rinkai.“ „IMG“ generalinis direktorius T. Einsfelder pabrėžė parodos Miunchene svarbą Saksonijos-Anhalto trimodaliniam logistikos mazgui: „Čia, Miunchene, iš Saksonijos-Anhalto susirinkę dalyviai demonstruoja aukštą mūsų logistikos ir transporto paslaugų pramonės lygį bei novatorišką galią. Tuo pačiu mes naudojamės šia paroda reklamuodami Leipcigo-Halės oro uosto regioną, kaip Saksonijos-Anhalto verslo partnerį, ir dalindamiesi informacija apie geras Saksonijos-Anhalto sąlygas, kurių dėka būtų galima mobilumo sprendimus išleisti į gatves.“ Vienas tolesnių sėkmingų Leipcigo-Halės oro uosto regiono plėtros žingsnių – aktyviai „IMG“ reklamuojamo akumuliatorių gamintojo „Farasis“ įsikūrimo planai.

Thomas Webel: „Ateities mobilumas kuriamas ir testuojamas Saksonijoje-Anhalte“

Įsikūrusi Europos ekonominės zonos viduryje, turinti daugiau nei 11 000 km kelių, apie 3 100 km geležinkelio bėgių, didžiausią Vokietijos krovininį Leipcigo-Halės oro uostą ir beveik 600 km vidaus vandenų kelių, jau nekalbant apie puikų susisiekimą tarp šių kelių, Saksonija-Anhaltas gali pasiūlyti optimalias sąlygas logistikos ir eismo paslaugas teikiančiai pramonei. Iki 2023 m. Saksonija-Anhaltas taip pat skirs apie 30,5 mln. eurų protingoms eismo sistemoms, kurios sukurs žaliąją mobilumo grandinę tyrimams, diegimui ir naudojimui. Regionas taip pat gaus paramą iš Europos Sąjungos.

Idealia proga pristatyti šios veiklos ir inovacijų galimybes tapo „transport logistic“ – tarptautinė logistikos, mobilumo, telekomunikacijų ir tiekimo grandinės valdymo paroda. Saksonijos-Anhalto delegacijai vadovavo valstybinės plėtros ir transporto ministras T. Webel. Prieš prasidedant parodai ministras sakė: „Turėdamas modernią, gerai išvystytą multimodalinę infrastruktūrą, Saksonija-Anhaltas gali pasiūlyti logistikos pramonei puikų tyrimų lauką. Universitetai ir tyrimų organizacijos bendradarbiauja su novatoriškomis įmonėmis, tyrinėdami ir plėtodami išmaniąsias transporto bei eismo sistemas, moderniosios logistikos procesus ir sistemas. Kartu jie labai sėkmingai tyrinėja tvarios pavaros koncepciją, lengvąsias konstrukcijas ir naujas mobilumo formas. Ateities mobilumas kuriamas ir testuojamas Saksonijoje-Anhalte.“

Vienas pavyzdžių – „MAHREG“ automobilių klasteris, kuriame žinomos Saksonijos-Anhalto įmonės kartu su Magdeburgo Otto von Guericke universitetu kuria lengvasvorį variklį. Ministras pabrėžė, kad yra daugybė Saksonijos-Anhalto kompetencijos skaitmeninio mobilumo srityje pavyzdžių. Tokių kaip: Saksonijos-Anhalto darbo vietose diegiama įspėjimo sistema (AWSA), „Copilot 2.0“ – skubios pagalbos skambučių mechanizmas, kuriuo siekiama užtikrinti daugiau saugumo, bei skubios pagalbos telefonų V2I (automobilių ir infrastruktūros sąveikos) komunikacijai greitkeliuose (ANIKA).

Kitą pavyzdį buvo galima rasti Saksonijos-Anhalto bendrajame stende. Tai – „Transportwerk Magdeburger Hafen GmbH“, svarbi vidutinio dydžio įmonė, įsikūrusi Vidurio Vokietijos didžiausiame vidaus vandenų uoste bei teikianti perkrovimo ir sandėliavimo, transporto ir logistikos bei nekilnojamos infrastruktūros paslaugas. Kartu su Magdeburgo „Fraunhofer“ gamybos eksploatavimo ir automatikos IFF institutu įmonė kuria skaitmeninius sprendimus, kurie orientuoti į sandėliavimą ir logistiką uosto prieigose. Šio projekto partneriai išnaudoja skirtingų technologijų, tokių kaip jutikliai, kameros ir mobilieji GPS įrenginiai, sąveiką sunkiasvorėms transporto priemonėms.

Saksonijos-Anhalto jungtiniame stende savo veiklą pristatė ir „Flughafen Leipzig/Halle GmbH“. Tai yra Leipcigo-Halės oro uoste veikiančios „Mitteldeutsche Flughafen AG“ dukterinė įmonė – antras didžiausias krovininis oro uostas Vokietijoje ir penktas didžiausias visoje Europoje. Per pastaruosius metus čia buvo užregistruota 1,22 mln. tonų krovinių ir apie 2,57 mln. keleivių. Pirmajame 2019 m. ketvirtyje tiek krovinių, tiek keleivių rodikliai augo. Oro uostas turi idealų susisiekimą su federaliniais greitkeliais A9 ir A14, o jo centrinis terminalas prijungtas ir prie geležinkelio.

Naujas mobilumo formas Saksonijoje-Anhalte didelėmis investicijomis skatina ir pasaulyje pirmaujantis akumuliatorių gamintojas „Farasis Engergy Inc.“, įsikūręs Biterfeld-Volfene. Čia JAV įmonė savo dukterinėje įmonėje „Farasis Energy Europe GmbH“ gamina akumuliatorius elektromobiliams. Taigi, šis regionas tampa ir viena pirmaujančių elektrinio mobilumo komponentų gamybos vietų.

JŪRA MOPE SEA, „transport logistic Messe München“, „Investment and Marketing Corporation Saxony-Anhalt mbH“ informacija

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt