Vakar Vyriausybė pateikė neigiamą išvadą dėl Akcizų įstatymo 35 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto, kuriuo Seimo valdyba siekė sumažinti akcizus benzinui.

„Kadangi turėjome patyrimą su dyzelio akcizo mažinimu, tam, kad nebūtų didelio poveikio biudžetui, o aš dar kartą norėčiau priminti, kad pusė akcizų už kurą atitenka ne šiaip biudžetui ar kažkokioms bendroms reikmėms, o konkrečiai kelių infrastruktūrai, benzino realizacija turėtų išaugti 20 proc, o tai yra visiškai utopinė prielaida“, – neigiamos išvados pateikimą argumentavo Finansų ministrė Ingrida Šimonytė.

„Vyriausybės išvada neigiama yra ne konkrečiai dėl tabako akcizo ar socialinės reklamos, o dėl to, kad biudžetas tarsi a priori bandomas išdalinti labai kilniems tikslams, bet tuomet kyla klausimas, kokia prasmė apskritai rengti biudžetą? /…/„Galime prisigalvoti tabako įstatymų, kino, kelių, muzikos ir ten prirašyti, kad kažkoks procentas kažkokio mokesčio yra skiriamas toms reikmėms, tačiau klausimas, kaip tai suderinti su normaliu biudžeto procesu?“, – savo nuomonę dėstė finansų ministrė.

„Toks išankstinis lėšų paskyrimas kažkam yra nesuderinamas su įprastiniu biudžeto rengimo procesu“, – tvirtino ji.

Vyriausybės išvadoje Seimui nurodoma, kad sumažinus akcizų tarifą bešviniam benzinui nuo 1500 Lt iki 1240 Lt už 1000 litrų produkto (minimalaus pagal Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus tarifo), Lietuvos biudžeto netekimai per metus sudarytų apie 100 mln. Lt.

Šį įstatymo projektą pateikę Seimo nariai Valentinas Mazuronis ir Dailis Alfonsas Barakauskas mano, kad sumažinus bešvieniam benzinui taikomą tarifą, benzino kaina vidutiniškai nukristų apie 30 centų už litrą.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Susisiekimo ministerija pradeda pertvarkyti jai pavaldžią valstybės įmonę Transporto ir kelių tyrimo institutą į viešąją įstaigą. Ji bus atsakinga už kelių tiesimo, statybos, rekonstrukcijos, taisymo ir priežiūros darbų kokybę, efektyvų kelių priežiūrai skirtų lėšų naudojimą.

„Pertvarkius valstybės įmonę į viešąją įstaigą ji taps pelno nesiekiančia organizacija, bus mažiau priklausoma nuo privačių įmonių, kurių darbų kokybę turės tikrinti, užsakymų“, – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Šiandien Vyriausybė pritarė viešosios įstaigos steigimui. Kai ji perims dabar veikiančios valstybės įmonės funkcijas, turtą ir darbuotojus, valstybės įmonė bus likviduota.

Viešoji įstaiga atliks valstybinės reikšmės kelių tiesimo, rekonstrukcijos, taisymo ir priežiūros darbų kontrolinius patikrinimus, vykdys techninę, ekonominę ir aplinkosauginę stebėseną,kelių būklės ir eismo tyrimus, kuriais vadovaujantis bus priimami sprendimai dėl reikalingų darbų.

Eismo saugai gerinti įstaiga organizuos valstybinės reikšmės kelių saugos patikrinimus, kelių infrastruktūros saugos valdymą, teiks pasiūlymus dėl valstybinės eismo saugumo programos rengimo.

Šiuo metu automobilių kelių ir gatvių dangų kokybės ir stiprumo tyrimai, tiltų būklės tyrimai, eismo intensyvumo, transporto priemonių srauto sudėties, transporto apkrovų bei greičio tyrimai ir analizės paslaugos perkamos viešojo pirkimo būdu. Konkursus laimi skirtingos įmonės, todėl tyrimams naudojamos skirtingos metodikos ir įranga. Tai mažina duomenų patikimumą, neleidžia tinkamai susisteminti ir analizuoti gautų tyrimų rezultatų.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Įmonė “Kelprojektas” įgyvendinimui atidavė valstybinės reikšmės kelio Ryga-Šiauliai-Tauragė-Kaliningradas ruožų rekonstrukcijos projektus. Iki šių metų pabaigos bus modernizuoti 12,5 km kelio ruožai ties Kelme ir Taurage, o kitąmet – dar 24,6 km. Rekonstrukcijų metu bus stiprinama kelio danga, diegiami pažangiausi eismo saugos bei aplinkosaugos sprendimai.

“Bus ne tik rekonstruota danga, bet ir padidintas eismo saugumas bei patogumas. Sutvarkius kelius, pagerės susisiekimas ir važiavimo sąlygos, jie taps patrauklesni tranzitui. Darbai taip pat prisidės prie avaringumo mažinimo, kuris kai kuriose šio kelio vietose yra itin didelis”, – sakė Algimantas Medžiaušis, UAB “Kelprojektas” generalinis direktorius.

Modernizuojamo ir rekonstruojamo kelio ruožuose, bus įrengta nauja asfalto danga, rekonstruojamos sankryžos ir autobusų stotelės, diegiamos lietaus nuotekų nuvedimo sistemos. Didinant eismo saugumą, sankryžose ir gyvenvietėse numatyta įrengti apšvietimą, eismo srautų atskirimo saleles, greičio mažinimo kalnelius, pėsčiųjų-dviračių takus bei pėstiesiems skirtą infrastruktūrą saugiai kirsti kelią. Be to, kelio ruožuose, kuriose vyksta žvėrių migracija, bus numatytos apsauginės priemonės, kad laukiniai žvėrys nepatektų į kelią.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

2012 m. gegužės 29 d. įmonės posėdžių salėje (9 aukšte) įvyko spaudos konferencija, kurioje buvo aptartos Šventosios uosto aktualijos.

Spaudos konferencijoje dalyvavo generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas, direktorė Šventosios uostui Airida Čėsnienė, ekonomikos ir finansų direktorius-vyriausiasi finansininkas Martynas Armonaitis, uosto kapitono pavaduotojas-Uosto priežiūros tarnybos viršininkas Arvydas Aleksas Narmontas bei Akvatorijos ir krantinių priežiūros skyriaus vyriausiasis projektų vadovas Gintaras Stankaitis.


VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos

2012 m. gegužės 31–birželio 2 d. Klaipėdos „Švyturio“ arenoje vyks pirmą kartą Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų organizuojama tarptautinė Vakarų Lietuvos verslo pasiekimų paroda. Šioje parodoje Uosto direkcija pristatys Klaipėdos uosto galimybes. Parodoje dalyvauti atrinktas jau 101 dalyvis.

Parodos metu taip pat vyks tarptautinė konferencija, skirta regioninio turizmo plėtrai, kurioje tikimasi tokios pat dalyvių gausos, ir verslo kontaktų mugė, kurioje dalyvaus daugiau kaip 60 Lietuvos ir užsienio bendrovių.


Kviečiame aplankyti Uosto direkcijos stendą parodoje „Švyturio“ arenoje!


Šaltinis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto portalo naujienų sistema

Alpių šalių transporto ministrai toliau diskutuoja apie galimybę keisti kelių apmokestinimo sistemą Alpių kalnuose.

Austrijos, Vokietijos, Šveicarijos, Italijos, Prancūzijos Slovėnijos atstovai ieško bendrų sprendimų apmokestinant tunelius ir kelius kalnų regione. Plėtojamas prancūzų pasiūlytas „Tol Plus“ projektas, kuriame siūloma diferencijuoti mokesčius už kelius atsižvelgiant į transporto priemonės maksimalią masę ir ašių skaičių, emisijos klasę ir dienos laiką, kada yra naudojamasi keliais.

Planuoja svarstyti galimybę leisti važiuoti naktimis ir apmokestinti kelius, kuriuose šiuo metu sunkiasvorių transporto priemonių eismas draudžiamas.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Prie „Volvo“ transporto priemonių parko valdymo sistemos „Dynafleet“ – dabar galima prisijungti naudojant naująją mobiliesiems prietaisams pritaikytą programėlę, per ją informacija tampa dar lengviau pasiekiama.

Sistemos „Dynafleet“ programėlė leidžia įmonėms nuotoliniu būdu iš bet kurios vietos išmaniuoju telefonu ar planšetiniu kompiuteriu valdyti visą savo transporto priemonių parką ir stebėti, kaip atliekamos krovinių gabenimo užduotys. Įmonės taip pat gali gauti įvairią informaciją, įskaitant tikslią transporto priemonės buvimo vietą, degalų sąnaudas, vairuotojų darbo trukmę, anglies dvideginio emisiją.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Rytoj, gegužės 30 d., 11.30 val. susisiekimo viceministras Arūnas Štaras dalyvaus modernaus, pažangiomis technologijomis aprūpinto taksi automobilio „iTaksi“ pristatyme, kuris vyks prie Vilniaus TV bokšte esančios konferencijų salės.

Automobilis, atspindintis pažangių ryšio technologijų ir intelektinių transporto sistemų diegimo galimybes, pristatomas AB Lietuvos radijo ir televizijos centro ir Susisiekimo ministerijos rengiamos konferencijos „Saugumo viešajame transporte užtikrinimo galimybės“ metu. Konferencijos pradžia – 10.30 val., ji vyks konferencijų salėje Vilniaus TV bokšto I aukšte (Sausio 13-osios g. 10).

Drauge su bendrove „Altas“ ir talkinant įmonei „Oryo“, Lietuvos radijo ir televizijos centro automobilis buvo pripildytas pažangių technologijų ir įrenginių ir tapo pavyzdžiu ateities taksi automobiliams.

„iTaksi“ automobilyje įdiegtos keleivių, vairuotojų darbo laiko ir uždirbtų pinigų apskaitos, čekių spausdinimo ir apmokėjimo per banką sistemos, automobilių užimtumo ir buvimo vietos nustatymo, optimalaus darbo paskirstymo, saugumo užtikrinimo ir daug kitų sistemų. Planšetiniuose kompiuteriuose keleivis gali ne tik naršyti internetą, jam gali būti pristatytos miesto ar rajono, pro kurį jis važiuoja, įžymybės, gali būti pateikta aktuali informacija apie artimiausias kavines, viešbučius ir pan. Interneto ryšys tarnauja ir užsakymų priėmimui bei patvirtinimui, jų planavimui ir aptarnavimo kokybės gerinimui, o internetinė telefonija – tai nemokami taksi vairuotojo pokalbiai ir su administruojančiu centru, ir su visu pasauliu. Šias galimybes „iTaksi“ automobilyje suteikia mobilusis 4G internetas MEZON.

Daugelį šio mobiliojo interneto privalumų galima panaudoti taksi automobiliams modernizuoti ir taksi paslaugų kokybei gerinti. Internetas taksi automobilyje naudingas ne tik keleiviui ar vairuotojui, bet ir taksi paslaugas organizuojančiai įmonei. Be to, tai puiki galimybė gerinti konkretaus miesto ir visos šalies įvaizdį.

Maloniai kviečiame dalyvauti konferencijoje ir „iTaksi“ pristatyme!

Šaltinis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija

Susisiekimo ministerija pradeda pertvarkyti jai pavaldžią valstybės įmonę Transporto ir kelių tyrimo institutą į viešąją įstaigą. Ji bus atsakinga už kelių tiesimo, statybos, rekonstrukcijos, taisymo ir priežiūros darbų kokybę, efektyvų kelių priežiūrai skirtų lėšų naudojimą.

„Pertvarkius valstybės įmonę į viešąją įstaigą ji taps pelno nesiekiančia organizacija, bus mažiau priklausoma nuo privačių įmonių, kurių darbų kokybę turės tikrinti, užsakymų“, – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Šiandien Vyriausybė pritarė viešosios įstaigos steigimui. Kai ji perims dabar veikiančios valstybės įmonės funkcijas, turtą ir darbuotojus, valstybės įmonė bus likviduota.     

Viešoji įstaiga atliks valstybinės reikšmės kelių tiesimo, rekonstrukcijos, taisymo ir priežiūros darbų kontrolinius patikrinimus, vykdys techninę, ekonominę ir aplinkosauginę stebėseną, kelių būklės ir eismo tyrimus, kuriais vadovaujantis bus priimami sprendimai dėl reikalingų darbų.

Eismo saugai gerinti įstaiga organizuos valstybinės reikšmės kelių saugos patikrinimus, kelių infrastruktūros saugos valdymą, teiks pasiūlymus dėl valstybinės eismo saugumo programos rengimo.

Šiuo metu automobilių kelių ir gatvių dangų kokybės ir stiprumo tyrimai, tiltų būklės tyrimai, eismo intensyvumo, transporto priemonių srauto sudėties, transporto apkrovų bei greičio tyrimai ir analizės paslaugos perkamos viešojo pirkimo būdu. Konkursus laimi skirtingos įmonės, todėl tyrimams naudojamos skirtingos metodikos ir įranga. Tai mažina duomenų patikimumą, neleidžia tinkamai susisteminti ir analizuoti gautų tyrimų rezultatų.

Ateityje planuojama visus kelių būklės, eismo tyrimų, techninės, ekonominės ir aplinkosauginės stebėsenos bei keliuose atliktų darbų kokybės tyrimų duomenis kaupti vienoje informacinėje sistemoje. Tai padės atlikti išsamią kelių būklės ir eismo situacijos analizę, kurios pagrindu bus galima efektyviau planuoti kelių infrastruktūros tobulinimo darbus, taupiau naudoti keliams skiriamas valstybės biudžeto ir ES paramos lėšas.

Šaltinis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis trečiadienį 11 val. ministerijoje susitiks su Kauno miesto  savivaldybės meru Andriumi Kupčinsku.

Susitikime, kuris vyks ministro iniciatyva, bus aptariamos tolesnės Kauno miesto ir tarptautinio Kauno oro uosto bei savo bazę Kaune įkūrusios aviakompanijos „Ryanair“ bendradarbiavimo perspektyvos.  

Šaltinis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija

Kässbohrer  Lietuvos rinkai pristatė naują puspriekabės cisternos bituminių masių pervežimui skirtą modelį. Nauja konstrukcija turi pastorintą izoliaciją, pagamintą iš 100 mm. storio stiklo vatos, išoriškai padengtos aliuminio sluoksniu bei specialius rezervuaro fiksatorius, kurie apsaugo cisterną nuo deformacijos ir trūkinėjimų. Palyginus su ankstesniais modeliais, 2012 metų modelis turi didesnį skersmenį ir yra trumpesnis. Kässbohrer STS 32 cisternos skersmuo sudaro 1.900 mm., o jos ilgis yra 11.900 mm.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Nafta turėtų pigti mažiausiai dar tris savaites – iki rinkimų Graikijoje. Tačiau tai nereiškia, kad Lietuvos vairuotojai važinės pigiau nei praėjusiais metais, rašo „Lietuvos rytas”.

Reikia nemažo sukrėtimo, kad degalų kainos Lietuvoje bent jau pasiektų praėjusių metų birželio lygį. Taip sako mūsų šalies analitikai.

Nors šiandien nafta kainuoja tiek pat, kiek pernai vasaros pradžioje, benzino litras – beveik 30 centų brangesnis.

Graikijai pasitraukus iš euro zonos, naftos kaina gali nučiuožti iki 60 JAV dolerių už barelį. Tuo įsitikinę „Bank of America“ analitikai.

Ekspertai prognozuoja, kad naftos kaina kris staigiai, jeigu graikai neteks euro. Bet tai būtų tik trumpalaikis efektas.

„Jei taip įvyktų, tai būtų stiprus smūgis naftos kainai“, – sakė investicijų banko „Finasta“ Rinkos kapitalo fondų analitikas Tadas Povilauskas.

Viskas paaiškės birželio 17-ąją, kai Graikijoje vyks rinkimai. Tik po jų bus aiškios šios šalies galimybės likti euro zonoje. Iki tol, T. Povilausko nuomone, naftos kaina tikrai mažės.

„Augant nežinomybei, investuotojai atsikrato naftos, o tai muša per kainas“, – teigė banko „Nordea Markets“ vyresnysis vadybininkas Rūtenis Šukevičius.

Dar kovo pradžioje kaina siekė 128 JAV dolerius už barelį, šiandien – 107.

Praėjusią savaitę didmeninė dyzelino kaina krito iki žemiausio lygio šiais metais – 4,03 Lt už litrą.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Kelininkai perspėja, kad vakare pietinėje šalies dalyje eismo sąlygas sunkins škvalas, kurio metu vėjo gūsiai sieks iki 20 m/s.

Hidrometeorologijos tarnybos duomenimis šiandien prognozuojami trumpi lietūs, kai kur perkūnija. Vakare vietomis numatomas škvalas. Temperatūra nuo 12 iki 23 laipsnių šilumos.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

„Asmap“ atstovai “Аsmap-Centr-Trak-2012″ parodos metu Maskvoje kalbėjo apie besikeičiančią situacijų Rusijos ir Europos pervežimų rinkoje ir pateikė savo pervežimų statistiką, kuria buvo patenkinti.

Lyginant pervežimų apimtis, kaip atskaitos taškas paimtas Muitų sąjungos įvedimas. Ir nors jis turėjo tiek teigiamų, tiek ir neigiamų pasekmių, būtent šis faktorius buvo vienas svarbiausių, lėmęs rusų vežėjų pervežimo apimčių augimą.

Vidinių sienų panaikinimas leido sumažinti administracinę naštą ir prastovų laiką. Neigiamų dalyku įvardijamas sumažėjęs transporto priemonių patikrinimo efektyvumas, kurį daugiausiai atlieka Baltarusijos pasieniečiai.

Rusų skaičiavimais, pervežimų apimtys į pagrindines Europos rinkas didėjo, užsienio šalių vežėjų užimama rinkos dalis mažėjo, o jų konkurencija silpnėjo. Teigiama, kad reisų kiekis į Vokietiją išaugo 20 proc., Italiją – 22 proc., Olandiją – 15 proc. Taip pat rusai džiaugėsi, kad 58 proc. Rusijos vežėjų parko sudaro transporto priemonės, kurių amžius iki 5 m.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Vilniaus pietiniame išoriniame aplinkkelyje rangovai artėja prie tarpinio finišo – aplinkkelio pirmajame etape liko mažiau nei penktadalis visų suplanuotų darbų, įpusėjo antrojo, pradėti trečiojo etapo darbai.

“Darbai sudėtingi, juos tenka vykdyti nenutraukus automobilių eismo, todėl Trakų, Lazdijų, Druskininkų, Alytaus link vykstančių automobilininkų prašytume įvertinti, kad kelyje yra eismo apribojimų. Būtina kelionei numatyti daugiau laiko, nei įprasta, arba, jeigu įmanoma, pasirinkti kitą maršrutą”, – sakė “Panevėžio kelių” generalinis direktorius Virmantas Puidokas. “Panevėžio kelių” bendrovė drauge su partneriais vykdo darbus trijuose Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio ruožuose, apimančiuose 7,67 kilometro ilgio Kirtimų gatvės dalį nuo Savanorių prospekto iki Vilniaus miesto ribos.

Vilniaus miesto pietinio išorinio aplinkkelio trasa, sutampanti su Kirtimų gatve bei krašto keliu Naujoji Vilnia-Rudamina-Pagiriai, tiesiama esamą 2 eismo juostų kelią rekonstruojant į 4 eismo juostų kelią su 2 metrų skiriamąja juosta, o esamas vieno lygio sankryžas rekonstruojant į skirtingų lygių sankryžas.

Vilniaus pietinis išorinis aplinkkelis yra Lietuvos teritoriją kertančio IXB tarptautinio transporto koridoriaus dalis. Aplinkkelis pagerins susisiekimą Minsko ir Klaipėdos kryptimis, nukreips tranzitinio transporto srautus nuo Vilniaus miesto, bus svarbus tiek keleiviniam transportui, tiek krovinių gabenimui.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt