Vis labiau artėjant vasarai, transporto sektorius ir toliau sukasi nesustodamas. Praėjusią savaitę redakciją pasiekė įvairios vežėjams svarbios žinios susijusios su įvairiausiais pervežimų ir kitais aspektais liečiančiais vežėjų veiklą.

Visą savaitę Lietuvą policijos pareigūnai rankiojo į įvairiausius Lietuvos miestus atgabentą narkotikų siuntą. Net neabejojama, kad dėl logistikos klaidos į Lietuvą plūstelėjo labai didelis kiekis narkotinių medžiagų. Pirmiausiai jų rasta Kaune, o vėliau ir kituose miestuose.


Lietuvos keliais krovinius gabenantys vežėjai turėtų pasitikrinti savo transporto priemones ar šios atitinka keliamus reikalavimus ir ar sumokėtas kelių mokestis. VKTI informavo, kad šią savaitę kartu su Policijos departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos vykdys prevencinę priemonę, kurios metu bus tikrinama, ar transporto priemonių savininkai ir (ar) valdytojai už krovinines transporto priemones (N1–N3) ir keleivines transporto priemones (M2 ir M3), važiuojančias magistraliniais keliais A1–A18, sumokėjo savininkų ar valdytojų naudotojo mokestį.


Taip pat šylant orams reiktų nepamiršti žvilgtelėti į termometrą važiuojant Baltarusijos keliais. Čia esant didesnei nei 25 laipsnių temperatūrai  įsigalioja vilkikų masės apribojimai.


„Linavos“ teismų batalijose padėtas dar vienas taškas. Teismo sprendimu buvęs „Linavos“ generalinis sekretorius Valdas Gilys buvo atleistas teisėtai. Šis sprendimas yra galutinis ir neskundžiamas.


Technikos mėgėjai praėjusią savaitę galėjo stebėti naujos „DAF XF 105 Exclusive Edition“ serijos atsiradimą ir įvertinti bent jau naujojo vilkiko dizainą. Tikimės, kad greitu metu šie vilkikai puoš ir Lietuvos kelius.


„Linava“ ir toliau sprendė su Rusija susijusias problemas. Asociacijos vadovai susitiko su Rusijos asociacijos „ASMAP“ vadovais ir aptarė galimybę naudoti krovinio pakrovimo lapus, kurie leistų vykdyti pervežimą su dvišaliu leidimu.


Primename, kad šią savaitę CargoNEWS redakcijoje lankysis asociacijos  „Linava” viceprezidentas Mečislovas Atroškevičius  ir „Linava” sekretorius transporto politikai ir informacijai Gintautas Ramaslauskas. Su jais bus aptarta susiklosčiusi situacija su Rusija, o taip pat ir kiti vežėjams aktualūs klausimai.


Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Lietuvos vežėjams svarbiose Europos valstybėse – Prancūzijoje ir Vokietijoje – šiemet ir kitąmet daugės mokamų kelių. Vokietijoje nuo šių metų rugpjūčio 1 d. bus apmokestinta 1000 kilometrų keturių eismo juostų federalinių kelių. Prancūzijoje kitų metų liepą nacionaliniams keliams bus įvestas naujas kelių mokestis ECO TAX. Abiejose valstybėse veikia elektroninio atsiskaitymo sistemos.

„Aktualiausias yra įsigaliosiantis mokestis Prancūzijoje, nes nacionaliniai keliai čia buvo nemokami. Platus jų tinklas padėdavo išvengti mokamų kelių ir tokiu būdu vežėjai patirdavo mažiau išlaidų. Todėl ECO TAX įvedimas Lietuvos vežėjams finansiškai bus labai nenaudingas“, – kalba  „DKV Euro Service Baltikum“ vadovas Artūras Michejenko.


Naujasis mokestis Prancūzijoje galios krovininiam transportui, kurio svoris viršija 3,5 tonos. Iš viso bus apmokestinta 15 000 kilometrų. Konkretus mokesčio dydis dar nėra skelbiamas, tačiau prognozuojama, kad jis sieks apie 12 euro centų už kilometrą. Dabartinis kelių mokestis, kurs yra taikomas greitkeliams, vidutiniškai siekia 19 euro centų už kilometrą.


„Vokietijoje įvedamas mokestis galios sunkvežimiams, kurių leistinas bendras svoris didesnis nei 12 tonų. Finansine prasme Lietuvos vežėjams jis yra mažiau svarbus, tačiau tikėtina, kad šis mokestis pakoreguos dalies jų maršrutus, – kalba  „DKV Euro Service Baltikum“ vadovas Artūras Michejenko. – Apskritai, ateityje mokamų kelių Europoje tik daugės, nes jų apmokestinimas yra vienas iš būdų surinkti lėšų kelių infrastruktūros tvarkymui.“


Prancūzijoje ir Vokietijoje vežėjai už mokamus kelius gali atsiskaityti naudodamiesi automatine mokesčių nuskaitymo „On Board Unit“ sistema. Pastaroji bus atnaujinama Prancūzijoje, o Vokietijos keliais vykstantys vežėjai galės naudoti tuos pačius automobilinius prietaisus, kurie naudojami ir dabar.


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis prašo Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją peržiūrėti sprendimą, uždrausti Lietuvoje vykdyti „Google Maps Street View“ projektą – iš specialių automobilių fotografuoti vaizdus daugelyje Lietuvos miestų.

Specialus automobilis turėjo daryti „Google Maps“ paslaugai „Street View“ reikalingas nuotraukas. Iš jų sudaryto panoraminio vaizdo dėka būtų galima virtualiai keliauti po Lietuvą. Ši paslauga veikia jau daugiau nei trisdešimtyje šalių. Tačiau Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija nutarė, jog šis projektas kelia grėsmę žmogaus teisei į privataus gyvenimo neliečiamumą.

„Lietuva neturėtų užsidaryti kaip Šiaurės Korėja. Daugelis Europos šalių, mūsų kaimynai leidžia internete talpinti gatvių vaizdus, todėl mūsų institucijų draudimas tą daryti atrodo keistas ir per daug griežtas. Negalime būti tarp atsilikėlių ir ignoruoti informacinių technologijų pažangą“, – sakė E.Masiulis.   

Šaltinis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija

UAB „Klaipėdos keleivių ir krovinių terminale“ vakar į laivą pakrautos keturios didelių gabaritų talpyklos, kurios tiesiog uosto teritorijoje buvo pagamintos vienai Norvegijos žuvies pramonės įmonei.

Pasak Benedikto Petrausko, „Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo“ generalinio direktoriaus, tai labai pozityvus pavyzdys, kai uosto teritorija išnaudojama ne tik krovos darbams, bet ir produkcijai pagaminti.

AB „Montuotojas“ tiesiog prie krantinės per pusmetį surinko keturias 860 kub. metrų talpos cisternas, kurių aukštis siekia 18,5 metro, o skersmuo – 8 metrus. Vienas toks rezervuaras sveria apie 50 tonų. Talpykloms pakrauti į laivą buvo panaudotas plaukiojantis 100 tonų keliamosios galios kranas, jam talkino ratinis kranas, kurio maksimali keliamoji galia – 180 tonų. Vykdant talpyklų montavimą uoste, buvo išvengta brangaus pervežimo autotransportu.

„Tai viena paskutiniųjų krovos operacijų mūsų terminale šiemet, nes birželį krovos darbai bus stabdomi dėl krantinių rekonstrukcijos ir naujo ro-ro terminalo statybos“, - sako B.Petrauskas.

Anot jo, planuojama, kad bendrovė veiklą atnaujins jau kitais metais, kai pradės veikti naujasis keleivių ir krovinių terminalas. Šiuo metu „Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas“ dar vykdo melasos ir kitų skystų krovinių krovą. Planuojama, kad per pusmetį įmonė iš viso perkraus apie 50 tūkst. tonų įvairių krovinių.
Pastačius naująjį ro-ro terminalą „Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo“ metiniai krovos pajėgumai išaugs iki 5 mln. tonų. Prie terminalo krantinių vienu metu galės švartuotis iki 3 keltų, kurie per metus perveš apie 0,5 mln. vienetų autotransporto ir iki 1 mln. keleivių.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir terminalo operatorius į terminalo statybas investuos beveik 200 mln. litų.

Šaltinis ACHEMOS GRUPĖ

Gegužės 17-18 dienomis Maskvoje (Rusija) vyko 56-asis Geležinkelių Transporto Tarybos (toliau – GTT) posėdis. Jame tradiciškai dalyvavo NVS valstybių, Bulgarijos, Latvijos, Lietuvos, Estijos, Suomijos geležinkelių įmonių atstovai. AB „Lietuvos geležinkeliai“ interesus atstovavo generalinis direktorius Stasys Dailydka, kiti vadovai ir specialistai.

Šiemet GTT švenčia savo veiklos 20 metų jubiliejų, tad dalis posėdžio buvo skirta šiam periodui aptarti ir įvertinti. Už svarų indėlį vystant tarptautinį bendradarbiavimą bei užtikrinant efektyvų geležinkelių transporto darbą tarptautiniame susisiekime įvairių šalių geležinkelių specialistai apdovanoti GTT garbės raštais.


Taip pat posėdyje buvo svarstomi prekinių ir keleivinių traukinių eismo organizavimo, vagonų ir konteinerių formavimo plano patvirtinimo, jų surašymo bei atsiskaitymų už tarptautinius pervežimus tarp geležinkelio įmonių būklės 2011 ir 2012 metais klausimai, patvirtintos GTT direkcijos išlaidų sąmatos.


Posėdžio metu buvo svarstomos GTT direkcijos pirmininko ir jo pavaduotojų kandidatūros. Bendru GTT sprendimu vadovauti Direkcijai toliau patikėta Kučerenko Piotr Grigorjevič.


GTT 56-ojo posėdžio metu vyko apvalaus stalo diskusijos apie geležinkelių transporto sektoriaus reformos patirtis 1520 mm geležinkelių sistemos erdvėje. Bendrovės generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas pasidalino su kitais GTT nariais Lietuvos geležinkelių transporto sektoriaus reformos patirtimi ir pristatė AB „Lietuvos geležinkeliai“ veiklos modelį.


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Lietuvos nacionalinės ekspeditorių asociacijos „Lineka“ generalinė sekretorė Monika Petkevičiūtė, š.m. gegužės 16 d., svečio teisėmis dalyvavo Kredito vadybininku klubo (KVK) susitikime tema: “ Kaip kredituoti ir išieškoti Lenkijoje; „Nemoka Sodrai, ar sumokės jums?“

Pirmą kartą klubo istorijoje pranešėjas, Creditreform Polska valdybos pirmininkas Jacek Koziaczy, su susirinkusiais bendravo per videotiltą. J.Koziacky, kreditų valdymo ir IT srityje dirbantis jau 15 metų, pabrėžė, jog Lenkijoje kaip ir Lietuvoje gerai pasverta rizika yra viena iš būtiniausių sėkmingo verslo sąlygų. Kaskart sudarydami sandorį su nauju arba nuolatiniu pirkėju, siekiame maksimaliai sumažinti riziką. Creditreform Polska galėtų būti naudingas tarpininkas, identifikuojant patikimus partnerius įmonėms, ieškančioms naujų verslo kelių į Lenkiją.


Tuo tarpu Mykolo Romerio universiteto Socialinės informatikos fakulteto lektorius Dainius Dzindzalieta, kartu su UAB „Creditreform Lietuva“ atstovais SauliumiŽilinsku ir Romualdu Trumpa, pristatė naująjį skolų „Sodrai“ rodiklį. Šis rodiklis, parengtas išanalizavusi metų trukmės informaciją apie įmonės darbuotojų skaičių ir socialinio draudimo mokesčio skolas, tiksliau nei pavienė skolos suma atskleidžia konkrečios įmonės skolų „Sodrai“ lygi, įsiskolinimo eigą ir su tuo susijusia verslo rizika. Įmonės suskirstytos pagal skalę: nuo 0 (neįsiskolinusi) iki 9 (labiausiai įsiskolinusi). Skaičiuojama, kad iš maždaug 60.300 verslo įmonių, veikusių 2010–2011 m., bent vieną litą ar bent vieną dieną „Sodros“ skolininkėmis buvo apie 80% įmonių.


Trumpai apie KVK klubą


Kredito vadybininkų klubą 2005-аisiais įkūrė įmonių atstovai, siekiantys jog pinigai už paslaugas ar produktus kuo greičiau pasiektų bendrovės iždą. Pagrindinė klubo iniciatorė – asociacijos „Lineka“ partnerė UAB „Creditreform Lietuva“.


Kredito vadybininkų klubo (KVK) tikslas - suteikti specialistams, savo įmonėse valdantiems kredito riziką, visą reikalingą ir naujausią informaciją kredito rizikos valdymo klausimais, paskatinti kredito rizikos specialistų bendravimą, tarpusavio asmeninius ryšius, dalinimąsi patirtimi, naudingomis žiniomis.


Klubo narių susitikimai vyksta kas du-trys mėnesiai. Kiekvienam KVK susitikimui parenkamos tuo metu aktualiausios temos ir kompetentingi pranešėjai. Kredito vadybininkų klubo koordinatorius - UAB „Creditreform Lietuva“ direktoriaus pavaduotojas Borisas Chijenas


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Š. m. gegužės 22 d. dėl Muitinės deklaracijų apdorojimo sistemos (toliau – MDAS) atnaujinimo darbų nuo 8 iki 12 val. neveiks MDAS.

Šiuo laikotarpiu turi būti taikoma grįžtamoji procedūra ir su jos atlikimu susiję veiksmai, aprašyti 2009 m. birželio 25d. Muitinės departamento generalinio direktoriaus įsakyme Nr. 1B-356.


Taip pat atkreipiame dėmesį, kad nurodytuoju MDAS neveikimo laikotarpiu teikiant muitinės deklaracijas Muitinės informacinių sistemų centro IT paslaugų centrui nereikia siųsti prašymų leisti taikyti grįžtamąją („popierinę“) procedūrą.


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

„Imkite mano numerį ir kitą kartą skambinkite man, bus pigiau“, - klientus nuo savo darbdavių vilioja automobilių serviso mechanikai, siūlydami pigesnes paslaugas už tą patį darbą, tačiau ne sertifikuotame salone, o garaže. Kalbinti transporto priemonių automobilių servisų atstovai teigė, kad jų įstaigose tokia praktika nežinoma, bet apie tai yra girdėję.

Automobilių savininkai neretai norėdami kuo pigiau susitaisyti transporto priemonę suka į garažus, kuriuose taisymo paslaugas galima gauti kur kas pigiau nei automobilių servisų tinkluose. Tačiau net ir servisuose automobilius taisantys gyventojai kartais neatsispiria pigesnėms kainoms ir pradeda automobilius pigiau tvarkyti pas tuos pačius serviso mechanikus, tačiau jau už privačiai susitartą kainą.

Nesuteikiama garantija

Šnekinti automobilių servisų vadovai ar atstovai teigė, kad problema yra, bet neprisipažino, kad klientus nuvilioja jų pačių darbuotojai.


„Inchcape Motors“ pardavimų ir rinkodaros vadovė Vilija Šinkūnienė sakė girdėjusi, kad servisų darbuotojai siūlo klientams atlikti paslaugas privačiai ir pigiau.


„Tačiau negaliu pasakyti, ar tai vyksta mūsų įmonėje. Norėčiau tikėti, kad ne“, - vylėsi pašnekovė. Pasak V. Šinkūnienės, kalbant apie vidaus darbuotojų bandymus nuvilioti klientus reikėtų žvelgti iš kliento pusės.


„Kokia nauda klientui? Žinoma, jis gal nori gauti pigesnę paslaugą, bet pirmiausia tai yra šešėlis, o kitas dalykas – garantijos klientui. Servise atliekama paslauga su sertifikuota įranga ir įrankiais. Atrodytų, kad darbą atlieka tas pats žmogus, tačiau juk darbui atlikti reikalingas ne tik žmogiškieji ištekliai, bet ir įranga. Juk gedimus reikia tiksliai diagnozuoti“, - aiškino automobilių salono atstovė.


Pašnekovė ragino prieš susigundant tokiais pasiūlymais gerai pamąstyti. „Žmonės turėtų pagalvoti, ar galiausiai pigesnė paslauga netaps brangesne. Žinoma, praktika taisytis automobilius privačiai yra paplitusi, bet ar klientas gali reikalauti atlygio, jei darbas atliekamas ne iki galo ar negerai“, - retoriškai klausė automobilių salono atstovė.


DELFI žiniomis, autoservisų mechanikai savo atlyginimus pasididina asmeniškai paslaugas teikdami net darbdavių salonuose, tačiau V. Šinkūnienė teigė, kad asmeniškai nebuvo su tuo susidūrusi, o tokią veiklą griežtai draudžia įmonės taisyklės.

Automobilių serviso „Megamesta“ komercijos direktorius Darius Rimka tikino, kad jų įmonėje darbuotojai asmeninių paslaugų klientams nesiūlo: „Bent jau mano žiniomis. Žinoma, gal kituose servisuose tai vyksta. Niekas negali būti nuo to apsaugotas“.
Teko kovoti su nesąžiningais darbuotojais

Autoserviso „Kemi“ direktorius Žygimantas Tubutis pripažino, kad praeityje teko kovoti su darbuotojų, nuviliojančių klientus, problema: „Jau daug metų su tuo kovojome ir mūsų pastangos tai eliminuoti davė vaisių. Bandėme kalbėti ir su pačiais darbuotojais, ir klientais – prašyti jų pagalbos“.


Kaip teigė įmonės vadovas, automobilių savininkai prieš tempdami automobilį į privatų garažą turėtų nepamiršti, kad skatina nelegalų verslą, todėl reikėtų pagalvoti ir apie pigesnės paslaugos šalutinį poveikį.

Ž. Tubutis sakė, kad darbuotojų dėl klientų viliojimo neatleido, tačiau jie pamokyti buvo kitaip. „Visų pirma, toks žmogus praranda pasitikėjimą. Tada peržiūrimą žmogaus kvalifikacija. Turime savo vertinimo sistemą ir priklausomai nuo jos teko bausti darbuotojus finansiškai“, - procedūrą aiškino pašnekovas. „Kemi“ direktorius pripažino, kad išsiaiškinti nesąžiningus darbuotojus nėra lengva, tačiau, jo nuomone, yla iš maišo anksčiau ar vėliau išlenda.

CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Neseniai išsamiai rašėme apie vilkikų variklių valdymo programos pakeitimą, dar vadinanmą „chip tiuningu“.  Išklausėme vieną poziciją – įmonės, programuojančios vilkikų variklius vadovą, todėl nusprendėme išklausyti ir kitą pusę  – sunkiojo transporto gamintojų atstovus: kokią įtaką „chip tiuningas“ turi jų atstovaujamų gamintojų vilkikams.

Robertas Žitkauskas UAB „SKUBA“/ Renault Trucks Servisų tinklo direktoriaus pavaduotojas


Šiuo atveju reikia kalbėti ne tik apie variklių, bet ir visos transmisijos ilgaamžiškumą. Gamintojas dažnai didindamas variklio galią pakeičia transmisijos (sankabos, pavarų dėžės, galinio tilto diferencialo komplektaciją). „Chip tiuningo“ įmonės to dalyko niekada nepasiūlys. Nepatyręs arba neatsakingas vairuotojas gali ženkliai sutrumpinti automobilio tarnavimo laiką arba nepataisomai sugadinti. Gamintojas ne be reikalo testuoja ir sertifikuoja kiekvieną atskirą modelį, nes jam privalo suteikti aiškiai apibrėžtos ridos gamyklinę garantiją.

Jei naujo garantinio vilkiko variklį pirkėjas programuoja papildomai,  nutraukiama gamyklinė garantija ir už pasekmes vartotojas vienareikšmiškai pats prisiima atsakomybę.

Variklių programuotojai teigdami, kad naujų vilkikų modelių paleidžiamų į rinką sandara yra praktiškai ta pati, kaip ir ankstesnio modelio, o skiriasi tiktai variklio programa, klysta. Skiriasi SCR sistemos, turbokompresorių komponentai, stabdžių sistema. Modelio kaina keičiasi ir dėl kiekvienos modifikacijos transporto priemonei reikalingos sertifikacijos, kuri gamintojui kainuoja labai brangiai.


Saida Sarachanova UAB „LiberAuto“ atstovaujančios "Mercedes - Benz" marketingo vadovė


„Chip tiuningą" derėtų vertinti kaip „piratavimą“, nes daugeliu atvejų tai vyksta pasislėpus, vogčiomis, be pradinio programos autoriaus sutikimo. Manipuliuojama tik galia, nors keičiant įpurškiamo kuro dozę neišvengiamai pakinta ir išmetamųjų dujų sudėtis. Kyla klausimas, ar toks automobilis ir toliau atitinka tam tikros gamtosauginės klasės (Euro3,4,5 (...)) reikalavimus po tokio perprogramavimo? O nuo to priklauso kelių mokesčiai. Šia situacija jau turėtų susidomėti ir Kelių transporto inspekcija bei techninę apžiūrą atliekančios organizacijos.


Kadangi dažnai greta viena kitos esančių galios klasių varikliai techniškai skiriasi tik programa, „tiuninguojant“ per vieną galios klasę apčiuopiamos žalos "Mercedes –Benz" gali ir nebūti padaroma. Daugiau tiuninguojant pasekmės nenuspėjamos: nuo pradegusių stūmoklių iki kartu dirbančių agregatų gedimų. Manome, kad tokių tyrimų, kaip ilgaamžiškumas po „tiuningo“ nėra atlikę ir patys tiuningo kūrėjai. Yra tekę susidurti su tokiu „tiuningu“, po kurio pagelbėti klientui tapo nebeįmanoma: variklio blokas tapo neatpažįstamas gamintojo diagnostinės aparatūros.


Nustačius „tiuningavimo“ faktą, Daimler AG atleidžiama nuo bet kokios atsakomybės už įvykusias pasekmes, taip pat ir nuo garantinių įsipareigojimų, kurie sunkvežimiams yra ženklūs bei svarbūs - 3 metai arba 450 000 km., o stūmoklinės grupės žalos atveju dalinė garantija siekia 780000km.


Kęstutis Bacevičius UAB „Scania Lietuva“ prekybos direktorius


Variklio programos sudarymas yra ilgų tyrimų ir bandymų rezultatas. „Scania“ programa yra parinkta taip, kad būtų pasiektas optimaliausias variklio galingumo, sukimo momento dinamiškumo ir kuro sunaudojimo santykis užtikrinantis atitikimą aplinkosauginiams ir saugumo sertifikatams bei užtikrinti variklio ilgaamžiškumą ir bet koks programos keitimas išbalansuoja variklio parametrus ir labai padidina gedimų garantiją.


Bet koks variklio parametrų keitimas yra fiksuojamas sunkvežimio kompiuterio. Pakeitus programos parametrus yra nutraukiama garantija ir naikinamas sunkvežimiui išduotas E3,E4,E5 sertifikatas.


Tokių įmonių teigimas, kad naujų vilkikų modelių paleidžiamų į rinką sandara yra praktiškai ta pati, kaip ir ankstesnio modelio, o skiriasi tiktai variklio programa, yra arba skirtas specialiai klaidinti pirkėjus arba absoliutus neišmanymas. Sunkvežimio modelis ir variklis yra du skirtingi dalykai. Bet koks modelis gali būti komplektuojamas didele gama variklių. Tie patys varikliai gali būti montuojami į senesnį arba naujesnį modelį ir variklio parametrai yra tie patys. Nė vienas gamintojas nereklamuoja kad jo modelis yra naujas, nes kitas variklis.


Laurynas Bričkus UAB „Volvo Lietuva” rinkodaros vadovas


„Volvo“ nuolat investuoja į tyrimus ir naujas technologijas, kad į rinką pateiktų variklius, kurie yra optimizuoti degalų ekonomijai, emisijos lygio išlaikymui ir kuo ilgesniam visų jėgos agregatų bei kitų mazgų eksploatavimo laikui. „Volvo Trucks“ nerekomenduoja variklio valdymo programos pakeitimų, kuriuos atlieka trečiosios šalys.


Jei vežėjas visgi nusprendžia atlikti programinės įrangos pakeitimus, patariame prieš tai įvertinti visus aspektus ir galimas pasekmes, nes toks modifikavimas gali atnešti nemažai nuostolių ir prastovų. Trečiųjų šalių intervencija į originalią programinę įrangą ar kitų parametrų keitimas gali sąlygoti ne tik variklio, bet ir kitų mazgų, pavyzdžiui, sukimo momento padidinimas –pavarų dėžės, emisijos pokytis – AdBlue sistemos ir pan. gedimus. Neužtenka pakeisti vien programinę įrangą bei tam tikrus parametrus – senam varikliui. Priklausomai nuo naujos galios parametrų, reikalingas kitas ventiliatorius, aušinimo pompa, turbina, purkštukai ar sankaba. Nepakeitus šių dalių ir ilgą laiką eksploatuojant sunkvežimį maksimaliu režimu, šios dalys nusidėvi daug anksčiau nei su originalia, gamintojo nustatyta variklio galia.  Kitas svarbus aspektas – faktiniai sunkvežimio galios ir emisijos parametrai neatitiks sertifikuotų verčių.


Be to, atvykus į autorizuotą servisą su modifikuota variklio valdymo programa gali būti neįmanoma diagnozuoti gedimo, o vykdant planinį originalios programinės įrangos atnaujinimą variklio valdymo blokas gali būti nepataisomai sugadintas.  

24 mėn. „Volvo“ jėgos agregatų garantija galioja tik tuo atveju, jei naudojama originali programinė įranga.

Mūsų gamintojas siūlo įvairių sprendimų, padedančių mažinti degalų sąnaudas ir optimaliai panaudoti visas tiek naujų, tiek naudotų sunkvežimių galimybes: efektyvaus vairavimo mokymus, transporto sistemą „Dynafleet“, profilaktinę techninę priežiūrą ir pan.


Vilikikų variklių programavimas – kokia TA specialistų nuomonė?


„Plika akimi“ programinius pakeitimus nėra taip lengva pastebėti, todėl dažnai jų nepamato net įgudę techninės apžiūros (TA) meistrai. UAB „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojo Ramūnas Vėlavičius atskleidė, variklio galia, tai yra registruojamas duomuo, todėl jam pasikeitus, pirmiausiai, atliekama transporto priemonės techninė ekspertizė. Jei išvados yra teigiamos, vykstama į „Regitrą“, kurioje perregistruojami pasikeitę transporto priemonės duomenys. Vis tik dažniausiai programiniai variklio galios pakeitimai TA metu lieka nepastebėti, tačiau, „Jei programiniai pakeitimai turi įtakos dūmingumui, variklio laisvo įsibėgėjimo metu, tada jau fiksuojamas trūkumas dėl padidintos taršos,“ – pasakojo R. Vėlavičius.


„Vilkikai dalyvauja tarptautiniame eisme, todėl jiems reikalingi atitinkamo teršalų išmetimo lygį patvirtinantys sertifikatai kaip Euro-3, Euro - 4 ir kiti, o pasikeitus variklio galiai, toks vilkiko sertifikatas greičiausiai netektų galios ir būtų reikalinga atklikti laboratorinius bandymus,“ – dėstė R. Vėlavičius, kurio nuomone, programinis vilkiko variklio modifikavimas nėra racionalus ir ekonomiškai pagrįstas sprendimas.


Susipažinę su vilkikų programavimo specialisto pozicija ir išklausę vilkikų gamintojų, TA specialisto rekomendacijas, spręskite patys, ar Jūsų transportui tikrai reikalingas „chip tiuningas.“


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Oro bendrovės „airBaltic“ taryba ir generalinis direktorius Martinas Gaussas priėmė abipusį sutarimą pratęsti jo sutartį dėl generalinio direktoriaus ir valdybos pirmininko pareigų ėjimo iki 2014 m. kovo 31 dienos.

Martinas Gaussas oro bendrovės generaliniu direktoriumi ir valdybos pirmininku tapo 2011-ųjų lapkričio 1 d., iš pradžių sutarus dėl dvylikos mėnesių termino.   

„airBaltic“ valdybą sudaro trys nariai. Generalinis direktorius Martinas Gaussas yra valdybos pirmininkas. Šią savaitę naujasis oro bendrovės vykdomasis direktorius Martinas Sedlacky kaip valdybos narys prisijungė prie finansų direktoriaus Vitolds Jakovlevs.

„airBaltic“ skraido į daugiau kaip 60 Europos, Skandinavijos, Rusijos, NVS šalių ir Viduriniųjų Rytų miestų. Lietuvoje „airBaltic“ vykdo skrydžius iš trijų Lietuvos oro uostų – Vilniaus, Kauno ir Palangos.

Šaltinis „Air Baltic Corporation“

Kas penktas pirmą kartą techniškai tikrinamas automobilis neišlaiko vadinamojo Transporto ministerijos testo (neatitinka techninės patikros reikalavimų).

Daugiausia techninių reikalavimų neatitinka prancūziški automobiliai. Tarp modelių – „Renault Megane“ (29 proc.), rašo britų dienraštis „The Daily Mail“.

Amerikietiškų automobilių rezultatai taip pat „nedžiugina“. Blogiausius rezultatus demonstruoja „Chrysler 300C“: net 38 proc. Šio modelio automobilių pirmą kartą tikrinami neatitinka techninių reikalavimų.

Reikalavimų pirmą kartą neatitinka net 24 proc. Britanijoje surinktų „Mini Cooper“ ir „Chevrolet“ automobilių.

Geriausiai pasirodo japoniški automobiliai „Lexus“, „Suzuki“ ir „Honda“.

Tokie rezultatai paskelbti išanalizavus 24,5 mln. techninės patikros duomenų, kuriuos gavo tinklalapis „honestjohn.co.uk“. Britanijoje pirmą kartą naujas automobilis techniškai turi būti patikrintas po trejų metų.

„Vienas iš penkių 2008 metais įregistruotų naujų automobilių neatitiko techninės patikros reikalavimų. Dažniausiai reikalavimų neatitiko Prancūzijos kompanijų „Renault“, „Citroen“ ir „Peugeot“, – teigiama ataskaitoje.

Dažniausiai reikalavimų neatitiko automobilių žibintai ir signalas bei padangos.

Šaltinis Kauno diena

 

Iš Dublino oro uosto (Airijos respublika) su persėdimu Vilniaus oro uoste skrendantys keleiviai bus dar kartą tikrinami Vilniuje. Taip pat iš naujo bus tikrinamas ir jų bagažas – tiek rankinis, tiek registruotas. Tokios papildomos aviacijos saugumo procedūros vyks Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos administracijai informavus, kad Dublino oro uosto taikomos aviacijos saugumo procedūros neatitinka ES teisės aktų reikalavimų. Keleiviai, baigiantys kelionę Vilniuje, papildomai tikrinami nebus.

„Mūsų aviacijos saugumo darbuotojai yra pasiruošę tikrinti iš Dublino oro uosto atvykstančius su persėdimu (transferinius) keleivius ir jų bagažą, pagal tas pačias procedūras, kurios taikomos keleiviams iš Europos Sąjungai nepriklausančių šalių“, – sako VĮ Tarptautinio Vilniaus oro uosto Aviacijos saugumo departamento direktorius Ričardas Martinaitis, pridurdamas, jog šis reikalavimas tranesferiniams keleiviams iš Dublino oro uosto taikomas visuose ES oro uostuose.

Iš Dublino oro uosto į Vilniaus oro uostą skrydžius vykdo aviakompanijos „Aer Lingus“ ir „Ryanair“. Transferinių keleivių srautas iš Airijos sostinės nėra didelis – 2011 m. jų buvo mažiau nei 1 proc.

AD VERUM


Kompanija „Nokian“ pristato naujas padangas sunkvežimiams „NTR 46“. Padangos skirtos darbui ant sudėtingų paviršių, miškuose, karjeruose ir laukuose ir daugiausiai pritaikytos miškovežiams, pienovežiams ir kitoms dažniausiai ne asfaltu važinėjančioms sunkiosioms transporto priemonėms.

Padangas galima bus naudoti visus metus. Jos sukurtos taip, kad joje nestrigtų akmenys ir aštriais kampais nepradurtų ir nesugadintų protektoriaus.


Aukštos kokybės gumos mišinys garantuoja ilgaamžiškumą ir patvarumą. Minimalias kuro sąnaudas turėtų užtikrinti mažas pasipriešinimas riedėjimui. Yra specialus indikatorius, kuris parodo, kokio gylio yra likęs protektorius ir ar jis yra tinkamas naudojimui.


Šiuo metu prekyboje pasirodė 315/80R22.5 dydžio padangos, o rudenį rinką turėtų pasiekti ir 385/65R22.5 dydžio padangos.


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Krovinių Latvijos geležinkeliais per keturis šių metų mėnesius pervežta 13,8 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu – 23,104 mln. tonų, pranešė Latvijos uostų taryba.

Tarptautinių krovinių srautas padidėjo 13,7 proc. iki 22,781 mln. tonų, iš jų importo – 1,3 proc. iki 1,25 mln. tonų, eksporto – 9,8 proc. iki 696,1 tūkst. tonų, tranzito – 14,7 proc. iki 20,835 mln. tonų.


Vietinių krovinių gabenta 21,4 proc. daugiau – 323,4 tūkst. tonų.


2011-aisiais krovinių Latvijos geležinkeliais pervežta 20,8 proc. daugiau nei 2010 metais – 59,385 mln. tonų.


Per keturis šių metų mėnesius Estijos geležinkeliais pervežta 10,37 mln. tonų krovinių – 6,8 proc. mažiau nei pernai sausį-balandį, pranešė valstybės įmonė “Eesti raudtee” (“Estijos geležinkeliai”).


Pagrindinės grupės krovinių – naftos ir jos produktų – transportavimo apimtys sumenko 13,6 proc. iki 6,6 mln. tonų.


Praėjusį mėnesį iš viso transportuota 2,49 mln. tonų krovinių – 1,9 proc. mažiau nei pernai balandį.


2011-aisiais krovinių Estijos geležinkeliais pervežta 3 proc. daugiau nei 2010 metais – 30,5 mln. tonų.


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Muitų sąjungos 2011 m. gruodžio 20 d. sprendimu Nr. 8992 nuo 2012 m. birželio 17 d. visoje Muitų sąjungos teritorijoje (Baltarusijos Respublikoje, Rusijos Federacijoje ir Kazachstano Respublikoje) įvedamas privalomas išankstinis informavimas apie įvežamas prekes. Išankstinė informacija privalo būti pateikta į įvažiavimo muitinės, esančios Muitų sąjungos šalies teritorijoje, informacinę sistemą ne vėliau kaip prieš 2 valandas iki transporto priemonės atvykimo.

Pateikta išankstinė informacija pasienio kontrolės postuose bus vertinama kaip tranzitinės deklaracijos elektroninė kopija. Per 2 val. nuo išankstinės deklaracijos pateikimo registravimo, muitinės pareigūnai privalės įvertinti rizikas ir krovinio dokumentų atitikimą pateiktiems išankstinėje deklaracijoje duomenims ir priimti sprendimą apie prekių išleidimą.


Jeigu vežėjas atvyks į muitinės postą nepateikęs išankstinės deklaracijos, jis privalės elektroniniu būdu pateikti visą informaciją apie prekes ir transporto priemones į muitinės elektroninę sistemą per artimiausias 2 valandas. Šiuo atveju pateikta informacija nebus laikoma kaip išankstinė ir nustatytas 2 valandų įvertinimo reglamentas dėl prekių išleidimo nebus taikomas.


Šiuo metu išankstinė informacija į Muitų sąjungos muitinių informacinę sistemą apie įvežamas prekes gali būti pateikta keliais būdais:

- per nacionalines muitinių programas.

Prie Rusijos Federacijos muitinės tarnybos informacinės sistemos Lietuvos vežėjai nemokamai gali prisijungę šiuo adresu.


Baltarusijos Respublikos muitinei išankstinė informacija pateikiama naudojantis muitinės atstovo “BELTAMOŽSERVIS” paslaugomis arba patiems vežėjams prisijungiant prie Baltarusijos muitinės informacinės programos. Abi paslaugos yra mokamos.


Kazachstano muitinei duomenys pateikiami tik per nacionalinę muitinės programą.


- per IRU TIR-EPD modulį. Šiuo moduliu galima naudotis gabenant prekes į Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos teritoriją


Naudojimasis šiuo moduliu yra demonstruojamas šioje svetainėje, kur galite rasti nuotolinio mokymosi programą, skirtą TIR knygelių turėtojams ir naudojimosi vadovą 5 kalbomis.


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt