VERSLO PRAKTIKA. Saugus pristatymas: naudingi patarimai arba „Pažink savo partnerį“

Tarptautinio aljanso ACEX įmonės pasidalino klientų aptarnavimo patirtimi. Šiame straipsnyje pateikiame keletą rekomendacijų ir patarimų, kaip sutaupyti laiko bei pinigų, išvengti galimos rizikos, apsaugoti savo reputaciją ir saugiai pristatyti prekes.

Surinkus visus reikalingus dokumentus sutrumpinsite paraiškos patvirtinimo laiką

Prieš pateikiant paraišką svarbu turėti informaciją apie prekių, kurias reikia pristatyti iki tam tikros dienos, svorį, apimtį, tipą, kainą, pobūdį bei išsiuntimo ir gavimo vietą. Pradinės komunikacijos su transporto logistikos specialistais metu šie duomenys sutaupys Jūsų laiką, renkant būtiną informaciją apie užsakymo kainą ir galimą vykdymo eigą pagal „Incoterms“ su kita šalimi sutartas sąlygas.

ATS“ vyriausiasis operacijų vadovas Pavel Avramenko (ACEX Šanchajuje): „Pirmiausia, svarbu suprasti, kokio tipo transportą planuojama naudoti. Kinijoje situacija tokia: jei krovinio savininkas planuoja jį vežti jūra, tuomet užtenka pateikti prekių užsakymą pagal FOB sąlygas Šanchajuje, Ningbo arba Šendžene. Šiuose miestuose yra įsikūrę pagrindiniai tarptautiniai uostai, todėl pristatyti prekes iš čia į bet kurį pasaulio uostą nėra sudėtinga. Jei planuojate vežti prekes oru, susidursite su keliais niuansais. Pavyzdžiui, prireikus pristatyti prekes į Maskvą, Šanchajuje arba Pekine turėsite pasirašyti FCA. Jei skraidinate prekes į Rusijos regionus (Jekaterinburgą, Novosibirską), tuomet patartina iš anksto pasidomėti maršrutu, geriausia FCA pasirašyti Pekine. Taip pat svarbu atsižvelgti į krovinio fizinius duomenis. Pervežti vieną toną oru mažose vienodose kartoninėse dėžėse yra daug pigiau nei tą pačią toną pervežti vienoje nestandartinių apimčių pakuotėje.“

Atlantic Cargo“ komercijos vadovė Yulia Pritykina (ACEX Maskvoje): „Pradėjus importo diskusijas, krovinio savininkas jau turėtų būti pasiruošęs išankstinę sąskaitą arba sąskaitą ir pakuotės sąrašą, t. y. dokumentus, kuriuose nurodytas būsimo krovinio svoris, apimtis, kaina, pristatymo sąlygos ir siuntimo adresas. Transporto įmonė tokiam sandoriui greičiausiai pasiūlys savo sutartį. Visus kitus dokumentus galima pateikti vėliau – artėjant prekių pervežimo datai. Kartu su tiekėju turite iš anksto išsiaiškinti prekių pervežimo sąlygas. Turėtumėte sužinoti, per kiek dienų atlikus įmoką prekės bus paruoštos pristatymui, ar vežėjas atlieka eksporto apdorojimo procedūras savo šalyje, taip pat ar prekių pakrovimui ir pervežimui būtinos specialios sąlygos. Visą informaciją būtina suderinti su vežėju.“

Galimybių tyrimo paslaugų užsakymas pagerina užklausų apdorojimo efektyvumą

Nėra jokios patikrintų ir patikimų vežėjų duomenų bazės, todėl patyrusių vadovų bei jų pasiekimų paieškos gali užimti daug resursų. Tokiu atveju galite pasinaudoti užsakomosiomis paslaugomis.

NAWINIA“ direktorius Marat Zaynetdinov (ACEX Maskvoje): „Jei klientas neturi patyrusio logistikos arba pirkimų skyriaus, arba jei krovinio savininkas neturi daug laiko, tuomet geriausia transporto paslaugų tiekėjų paiešką patikėti gerą reputaciją turinčiam ekspeditoriui. Aukštos kokybės logistikos paslaugų tiekėjas turi patyrusius darbuotojus bei jau patikrintas pirkimų procedūras ir įtvirtintą vežėjų bazę. Klientas gali nusistatyti tam tikrus paslaugų kainos ir kokybės kriterijus, pritaikyti juos galimybių tyrimo sutartyje ir stebėti veiklos rezultatų rodiklius.“

Užsitikrinti mokėjimo atidėjimą daug lengviau susitarus iš anksto

Nepakankamos apyvartos atveju įmonės gali prašyti atidėti mokėjimą. Efektyvus būdas – pateikti užstatą kaip sumokėjimo garantiją.

Atlantic Cargo“ komercijos vadovė Yulia Pritykina (ACEX Maskvoje): „Bendradarbiauti reiškia prašyti mokėjimo atidėjimo prieš pradedant transporto paslaugų teikimą arba prieš viso sezono pradžią. Jei toks prašymas pasirodo užsakymo vykdymo metu, kartais net su tam tikrais manipuliaciniais teiginiais, tuomet turėtumėte susimąstyti apie tokio kliento veiklos būklę. Apskritai, visuomet užsitikrinkite savotišką garantiją kokiu nors užstatu.“

ACEX aljanso valdybos pirmininkas Miroslav Zolotarev: „Jei tai yra jūsų teikiamos paslaugos, pavyzdžiui, muitinės formalumų atlikimas, tuomet galite jas atidėlioti savo nuožiūra. Jei teikiate konsultavimo dėl, pavyzdžiui, pristatymo oru ar keliais paslaugas, viskas priklauso nuo sutarties su vežėju ir jo finansinės būklės sąlygų. Tokiu atveju turite arba „pritempti“ klientą prie vežėjo sąlygų arba vežėjas turi prisitaikyti prie kliento sąlygų. Kadangi dažnai patenkinti abiejų iš karto yra neįmanoma, sumokėkite pirmajam iš anksto ir užsitikrinkite užmokestį iš kito per mėnesį. Tuo pačiu metu turėtų nekilti rizika negauti įmokos; ją būtina visiškai panaikinti. Geriau pasitikrinti kliento finansinę situaciją, jo darbų istoriją rinkoje, informaciją apie teisminius procesus ir pan.“

Individualus požiūris padeda užsitikrinti palankias draudimo sąlygas

Draudimo įmonės nuolat siūlo naujas paslaugų rūšis. Klientams pateikiamos internetinės ataskaitos, augant apyvartai mokesčiai mažesni, o draudimo įmokos atliekamos be papildomų konsultacijų. Ekspertai teigia, kad šioje srityje taupantys krovinių savininkai gali pakliūti į sudėtingą finansinę situaciją. O su individualiai pritaikyta sutartimi galima užsitikrinti daug palankesnes sąlygas.

Komercijos direktorius Denis Bobrakov (ACEX Novosibirske): „Geriau išleisti pinigus draudimui nei susidurti su neišbrendamais nuostoliais. Be to, galite pasirinkti iš didelio tokių paslaugų, kurios apima daug vežėjo atsakomybės sričių, asortimento. Mūsų įmonė specializuojasi krovinių pervežime laivais, o čia rizika pakenkti kroviniui kyla nuolat. Susiduriant su audringa jūra, konteineriai gali sušlapti ar net gali nutikti kas nors rimtesnio. Visi jau seniai suprato, kad draudimas yra vienas svarbiausių sutarties taškų. Anksčiau klientai paprasčiausiai prarasdavo pinigus net teismo procesui skęstant išoriniuose faktuose, tokiuose kaip gamtos nelaimės. O dabar mes iškart pasiūlome išduoti reikalingus draudimo polisus.“

Interneto paslaugos ir elektroninių paraiškų pildymas gali padėti

Logistikos skaitmeninimo procesai nuolat tobulėja, spartindami paslaugų teikimą, kokybę ir skaidrumą. Aljanso nariai taip pat neseniai paleido skaitmenines platformas, kuriose transporto įmonės iškart gali gauti ir pateikti savo klientams tiksliai pagal kintamuosius apskaičiuotus tarptautinių transporto paslaugų grupavimo ir konteinerizavimo kaštus.

ATS“ vyriausiasis operacijų vadovas Pavel Avramenko (ACEX Šanchajuje): „Mes naudojame specializuotas TMS ir VVS sistemas, kurios yra pritaikytos transporto įmonėms. Netolimoje ateityje paleisime sekimo sistemą, kuria bus galima kontroliuoti ne tik visos siuntos, bet ir kiekvienos individualios pakuotės judėjimą. Ji taip pat leis teikti klientams ataskaitas apie kiekvienos pakuotės judėjimą realiu laiku.“

Visos sandorio šalys turi tikrinti dokumentų projektus siekdamos išvengti klaidų

Šiais laikais beveik kiekviena įmonė turi savo teisės skyrių, kuris kuruoja sandorius bei aiškina prekybos sandorio sąlygų pildymo eigą ir niuansus. Tačiau ekspertai vis tiek skatina kartu su logistikos partneriu preliminariai patikrinti visus dokumentus, kad išvengtumėte klaidų, nereikalingų išlaidų ir streso.

NAWINIA“ direktorius Marat Zaynetdinov (ACEX Maskvoje): „Tokiose situacijose mūsų klientai kreipiasi į savo klientų aptarnavimo vadovus. Angliško termino „Customer support“ žodis „support“, reiškiantis „palaikymą“, kalba pats už save. Siekdami sumažinti darbo eigos klaidų skaičių iš kliento pusės, dažnai prieš išsiųsdami krovinį tikriname pridedamus dokumentus ir koreguojame juos kartu su klientu. Taip pat padeda automatizacija, kai išvengiama žmogiškojo faktoriaus. Žinoma, labai svarbu išaiškinti klientui tokių klaidų pasekmes – prastovas, vilkinimą, papildomas išlaidas, negalėjimą gauti draudimo išmokų ir kt.“

ACEX aljanso valdybos pirmininkas Miroslav Zolotarev: „Mums reikia nurodyti, kas yra atsakingas už dokumentus ir kas patvirtina duomenis. To nepadarius, atsakingu lieka klientas, kadangi pagal pervežimų taisykles pateikti informaciją yra kliento atsakomybė. Pavyzdžiui, transporto oru atveju logistikos specialistas išspausdina sąskaitą, tačiau siuntėjas atsako už informacijos pateikimą, taigi, remiantis logika, jis turi patvirtinti duomenis arba nurodyti tai padaryti logistikos specialistui. Kilus problemoms, sąžiningas logistikos specialistas prisiims už jas atsakomybę, o klientui nekils abejonių, kur kreiptis – žinoma, kad pas savo rangovą. Tuo pačiu rangovas turi išaiškinti klientui atsakomybės ribas ir jo galimybes grandinėje prisiimti vežėjo atsakomybę.“

Potencialaus partnerio patikrinimas padeda išvengti nesąžiningų įmonių

Prieš pradedant bendradarbiavimą visai pravartu atlikti patikrinimą. Tai neužims daug laiko, tačiau sudarys neblogą vaizdą, su kuo jums reikės dirbti: kas yra įmonės savininkas, kas yra jos partneriai, ką apie ją rašo žiniasklaida (savo punktų sąrašą galite išplėsti kaip tik norite). Šiuos klausimus būtina kelti tiek dėl mažų, tiek dėl gerai žinomų tarptautinių korporacijų.

Daugiarūšio transporto skyriaus vadovas Alexey Lipatov (ACEX Maskvoje): „Jei jūsų užduotis vienas ar du maršrutai, arba dirbate su įprastu kroviniu, tuomet neverta kreiptis į logistikos „monstrus“. Tačiau pasirinkdami partnerį turėtumėte atkreipti dėmesį į jo patirtį teikiant būtent jums reikalingas paslaugas. Šios patirties įrodymas – klientų ar partnerių rekomendacijos, įvykdytų projektų nuotraukos ir pan. Netikėkite nė žodžiu iš šabloninėmis frazėmis pripildytos interneto svetainės. Nėra įmonių, kurios „gali viską“ ir siūlo „aukščiausią kokybę beveik nemokamai“.

Įmonės dydis ar populiarumas ne visuomet užtikrina paslaugų kokybę

Pasirinkti operatorių gali būti sunku. Klausimas – patikėti transporto paslaugas užsienio ar vietos įmonei. Įmonės populiarumas arba pasaulinė plėtra ne visuomet geriausias rodiklis. Šiuo atveju ekspertai taip pat turi keletą rekomendacijų.

Operacijų vadovo pavaduotojas Alexey Luvsan (ACEX Suomijoje): „Krovinių perdavimas nedidelėms įmonėms turi ir rizikos, ir privalumų. Tačiau įmonės dydis nėra pagrindinis pasitikėjimo bei rizikos klausimo veiksnys. Aš nepatikėčiau brangių prekių mažai ir niekam nežinomai įmonei. Sudėtingas ir nestandartines paslaugas taip pat užsisakinėčiau iš didelių įmonių, kurios turi patyrusių darbuotojų. Transportavimo metu kilus problemoms, didelės įmonės paprastai turi jau nusistovėjusius jų sprendimo metodus. Tačiau mažos įmonės pasižymi lankstesnėmis paslaugomis ir komunikacija.“

ACEX Rostove prie Dono generalinė direktorė Maria Moskvicheva: „Kai transportuojamas didelių apimčių krovinys, jis yra brangus arba reikalingos daugiarūšės logistikos paslaugos, kai būtini įvairūs leidimai, palyda, perkrova, procese yra keli etapai, įvairūs nestandartiniai poreikiai, rinkitės didelę tarptautinę kompaniją.“

Klausiate, kokia yra visų šių patarimų paslaptis? Į „Pažink savo klientą“ principą galima pasižiūrėti iš kitos pusės – „Pažink savo logistikos specialistą“. O kartu jie tampa „Pažink savo partnerį“. Tik toks požiūris padės išvengti sunkumų, nenumatytų problemų ir nereikalingų nuotykių visose logistikos grandinės dalyse.

Parengė ACEX komanda

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt