Mechaninė energija nuolat supa mus, ir labai dažnai – nemalonia vibracijų forma. Didžioji šios energijos yra nereguliarių svyravimų tipo, pavyzdžiui, kelių duobės sukelia transporto priemonės vertikalius svyravimus atsitiktiniais laiko tarpais. Tačiau energiją efektyviausia konvertuoti, kuomet mechaniniai judesiai yra reguliarūs ir vienos krypties.

Norėdami išspręsti šią problemą, Niujorko valstijos universiteto inžinierių komanda sukūrė naujovišką mechaninį konverterį, kuris nereguliarius svyruojamuosius judesius paverčia nuolatiniu sukamuoju judėjimu, panašiai kai elektros įtampos lygintuvas verčia kintamosios įtampos srovę nuolatine.


Vienas iš akivaizdžiausių tokio prietaiso panaudojimo būdas būtų jų įdiegimas automobilių amortizatoriuose.


Tyrimai patvirtino, kad toks regeneracinis amortizatorius, kuris elektra verstų automobilio virpesių energiją, kuri kitaip būtų prarandama kaip šiluma, gali generuoti pakankamai elektros įkrauti automobilio akumuliatorių ir leisti veikti pagrindiniams elektronikos prietaisams, taip sumažinant generatoriaus ir variklio apkrovą. Toks prietaisas gali pagerinti kuro sąnaudas 2-8%, priklausomai nuo transporto priemonės tipo, greičio ir kelio sąlygų. Amortizatorius gali būti montuojamas automobiliuose, sunkvežimiuose, autobusuose, traukiniuose.


Bandymų metu Chevrolet Suburban modelio visureigiui važiuojant 25 km/h greičiu lygiu keliu, vienas regeneracinis amortizatorius generavo vidutiniškai 15 vatų elektros galios, o maksimumas siekdavo ir 100 vatų, o jo efektyvumas buvo 60-70%.


Paskaičiuota, kad sunkvežimis galėtų generuoti nuo 1 iki 10 kw. elektros galios.


„Mes sukūrėme naujo tipo energijos konvertavimo mechanizmą, kurį pavadinome mechaninio judėjimo lygintuvu (angl. mechanical motion rectifier, MMR),“ - sakė Lei Zuo, grupės vadovas. „Jis svyruojamuosius judesius ir vibraciją keičia į tolygų vienakryptį sukamąjį judesį. Manau, kad jis padės išspręsti iššūkį, kaip didelio masto vibracijas paversti kitomis energijos rūšimis, be to, yra efektyvus ir patikimumas“.


Ką tai reikštų vairuotojams? Pavyzdžiui, vidutinis automobilis su tokiais amortizatoriais gali generuoti maždaug 100-400 vatų energijos, tuo metu kai jo pagrindiniai prietaisai sunaudoja 250-350 vatų. Mokslininkų vertinimu, tai leistų sutaupyti apie 4% kuro automobiliams su vidaus degimo varikliais ir 8% hibridinėms mašinoms, ir atsipirktų per 2-3 metus. Sunkvežimiams mechaninio judėjimo lygintuvai atsipirktų dar greičiau – vos per 1-2 metus.


Jau pradėta šio prietaiso komercializacija – juos gaminti ir diegti ėmėsi nauja įmonė „Harvest Energy“.


Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Baltarusijos muitinės ir pasienio tarnybos praneša, kad Lietuvos – Baltarusijos pasienyje kaimyninėje šalyje susiformavo milžiniškos eilės. Jų teigimu Lietuvos pusėje stipriai sumažėjo transporto priemonių pralaidumas.

Šiuo metu iš Baltarusijos pusės pasienyje yra susidariusios tokios vilkikų eilės.

Pasienio postas

Laukiančių vilkikų skaičius


Kotlovka – Lavoriškės 500
Medininkai – Kamenyj Log 750
Privalka – Raigardas 550
Benjakoni – Šalčininkai 420

Praėjusį pirmadienį, balandžio 23 d. nei viename iš šių punktų nebuvo daugiau nei 250 vilkikų.

Papildyta

VSAT: eilės Baltarusijos pasienyje pajudėjo

Šį pirmadienį, balandžio 30 d., Valstybės sienos apsaugos departamento (VSAT) specialistai, asociacijos “Linava” atstovams pateikus paklausimą dėl susidariusių eilių Lietuvos-Baltarusijos pasienyje, informavo, jog sunkvežimių eilės pajudėjo, praleidžiama du kart daugiau nei įprasta transporto priemonių.  Tikimasi, jog artimiausiomis dienomis eilės turėtų gerokai sumažėti.

Pasak VSAT atstovų, praėjusį savaitgalį buvo sutrikusi vizų registro sistema, kurią administruoja Vidaus reikalų ministerijos Informatikos ir ryšių departamentas. Dėl šios priežasties laikinai buvo sutrikusi trečiųjų šalių piliečių duomenų patikra, tačiau sistema netrukus vėl ėmė veikti.

Anot pasieniečių, transporto priemonių judėjimas per pasienio postus buvo nuolatinis, tad visiško transporto srautų sustabdymo nebuvo.

VSAT pareigūnai pažymi, jog pasienyje ypač daug grįžtančių į ES ir Lietuvą vilkikų, todėl padidėjęs jų srautas netruko užkimšti pasienio punktus.

Šiltais savaitgalio orais išvykai į Lietuvą pasinaudojo ir didelė dalis kaimyninės Baltarusijos gyventojų, neįprastai gausiai kirtusių Lietuvos sieną.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Prabėgusi savaitė vežėjus sukaustė  žiniomis iš Rusijos. Jau šią savaitę turėtų įsigalioti numatytos griežtesnės baudos už tarptautinių pervežimų pažeidimus. Lietuvos valstybinės institucijos ir asociacijos „Linava“ atstovai turėjo daug darbo bendraudami su Rusijos atstovais ir siekdami daugiau aiškumo naujajame įstatyme ir jo traktavimo tvarkoje. Kitos praėjusią savaitę atskriejusios žinios taip pat ypatingai nedžiugino.

Rusija


Susisiekimo ministerija ir asociacija „Linava“ pirmadienį suderinę bendras pozicijas dėl Rusijos naujų įstatymų ir jų traktavimų, jau kitą dieną Maskvoje kalbėjosi su šios šalies pareigūnais. Lietuvos atstovai pakartojo jau anksčiau pateiktą pasiūlymą – įvesti papildomą dokumentą, kuris galutinai išspręstų dvišalių leidimų naudojimo tvarką, padėtų išvengti skirtingų jos traktavimų.  Lietuva siūlo įvesti papildomą dokumentą, kuris įrodytų, kad į Rusiją vežamas krovinys yra pakrautas Lietuvoje, todėl jį galima vežti naudojantis dvišaliu leidimu.


Savaitės pabaigoje vežėjų asociacija jau bendravo su muitinės pareigūnais, su kuriais taip pat šnekėta apie galimybę naudoti naujus dokumentus, bei taikyti griežtesnę kontrolę užsienio šalių vežėjams.


Daug nerimo sukėlė ir Rusijos vežėjų asociacijos pareiškimas, kad Rusija, nuo pat naujų baudų už tarptautinių pervežimų pažeidimus įsigaliojimo pradžios, planuoja daryti masinius vilkikų patikrinimus ir žiūrėti ar jie laikosi numatytų pervežimų reikalavimų. „ASMAP“ atstovai siūlosi patys savanorystės pagrindu atlikti tokius patikrinimus jau nuo gegužės 4 d.


Lietuva


Sekantys  „Linavos“ vidines batalijas praėjusią savaitę išgirdo jau ne kartą girdėtą istoriją. Balandžio 23 d. turėjęs būti paskelbtas teismo sprendimas dėl revizijos komisijos vėl atidėtas. Tikimasi jį išgirsti gegužės 3 d.


Lietuvoje jau netrukus įsigalios nauji mokesčių už kelius tarifai. Susisiekimo ministerija atsižvelgė į verslo prašymus ir nusprendė daliai transporto priemonių sumažinti šį mokestį. Primename, kad nauji tarifai įsigalios nuo gegužės 1 d.


Kitos žinios


Baltarusiams sugriežtinus vilkikų kontrolę, dauguma vežėjų važiuojančių į Rusiją pasuko link Latvijos ir bando įvažiuoti į Rusiją būtent per šios šalies pasienio postus. Tai gerokai sumažino eiles Lietuvos – Baltarusijos pasienyje, tačiau sukėlė nemažai problemų norintiems greitai kirsti Latvijos – Rusijos sieną. Šiuo metu situacija čia yra geresnė nei praėjusią savaitę. Terechovo punkte eilėje laukia 520 vilkikų, o Grebnevo – 70.


Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Paskutinę balandžio dieną ir tris pirmąsias gegužės dienas Lenkijoje bus ribojamas krovininių automobilių, kurių svoris viršija 12 tonų, eismas. Apie tai dar balandžio pradžioje Lietuvos valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Lazdijų rinktinę informavo kolegos iš Lenkijos.

Apribojimai Lietuvos laiku bus taikomi balandžio 30 d. nuo 19 iki 23 val., gegužės 1 d. nuo 9 iki 23 val., gegužės 2 d. nuo 19 iki 23 val. ir gegužės 3 d. nuo 9 iki 23 val.


Krovininiai automobiliai, kurių masė viršija 12 tonų, šiuo laiku bus nukreipiami į stovėjimo aikšteles Lenkijos teritorijoje. Pasibaigus apribojimų laikui jie iš ten galės tęsti keliones.


VSAT į Lenkiją minėtomis dienomis planuojantiems vykti krovininių automobilių vairuotojams rekomenduoja savo kelionės laiką planuoti taip, kad nurodytomis valandomis netektų gaišti laiko laukiant apribojimų pabaigos.


Pasak Lenkijos pasieniečių, laikini apribojimai krovininiam transportui įvedami dėl šioje šalyje gegužės 1 d. minimos Tarptautinės darbininkų dienos ir gegužės 3 d. - Konstitucijos dienos.


Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Balandį Estijos ir Švedijos policijos pareigūnai atliko vilkikų patikrinimo operaciją. Jos metu paaiškėjo, kad nė vieno vilkiko variklis nebuvo visiškai geros techninės būklės.

Iš 30 patikrintų transporto priemonių, 17 turėjo rimtų trūkumų, o 7 vairuotojai nebuvo pakankamai pailsėję prieš leisdamiesi į kelią.


Pasak Eismo ir sienos apsaugos skyriaus inspektoriaus Jaanuso Tentso, patikrinimo metu pirmiausia  į akis krito netvarkingai  pritvirtinti kroviniai.


Operacijos metu policijos pareigūnai priėjo prie išvados, kad vilkikų vairuotojai neskiria dėmesio valstybinių numerių ir žibintų švarai. Prasta padangų kokybė taip pat nepraslydo pro pareigūnų akis.


Kaip didžiausią problemą pareigūnai įvardijo pačių vairuotojų fizinę būklę. Prie vairo jie sėdasi pakankamai nepailsėję. Kaip sakė J.Tentsas, pavargęs vairuotojas tolygus išgėrusiam vairuotojui.

Patikrinimo operacijoje iš viso dalyvavo 15 policijos pareigūnų, įskaitant Švedijos atstovus, kurie atvyko į Estiją per C.A.S.H. (Connecting Authorities for Safer Heavy Goods Traffic) projektą.

Tai tarptautinis projektas, sukurtas siekiant labiau kontroliuoti vilkikus. Šiam projektui priklauso Suomija, Norvegija, Švedija, Danija ir Estija. Taip pat bendradarbiauja Vokietijos vandens policija, Lietuvos kelių policija ir Latgalos eismo skyrius iš Latvijos.


Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Lietuvoje ekspeditorių paslaugos vis labiau populiarėja, tačiau ne visi vežėjai „aklai“ naudojasi ekspeditorių paslaugomis ir įžvelgia jų paslaugų naudą. Net gi, priešingai, kai kurie vežėjai mano, kad ekspeditoriai atima jų „duoną“.

Svarstydami galimybes naudotis ekspeditorių paslaugomis, pirmiausiai, turite įvertinti savo sąnaudas ir gaunamą naudą.

Eksportuojant, importuojant prekes, ekspeditoriaus paslaugos gali būti labai naudingos, kadangi jis veikia operatyviai, turi išsamios informacijos apie šalis, į kurias eksportuojate, ir taisykles, kurių būtina laikytis. Jei dvejojate, ar verta naudotis ekspeditoriaus paslaugomis, vertėtų atsižvelgti į šiuos veiksnius:
transporto poreikių mastas arba sudėtingumas – kuo sudėtingesni Jūsų reikalavimai, tuo didesnė tikimybė, kad specialisto paslaugos bus naudingos;
ar turite patirties ir kompetencijos patys organizuoti transportą – nepamirškite, kad teks spręsti ir techninius klausimus, pavyzdžiui, muitinės formalumų;
ar turėsite laiko patys rūpintis procesu;
kaina – ekspeditoriai galbūt pasiūlys mažesnes krovinių vežimo kainas nei Jums pavyktų susitarti su vežėjais, tačiau turite išsiaiškinti, kuriuos mokesčius ir priemokas turėsite sumokėti patys ir kokias tiksliai paslaugas gausite;
patogumas dirbti su ekspeditoriumi, kuris teikia daugumą arba visas su prekyba susijusias paslaugas, kadangi nereikia dirbti su keliais skirtingais paslaugų teikėjais.

Neretai vežėjai pralaimi konkurencinę kovą prieš ekspeditorius. UAB „Aerosol Baltija“ pirkimų ir logistikos vadovė Veslava Stefanovič prioritetus teikia ekspeditorių, o ne vežėjų paslaugoms, nes taip patogiau: „Jie patys suranda automobilius kroviniams vežti, nes bendradarbiaudami ne su vienu vežėju, gali užtikrinti didesnę automobilių pasiūlą,platesnę krovinių gabenimo geografiją, lanksčias atsiskaitymo galimybes.“  Kiti svarbūs faktoriai – ekspeditorių patikimumas ir operatyvumas – kliento atžvilgiu didelis privalumas. „Išbandėme skirtingas ekspedijavimo įmones ir, jei nors kartą paveda – pažadėję laiku nepristato krovinio, pažadėjęs pasiimti/ atvežti krovinį, nepaima visai, pasiūlo mažesnę kainą, kurią vėliau padidina – darbas su jais baigiasi“ – kategoriškai dėstė V. Stefanovič.

Kaip išsirinkti gerą ekspeditorių?

Jei vis tik nusprendžiate, kad ekspeditorių paslaugos Jums reikalingos, iškyla kita dilema, kaip pasirinkti patikimą ekspeditorių. Kadangi ekspeditorių veikla nesertifikuojama, neatestuojama, nelicencijuojama, preliminariais duomenimis žinoma, kad Lietuvoje ekspedijavimo paslaugas teikia apie 1300 įmonių. Ekspeditorių asociacijos prezidentas Tautginas Sankauskas atskleidė, kad ekspeditorių užsakovams svarbiausia ekonominis saugumas, kurio licencijavimas neužtikrintų ir patikino, kad asociacija planuoja šį saugumą užtikrinti tikrindama įmonių darbuotojų kvalifikaciją, finansinį pajėgumą, kitus faktorius.

Rinkdamiesi ekspeditorių, užduokite jam šiuos klausimus:

Ar tai žinoma bendrovė (ar turi  akreditaciją, ar priklauso nacionalinei/ tarptautinei ekspeditorių asociacijai?)
Ar turi Jums reikiamų gabenti krovinių transportavimo patirties?
Ar turi krovinių vežimo Europos Sąjungoje ir už jos ribų patirties?
Ar gali suderinti kelias transporto rūšis, jeigu to prisireikia?

Ekspeditorių asociacijos „Lineka“ prezidentas Tautginas Sankauskas paklaustas, ką patartų įmonėms renkančioms ekspeditorius, sakė: „Reikia atidžiai rinktis, kad ekspeditorius būtų  ne vienadienis, domėtis jo patirtimi, kur dirba, kaip dirba, ar priklauso asocijuotoms struktūroms, ar turi ekspeditoriaus atsakomybės draudimą. Daug tų faktorių yra į kuriuos svarbu atsižvelgti...“

Ekspeditoriaus atsakomybė užsakovo atžvilgiu

Rinkoje nemažai ekspedijavimo įmonių, kurios nelaimės (bankroto) atveju, atsako tik savo biuro patalpomis ir keletu kompiuterių. Kyla klausimas, kaip būtų galiama sustiprinti ekspeditorių atsakomybę užsakovų atžvilgiu. Profesionalios ekspedijavimo kompanijos „Lautoma“ vadovas Tomas Jurkšaitis sakė: „Užsakovo niekas negali apsaugoti nuo rizikos, jeigu jis pats savęs nesugeba apsisaugoti. Jis turi žinoti su kuo pradeda dirbti, koks ekspeditoriaus statusas rinkoje, mokumo struktūra, o žemiausia pervežimo kaina negali būti vienintelis kriterijus, į kurį yra atsižvelgiama.”  Vis tik Lietuvoje kaina yra prioritetinis faktorius, bet už žemiausią kainą geriausios kokybės tikėtis taip pat neverta.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Miesto valdžiai parengus rinkliavos už automobilių stovėjimą Klaipėdoje pokyčių projektą, savo nuomonę pareiškė ir klaipėdiečiai. Į racionalius gyventojų pasiūlymus ketinama atsižvelgti.

Iš valdininkų ir politikų sudaryta speciali darbo grupė kelis mėnesius analizavo galiojančius rinkliavos už automobilių stovėjimą Klaipėdoje nuostatus ir pateikė nemažai pasiūlymų, kaip juos pakoreguoti.

Darbo grupė pasiūlė apmokestinti vadinamąsias pilkąsias zonas – senamiestyje ir miesto centre esančias nemokamas automobilių stovėjimo aikšteles.

Daug diskusijų sukėlė siūlymas apmokestinti daugiabučių namų kiemus, o tų namų gyventojams leisti nusipirkti leidimą automobilius statyti kiemuose ir 50 metrų spinduliu nemokamai.

Dar vienas darbo grupės siūlymas – rinkliavą už automobilių stovėjimą senamiestyje rinkti ir savaitgaliais.

Visi galiojančios tvarkos siūlomi pokyčiai buvo pateikti svarstyti visuomenei. Nemažai klaipėdiečių pareiškė savo nuomonę.

Gyventojai vienareikšmiai nepritarė siūlymui, kad už automobilių stovėjimą senamiestyje reikėtų mokėti ir savaitgaliais.

Žmonių nuomonė dėl kiemų apmokestinimo išsiskyrė – vieni tokį siūlymą palaikė, kiti pasisakė neigiamai.

„Visi siūlymai dar bus apibendrinti ir tik tada atiduoti svarstyti politikams. Tačiau galiu pasakyti, kad rinkliavos už automobilių stovėjimą nuostatų keitimo svarstymas su visuomene buvo labai produktyvus, sulaukėme nemažai šviežių žvilgsnių“, – teigė Klaipėdos mero pavaduotojas Artūras Šulcas.

Jis tvirtino, kad į racionalius pasiūlymus tikrai bus atsižvelgta. Tarp tokių jis paminėjo gyventojų išsakytą nuomonę, jog pirmąsias dešimt minučių už automobilių stovėjimą nereikėtų mokėti.

Dar vienas – leidimus nemokamai statyti automobilius kiemuose ir 50 metrų spinduliu aplink juos galėtų įsigyti ne tik butų savininkai, bet ir nuomininkai, jei turi nuomos sutartis.

„Norisi pasidžiaugti tuo, kad nebuvo nė vienos nuomonės, jog rinkliavą apskritai reikia panaikinti. Priešingai, net buvo tokių pasiūlymų, kad reikėtų daugiabučių namų kiemus apmokestinti ne tik senamiestyje ir miesto centre, bet ir kitose Klaipėdos vietose. Vadinasi, rinkliava už automobilių stovėjimą pasiteisino“, – tvirtino A.Šulcas.

Šaltinis Kauno diena

Nuo gegužės klaipėdiečių laukia pokyčiai. Keisis kai kurių miesto autobusų važiavimo grafikai ir maršrutai, keltų tvarkaraščiai. Už automobilių stovėjimą reikės mokėti pajūryje.

Nuo gegužės 1 d. keltai į Smiltynę ir iš jos kursuos dažniau.

Pridedami penki reisai iš Senosios perkėlos ir trys iš Naujosios. Nauji reisai organizuojami tuo metu, kai sulaukiama daugiausia keleivių. Iš Naujosios perkėlos keltai vidutiniškai plauks kas 20 min.

„Žmonių daugėja. Ypač vyraujant geriems orams. Tai labai pasijaučia“, – tvirtino įmonės „Smiltynės perkėla“ Klientų aptarnavimo direktorius Kęstutis Mickevičius.

Nuo gegužės 2 d. rekonstrukcijai bus uždaryta J.Janonio gatvė. Dėl darbų kitaip teks važiuoti 1 ir 2 maršruto autobusams.

1 maršruto autobusai, kad aplenktų J.Janonio gatvę, važiuos Naująja Uosto, S.Dariaus ir S.Girėno, Priestočio gatvėmis. 2 maršruto autobusai suks Herkaus Manto, Lietuvininkų, Šaulių, S.Dariaus ir S.Girėno gatvėmis.

„Keleiviams, kurie važiuoja 1 maršruto autobusais, bus dar patogiau ir greičiau. 2 maršrutas šiek tiek pailgėjo. Daugiau problemų kyla dėl šio maršruto stotelės įrengimo prie Uosto direkcijos“, – rūpesčiais dalijosi įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.

Nuo gegužės 2-osios šiek tiek keičiasi ir 11 maršrutas. Jis pratęsiamas iki Lietuvininkų aikštės. Dabar autobusai važiuoja iki Turgaus stotelės. Tradiciškai šie pokyčiai galios iki rugpjūčio 31 d.

Trimis minutėmis nuo gegužės pagreitintas 23 maršruto autobuso važiavimas. Atsižvelgiant į tai pakoreguotas ir 14 maršruto grafikas. Nenorima, kad šie panašiomis trasomis riedantys autobusai važiuotų kartu.

Nuo gegužės 1 d. turėjo startuoti ir du priemiestiniai maršrutai: 25 Turgus–Plikiai–Jokūbavas ir 26 Atgimimo–Radailiai–Šimkai. Tačiau dėl užtrukusių sutarčių derinimų su Klaipėdos ir Kretingos rajonų savivaldybėmis, viskas nukeliama į birželio pradžią.

Keisis ir keturių stotelių pavadinimai. „Ledo arenos“ stotelė vadinsis „Regitros“, „Klaipėdos duonos“ – „Dubysos“, „Šilo“ – „Arenos“, „Vaistinės“ – „Nemuno“.

Toks sprendimas priimtas, nes manoma, kad buvę pavadinimai yra pasenę.

Šaltinis Kauno diena

Amerikiečių kompanija, kuri yra stipriai susijusi su „Mercedes“ vilkikų gamintoja „Daimler AG“ pranešė apie tai, kad rinkoje pasirodys nauji „Cascadia“ modeliai, kurie galės būti varomi gamtinėmis dujomis.

Vilkikuose bus montuojami „ISX12 G“ varikliai. Kol kas gamintojai nepateikia vidutinių kuro sąnaudų rezultatų, tačiau teigia, kad su šiais vilkikais nuvažiuoti kilometrą bus pigiau nei su tradiciniais dyzeliniais, jau nekalbant apie žymiai didesnį jų ekologiškumą.


Gamtinės dujos kainuoja dvigubai pigiau nei dyzelinas, o jų naudojimas neturi įtakos naudojamo variklio galingumui.


Naujasis variklis labiausiai bus pritaikytas regioniniams pervežimams, statybiniams darbams arba šiukšlių surinkimui. Variklio tūris – 12l., o sukurtas jis pagal „Cummins ISX12“ modelį. Be to jis gali dirbti ir su suspaustomis (CNG) ir su suskystintomis (LNG) dujomis. Variklio galia siekia 400 A. j., o sukimo momentas 1966 Nm.


Naujuosiuose vilkikuose varikliai bus montuojami su automatine arba mechanine pavarų dėže. Klientai taip pat galės rinktis vilkiko bakų dydį, priklausomai nuo jo atliekamų operacijų. Pirmasis rinkai bus pristatytas „Cascadia CNG“, kuris dirbs suspaustomis gamtinėmis dujomis.


Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Ketvirtadienį, balandžio 26 d. susitikime su Lietuvos muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotoju Jonu Miškiniu bei Muitinės procedūrų skyriaus vyr. specialistu Arvydu Kavaliausku asociacijos „Linava“ viceprezidentas Mečislavas Atroškevičius, sekretorius transporto politikai ir informacijai Gintautas Ramaslauskas bei Informacijos ir IT skyriaus vyr. specialistas ryšiams su Rytų Europos šalimis Valdas Kazlauskas aptarė vežėjams aktualius klausimus.

Svarbiausia tema tapo unifikuotų dokumentų su Rusijos muitine įdiegimas – pakrovimo lapo taikymas vežant krovinius su dvišaliais leidimais. Tokio dokumento taikymą antradienį aptarė Susisiekimo ministerijos ir Rusijos transporto ministerijos atstovai.

Taip pat aptartas užsienio šalių vežėjų kontrolės ir leidimų patikros sugriežtinimas. Šią funkciją kartu su VKTI vykdo ir Lietuvos muitinė.

Vyko diskusija dėl pasienio punktuose susidariusios sudėtingos situacijos ir muitinės vidinių rezervų paieškos ir kai kurių kontrolės procedūrų supaprastinimo sprendžiant šią problemą.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Rumunijos vežėjų asociacija informuoja, kad 2012 m. balandžio 30 d. yra paskelbta ne darbo diena, todėl šią dieną bus taikomi eismo apribojimai.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Jau visai neužilgo, gegužės 4 d. Įsigalios naujos baudos užsienio vežėjams už tarptautinių gabenimų pažeidimus. Rusai, nuo pat tų baudų įsigaliojimo pradžios planuoja daryti masinius vilkikų patikrinimus ir žiūrėti ar šie laikosi numatytų pervežimų reikalavimų.

Rusijos vežėjų asociacija „ASMAP“ siūlo patys savanorystės pagrindu atlikti tokius patikrinimus jau nuo gegužės 4 d. Jie siūlosi kartu su kontroliuojančių institucijų pareigūnais budėti transporto stebėjimo punktuose ir padėti tikrinti užsienio šalių vežėjų dokumentus. Rusų vežėjų asociacija tikisi, kad jau artimiausiu metu bus suderintos visos detalės su kelių inspektoriais.


Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad per savaitę (2012 m. balandžio 20-26 d.) mūsų šalyje, pirminiais duomenimis, užregistruoti 65 eismo įvykiai. Žuvo 5 žmonės (tarp pastarųjų - 1 nepilnametis), 77 sužeisti (tarp pastarųjų - 18 nepilnamečių). Žuvo 3 vairuotojai ir 2 pėstieji. Visi žuvusieji - vyrai. Jų amžiaus vidurkis - 21-eri metai.

Neblaivūs vairuotojai, pirminiais duomenimis, dalyvavo 2 eismo įvykiuose (sužeisti 3 žmonės).

Šiais metais (iki balandžio 27 d.) mūsų šalyje eismo įvykiuose žuvo 75 žmonės (tarp jų 3 nepilnamečiai), t. y. žuvo 4 eismo dalyviais daugiau negu praėjusiais metais per tą patį laikotarpį.


Lietuvos kelių policijos tarnybos informacija

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2012 m. balandžio 25 d. posėdyje pritarė Lietuvos Respublikoje, užsienio šalyse, iš jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio dydžių pakeitimui, kuriuo sumažinti naudotojo mokesčio dydžiai už mažus keleivinius autobusus (M2 kategorija) ir lengviausius krovininius automobilius (N1 kategorija).

Mažų autobusų (mikroautobusų), kuriuose yra daugiau kaip 8 sėdimos vietos keleiviams, 1 sėdima vieta vairuotojui ir kurie sveria ne daugiau kaip 5 tonas, savininkams ar valdytojams bus taikomas 1050 litų dydžio metų tarifas (buvo numatyta 1800 litų), o krovininių transporto priemonių, kurių masė neviršija 3,5 tonos, savininkams ar valdytojams bus taikomas 900 litų dydžio metų tarifas (buvo numatyta 1800 litų). Abiems minėtoms transporto priemonių kategorijoms taip pat bus taikomi nauji 140 litų – mėnesio, 60 litų – savaitės, 29 litų – dienos naudojo mokesčio tarifai.

2. Transporto priemonių savininkų ar valdytojų patogumui metų ir mėnesio vinjetes iki 2012 m. gegužės 1 d. galiojančiomis kainomis galite užsisakyti internetu adresu www.keliuvinjetes.lt.

Išsamesnė informacija teikiama tel. 8-652-77734, (8-5) 252 6581.

Šaltinis LAKD

Nyderlandų bendrovė “Van Oord”, laimėjusi 130 mln. litų vertės Klaipėdos uosto laivybos kanalo gilinimo ir platinimo konkursą, pradėjo gilinti kanalą. Klaipėdos uosto direkcija šiemet paragino olandus kuo greičiau pradėti darbus.

Klaipėdos uostas pranešė, jog darbus olandų įmonė pradėjo savaitgalį.


Kanalo gilinimo ir platinimo projektas yra ypač svarbus Klaipėdos uostui. Jį įgyvendinus uosto plotis padidės nuo 120 iki 150 metrų, o gylis – nuo 13–13,5 metro iki 14,5 metro, rašoma uosto pranešime.


Anot uosto, padidės didžiųjų laivų plaukimo ir manevravimo uoste saugumas bei uosto konkurencingumas kaimyninių uostų atžvilgiu. Projektą planuojama įgyvendinti iki šių metų pabaigos.

“Pasiekus tokius uosto laivybos kanalo parametrus, bus sudarytos sąlygos priimti didesnio ilgio ir pločio postpanamax laivus, kurių ilgis siekia 300–310 metrų, o plotis – 40 metrų”, – teigia uostas.

Klaipėdos uosto ir “Van Oord Dredging and Marine Contractors” sutartis dėl laivybos kanalo gilinimo ir platinimo darbų yra didžiausios vertės gilinimo sutartis per visą uosto istoriją. Planuojama, jog per metus bus iškasta apie 4,5 mln. kubinių metrų grunto ir iškelta daugiau nei 550 riedulių.


Klaipėdos jūrų uosto direkcija šiemet investicijų projektams yra numačiusi išleisti rekordinę sumą – 291 mln. litų. Pernai uosto investicijos siekė 144 mln. litų.


Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt