RINKA. ANALIZĖ. PROGNOZĖS. 25 stipriausios konteinerinių laivų įmonės

 

Į šią publikaciją įtraukėme lentelę, kurioje pateikiami ypač didelių konteinerinių laivų (YDKL) duomenys. 2016 m. vidurio duomenimis 18 iš 25 įmonių valdė 100 % visų dirbančių YDKL ir 94 %  anksčiau užsakytų laivų, t. y. atitinkamai 366 laivus / 4,9 mln. TEU ir 156 laivus / 2,7 mln. TEU. Jų pajėgumas svyruoja nuo 10 000 iki 21 200 TEU.

Per 2016 m. YDKL neužsisakė nė vienas vežėjas! Nejaugi yra per daug didelių laivų?.. Atsakymą ir dar daugiau informacijos rasite šioje „Dynamar“ leidinio „25 stipriausios konteinerinių laivų įmonės“ spaudos apžvalgoje.


Didžiausi pasaulio vežėjai

„Dynamar“ išleido 14-ąjį kasmetinio leidinio „25 stipriausios konteinerinių laivų įmonės“ tomą. Jame pateikiamos išskirtinės įžvalgos apie didžiausias pasaulio laivybos įmones, jų istoriją, pobūdį, rodiklius, vystymąsi, strategijas, verslo santykius ir pajėgumus.

Ataskaita pradedama 25 stipriausių vežėjų pristatymu, kuriame apžvelgiami kompanijų pajėgumai, kroviniai, konteinervežių laivynas bei dukterinės įmonės. Be to, šioje dalyje pateikiami ir visų 2015 m. bei pirmųjų devynių 2016 m. mėnesių finansiniai rezultatai ir trumpa stipriausiųjų dvidešimtuką sudarančių įmonių veiklos bei finansinių rodiklių 2011–2015 m. apžvalga. Pabaigoje palyginami valdomų laivų pajėgumų rodikliai pagal apimamą regioną ir įmonės tipą.


Bręstanti finansinė katastrofa

Naujausiame „Dynamar“ tyrime pateikiama išsamiausia 25 didžiausių laivų operatorių finansinių rezultatų apžvalga. 2015 m. jie, kaip grupė, pirmą kartą visi kartu deklaravo nuostolius, kurie siekė šimtus milijonų dolerių. Kuo toliau – tuo baisiau: per pirmuosius devynis 2016 m. mėnesius dvylikos duomenis pateikusių įmonių rezultatai krito daugiau nei 13 mlrd. JAV dolerių!

Nieko nuostabaus – per tą patį devynių mėnesių laikotarpį momentinė kaina už 10 500 jūrmylių maršrutu Šanchajus–Roterdamas (viską įskaičiavus) buvo apytiksliai 618 JAV dolerių už TEU. Tai yra mažiau nei 0,06 JAV dolerio centai už jūrmylę. Kainos svyravo nuo varganų 205 (!) JAV dolerių kovo mėnesį iki 699 JAV dolerių zenito liepos mėnesį... Kuris vežėjas gali už tiek išgyventi?


Vienu aljansu mažiau

2015 m. sausio mėnesį savo veiklą pradėjo keturi Rytų-Vakarų aljansai:

-              2M: „Maersk Line“, MSC

-              CKYHE: „Coscon“, „Evergreen“, „Hanjin“, „K Line“, „Yang Ming“

-              G6: APL, „Hapag-Lloyd“, „Hyundai“, MOL, NYK, OOCL

-              „Ocean Three“: „China Shipping“, CMA CGM, UASC

Praėjus truputį mažiau nei pusei metų – jau 2016 m. balandžio mėnesį – svarbiausi vežėjai paskelbė apie drastiškus pokyčius. Nuo 2017 m. matysime tokį vaizdą:

-              2M+: „Maersk Line“ ir MSC dalinsis erdve kartu su „Hyundai“

-              „Ocean Alliance“: CMA CGM / APL, „Coscon“, „Evergreen“, OOCL

-              „THE Alliance“: „Hapag-Lloyd“ / UASC, „Hanjin“, „K Line“, MOL, NYK, „Yang Ming“

Jei viskas klostysis gerai, kišenėse jau turėdama Federalinės jūrų komisijos leidimus, ši aljansų trijulė pradės savo veiklą 2017 m. balandžio 1 d.


Vienijimosi įkarštyje

Minėtus pokyčius paspartino precedento neturintys įvykiai už susidariusių aljansų ribų. Visi per 2016 m., per kuriuos dingo šešios originaliojo dvidešimtuko įmonės, įvykdyti ar pradėti pokyčiai yra susiję su šiais įvykiais:

-              „China Shipping“ susijungė su „Coscon“ (vasaris)

-              CMA CGM įsigijo APL (birželis)

-              Liūdnai nugrimzdo „Hanjin“ (rugsėjis)

-              UASC susilies su „Hapag-Lloyd“ (2017 m. pirmasis ketvirtis)

-              „K Line“, MOL ir NYK susijungs į bendrą įmonę (2017 m. rugsėjis)

-              „Maersk Line“ žada įsigyti „Hamburg Süd“ (2017 m. pabaiga)

Šių galingų įvykių fone mažesnės laivybos įmonės taip pat pajuto didelį spaudimą pasvarstyti apie susijungimą. 2017 m. žada būti įdomūs!

Tyrimo „25 stipriausios konteinerinių laivų įmonės“ (2016) pabaigoje yra atskiras skyrius apie aljansus, konsorciumus ir pan., taip pat pateikiami kiekvienos esamos ir būsimos grupės profiliai.


Ypač dideli konteineriniai laivai

Stipriausių konteinerinių laivų operatorių atsakas į mažus įkainius buvo išlaidų mažinimas įsigyjant didesnius, taupesnius ir našesnius laivus. Viskas prasidėjo 2016 m. nuo „Maersk Line“, kuri paleido 15 600 TEU E klasę, sukurtą prekybai tarp Europos ir Tolimųjų Rytų. Didelės apimtys, puikus santykis tarp jūroje ir uoste praleidžiamo laiko, pajėgūs konteinerių terminalai – tai idealus būdas išspausti maksimalų pelną.

Susirūpinę, kad sumažėjusios danų įmonės išlaidos nepaglemžtų jų dalies, ilgai netrukę kiti vežėjai pasekė jos pavyzdžiu. Iki 2016 m. vidurio 18 iš 25 stipriausių vežėjų valdė 100 % visų dirbančių YDKL ir 94 %  užsakymų, t.y. atitinkamai 366 laivus / 4,9 mln. TEU ir 156 laivus / 2,7 mln. TEU. Jų pajėgumas svyruoja nuo 10 000 iki 21 200 TEU. Iki 2016 m. pabaigos tarp Šiaurės Europos ir Azijos kursavo 178 YDKL, kurių vidutinis pajėgumas 15 300 TEU.


Pražūtingas proveržis

Naujų didelio masto statybų proveržio ir nestabilios rinkos rezultatas – perteklius, dėl kurio prasidėjo kainų karas, pasibaigęs dramatiškais nuostoliais: tokia per didelio kiekio per didelių laivų kaina...

Pastebėję pertekliaus žalą ir raudonuojančius finansinius rodiklius, 2016 m. nė vienas vežėjas neužsisakė naujų YDKL.


Jie – ne vieni

Menka paguoda, tačiau nežinioje liko ne vien konteinerinių linijų laivyba. Negabaritinių, sunkiasvorių ir birių krovinių laivų, taip pat tanklaivių savininkai, laivų neturinčios krovinių gabenimo įmonės ir t. t. – visi dejuoja dėl kaip reta didelio nuosmukio. Blogiau būti nebegali.

Be to, konteinerių laivyba jaučia ir dar sunkiai prognozuojamas rangovų paieškas palengvinančių 3D spausdinimo bei robotizacijos pasekmes krovinių srautams.

Įdomu tai, kad, nepaisant niūraus vaizdo, 2016 m. pabaigoje laivybos pramonės pasitikėjimo rodikliai buvo didžiausi per 15 mėnesių. Štai tikra laivybą apibūdinanti dvasia!

Galbūt padėjo tai, kad ketvirtajame ketvirtyje momentinės ilgojo maršruto iš Šanchajaus kainos atsigavo ir turėjo teigiamos įtakos naujųjų metų sutarčių tarifų lygiui. Bėdos dar nesibaigė, bet blogiau gal nebebus?!


25 stipriausių įmonių ateitis

Tokiais užtikrintais tempais 2016 m. prasidėjęs konteinerių vežėjų jungimasis turėtų padėti išspręsti visus klausimus, jei didžiosios aljansų įmonės rimtai susirūpins pajėgumų pertekliaus mažinimu, išlaikydamos stabilią pajėgumų plėtrą ateityje.

Ir galiausiai: 2016-uosius užbaigė aštuoniomis įmonėmis mažiau, nei pradėjo. Rūpintis neverta – kol visame pasaulyje yra vandens ir vyksta prekyba, visada turėsime 25 didžiausias konteinerinių laivų įmones, apie kurias bus verta viską žinoti!


25 stipriausių konteinerinių laivų įmonių valdomi ir užsakyti ypač dideli konteineriniai laivai


Pastabos:

- 2016 m. liepos 1 d. duomenys

- Antroje 2016 m. pusėje pristatyta dar 17 YDKL / 250 500 TEU, įskaitant 6x19 500 TEU MSC

- Tuo pačiu laikotarpiu numatytas maždaug 14 YDKL / 180 600 TEU pristatymas nusikėlė

 

14-ąjį „25 stipriausios konteinerinių laivų įmonės“ leidimą galima užsisakyti adresu www.dynamar.com/publications/173 arba susisiekus su „Dynamar“.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt