RINKA. ANALIZĖ. PROGNOZĖS. Velnias slypi detalėse

Kroviniams pasisekė ne ką labiau, arba „Brexit“ poveikis prekyai po Theresa May pasisakymo

Pasak Didžiosios Britanijos tarptautinio krovinių vežimo asociacijos (BIFA), nors premjerės T. May taip ilgai laukta ir sausio 17 d. pristatyta kalba šiek tiek nušvietė Jungtinės Karalystės planus pasitraukti iš Europos Sąjungos bendrosios rinkos, vis dar trūksta smulkesnių paaiškinimų, kurie padėtų jos nariams tvarkytis su didžiąja JK matomos tarptautinės prekybos dalimi.


„Per pastaruosius mėnesius mūsų nariai visoje šalyje kentė akistatą su nežinomybe“, – kalbėjo BIFA generalinis direktorius ir JK krovinių ekspedijavimo įmonių atstovas Robert Keen. „Jie būtų mielai išklausę detalesnius paaiškinimus apie sistemą, kuria bus grindžiamas T. May siekis įgyvendinti prekybą be jokių trukdžių ir muitų tarifų.“


Šiandien T. May pažadėjo išvesti Britaniją iš ES bendrosios rinkos bei prisiekė siekti „drąsios ir ambicingos prekybos sutarties“. Premjerė sakė norinti su ES pasiekti „ambicingą muitų susitarimą“, atmetant Muitų sąjungos sąlygas, kadangi bendri išorės muitų tarifai neleidžia Didžiajai Britanijai derėtis su trečiosiomis šalimis dėl atskirų sąlygų.


Kaip minėjome pernai, įsibėgėjus „Brexit“ situacijai, gali kilti daugybė su prekyba ir mūsų nariais, kurių dėka ši prekyba vyksta sklandžiau, susijusių sunkumų. Po šiandienos kalbos BIFA tikisi, kad Vyriausybė gerai supranta visas galimas pasekmes ir iššūkius, susijusius su šalies prekybiniais santykiais su Europa bei visu likusiu pasauliu išstojus iš ES.


Krovinių ekspedijavimo vadovai kol kas gerai nesupranta, kokie bus Didžiosios Britanijos prekybiniai santykiai ateityje ir kokį poveikį tai turės krovinių ekspedijavimo sektoriui. Ar muitinė vėl grąžins ES tarpvalstybinių sandorių kontrolę? Ar Muitinės krovinių importo ir eksporto tvarkymo sistema (CHIEF) bus pakeista nauja sistema, kuri sugebėtų susitvarkyti su milijonais papildomų sandorių? Kaip bus tvarkoma dvejopo naudojimo prekių kontrolė?


T. May užsiminė apie bendro susitarimo dėl kelionių tarp JK ir Airijos Respublikos išlaikymą, tačiau kaip bus tvarkomas tarp šių šalių vykstantis krovinių judėjimas?


Mūsų nariams reikia, kad Vyriausybė atsakytų į šiuos klausimus. Juk, kaip byloja sena patarlė, „velnias slypi detalėse“ arba kitaip tariant –  visa esmė yra smulkmenose. O po tiek ilgai lauktos kalbos realių detalių kaip tik ir trūksta.


Parengta pagal BIFA

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt