MOBILUMAS. „LAirA“ projekto partneriai apsvarstė septynis būdus, kaip pagerinti mažai CO2 emisijų išskiriančio transporto mobilumo metodus

 

Milda Manomaitytė,
„Global AirRail Alliance“ steigėja

Tarptautinio mobilumo ekspertai ir „Interreg Central Europe“ finansuojamo Antžeminės oro uostų prieigos (angl. „Landside Airport Accessibility“ – „LAirA“) projekto partneriai 2019 m. sausio 23 d. susirinko Briuselyje aptarti skirtingų, oro uostuose mažai emisijų išskiriančio transporto mobilumo metodų privalumų. Šie sprendimai turi padėti vietos ir regioninėms valdžios institucijoms, infrastruktūros tiekėjams bei oro uostams siekti į oro uostus vykstančio „žaliojo“ transporto skatinimo tikslų.
Oro uostų regionų asociacijos (Airport Regions Conference) organizuojama konferencija „Išmanaus ir mažų emisijų reikalaujančio mobilumo link“ subūrė įvairias Europos institucijas, tarptautines transporto asociacijas, valdžios institucijas ir palaikymo grupes.

„LAirA“ projekto partneriai atstovauja septynis Vidurio Europos funkcinius Vienos, Budapešto, Varšuvos, Bolonijos, Štutgarto, Dubrovniko ir Poznanės urbanistinius regionus. Konferencija atspindėjo vieną iš pagrindinių „LAirA“ projekto tikslų – skatinti oro uostų keleivius ir darbuotojus naudoti tvaraus transporto būdus keliaujant į ir iš oro uostų. „LAirA“ partneriai išanalizavo septynis veiksmų planus, skirtus skatinti žemų emisijų mobilumą – elektrines transporto priemones, oro ir geležinkelio jungtis, vaikščiojimą ir dviračius, transporto dalinimąsi, išmaniąsias transporto sistemas, nuorodų sistemas bei viešąjį kelių transportą.
„Šia analize pagrįstos rekomendacijos galėtų būti vertingos Europos strategijai“, – sakė Isabelle Vandoorne, Europos Komisijos Tvaraus ir išmanaus transporto skyriaus vadovo pavaduotoja.
Viena svarbiausių rekomendacijų, taikoma visiems veiksmų planams – tai artimesnis bendradarbiavimas su pagrindiniais suinteresuotais asmenimis.
„Visi projekto partneriai pabrėžė, kad tvirtų ir tvarių ryšių mezgimas su daugeliu suinteresuotų asmenų yra raktas į projekto sėkmę“, – kalbėjo Milda Manomaitytė, „Global AirRail Alliance“ steigėja. „LAirA“ projekto partneriai pabrėžė politinį ir vietinį palaikymą, kaip vieną pagrindinių oro uostų ir geležinkelio jungčių vykdymo iššūkių. Politinę paramą galima sustiprinti, jei projektą aktyviai palaiko vietos bendruomenė.

Ypač aktuali renginio tema – vaikščiojimas ir dviračiai, kitaip tariant, „Aktyvaus transporto“ veiksmų planas, kuriuo ieškoma būdų paskatinti oro uostų darbuotojus ir keleivius palikti motorizuotas transporto priemones bei rinktis aktyvesnį judėjimo būdą. Kai kurie oro uostai jau siūlo savo darbuotojams dviračių maršrutus, remonto dirbtuves ir persirengimo kambarius. Nebegalėdami patenkinti automobilių stovėjimo aikštelių paklausos, oro uostai sutaria, kad įtikinti savo darbuotojus nevažiuoti į darbą automobiliu, o rinktis viešąjį transportą arba aktyvų judėjimo būdą yra gera mintis. Tačiau konferencijos dalyviams ėmus svarstyti aktyvaus judėjimo variantus keleiviams ir ar tai išvis yra realu, įsiplieskė diskusijos. Buvo sutarta, kad vaikščiojimas ir dviračiai būtų patogiausi oro uosto teritorijoje, pavyzdžiui, keleivių susisiekimui su artimiausiu viešbučiu ar konferencijų centrais. Šiuo metu daugelis oro uostų neturi saugių ir patrauklių pėsčiųjų takų, taigi, judėjimui po judrią oro uosto aplinką keleiviams lieka kliautis privačiais viešbučių autobusiukais.

„LAirA“ projekto partneriai taip pat svarstė galimybę bendradarbiauti naujosioms mobilumo paslaugoms kuriant standartines rodykles ir ženklus.
„Į oro uostą pirmą kartą atvykstantis keleivis nežinos vietos viešojo transporto sistemos ir terminologijos. Skirtingose šalyse viešasis transportas įvardijamas skirtingai, geležinkelio paslaugos visame pasaulyje taip pat vadinamos skirtingai, pavyzdžiui, metro, „u-bahn“, „s-bahn“, metropolitenas, antžeminis, požeminis, tarpmiestinis traukiniai ir panašiai. Kitas geras pavyzdys yra programėle valdomos transporto paslaugos, tokios kaip „Uber“ ar „Lyft“ – kiekvienas oro uostas turi savo ženklus ir nuorodas“, – sakė Liam Henderson, „Transporting Cities“ steigėjas. Pasak jo, „LAirA“ projekto partneriai turėtų vadovauti standartinių nuorodų ir apibrėžimų įvairioms oro uostų ir transporto paslaugoms kūrimui.
„Transport & Environment“ aviacijos vadovas Andrew Murphy pabrėžė, kad oro uostai atlieka didelį vaidmenį, siekiant pakeisti keleivių susisiekimą su pageidaujamomis paslaugomis, tačiau norint sumažinti anglies dvideginio emisijas reikalingos didesnės investicijos ir reglamentai.

„LAirA“ pagrindinio partnerio, 18-ojo Budapešto rajono vardu Gabor Csaba Sooki-Toth pabrėžė, kad „tvarus susisiekimas su oro uostais atlieka svarbų vaidmenį vystant regioninius ir „LAirA“ projekto tikslus siekiant palaikyti Europos tvaraus transporto viziją, pasitelkiant miestų planavimą ir teikiant mobilumo sprendimus regionams, oro uostams ir vartotojams“.
Šiame renginyje pristatyti sprendimai ir veiksmai padės toliau vystyti ateities veiklas, kurios patobulins susisiekimą su oro uostais kartu sumažinant emisijas, užtikrinant švaresnį orą oro uostų prieigose bei siekiant Paryžiaus sutarties tikslų.
„Plečiantis elektrinio mobilumo, samdomų automobilių ir kitoms mobilumo paslaugoms, viešasis transportas išgyvena didelius pokyčius ir iššūkius. Kartais atrodo, kad infrastruktūra ar administracijos su pokyčiais nespėja susidoroti. Tačiau šiandien pamatėme tokį progresą, kuris padėjo įsitikinti mūsų viešojo transporto paslaugų teikėjų pasiruošimu“, – apibendrindama renginį pabrėžė Léa Bodossian, „Aspire“ direktorė ir konferencijos moderatorė.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt