Š. m. gegužės 22 d. dėl Muitinės deklaracijų apdorojimo sistemos (toliau – MDAS) atnaujinimo darbų nuo 8 iki 12 val. neveiks MDAS.

Šiuo laikotarpiu turi būti taikoma grįžtamoji procedūra ir su jos atlikimu susiję veiksmai, aprašyti 2009 m. birželio 25d. Muitinės departamento generalinio direktoriaus įsakyme Nr. 1B-356.


Taip pat atkreipiame dėmesį, kad nurodytuoju MDAS neveikimo laikotarpiu teikiant muitinės deklaracijas Muitinės informacinių sistemų centro IT paslaugų centrui nereikia siųsti prašymų leisti taikyti grįžtamąją („popierinę“) procedūrą.


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

„Imkite mano numerį ir kitą kartą skambinkite man, bus pigiau“, - klientus nuo savo darbdavių vilioja automobilių serviso mechanikai, siūlydami pigesnes paslaugas už tą patį darbą, tačiau ne sertifikuotame salone, o garaže. Kalbinti transporto priemonių automobilių servisų atstovai teigė, kad jų įstaigose tokia praktika nežinoma, bet apie tai yra girdėję.

Automobilių savininkai neretai norėdami kuo pigiau susitaisyti transporto priemonę suka į garažus, kuriuose taisymo paslaugas galima gauti kur kas pigiau nei automobilių servisų tinkluose. Tačiau net ir servisuose automobilius taisantys gyventojai kartais neatsispiria pigesnėms kainoms ir pradeda automobilius pigiau tvarkyti pas tuos pačius serviso mechanikus, tačiau jau už privačiai susitartą kainą.

Nesuteikiama garantija

Šnekinti automobilių servisų vadovai ar atstovai teigė, kad problema yra, bet neprisipažino, kad klientus nuvilioja jų pačių darbuotojai.


„Inchcape Motors“ pardavimų ir rinkodaros vadovė Vilija Šinkūnienė sakė girdėjusi, kad servisų darbuotojai siūlo klientams atlikti paslaugas privačiai ir pigiau.


„Tačiau negaliu pasakyti, ar tai vyksta mūsų įmonėje. Norėčiau tikėti, kad ne“, - vylėsi pašnekovė. Pasak V. Šinkūnienės, kalbant apie vidaus darbuotojų bandymus nuvilioti klientus reikėtų žvelgti iš kliento pusės.


„Kokia nauda klientui? Žinoma, jis gal nori gauti pigesnę paslaugą, bet pirmiausia tai yra šešėlis, o kitas dalykas – garantijos klientui. Servise atliekama paslauga su sertifikuota įranga ir įrankiais. Atrodytų, kad darbą atlieka tas pats žmogus, tačiau juk darbui atlikti reikalingas ne tik žmogiškieji ištekliai, bet ir įranga. Juk gedimus reikia tiksliai diagnozuoti“, - aiškino automobilių salono atstovė.


Pašnekovė ragino prieš susigundant tokiais pasiūlymais gerai pamąstyti. „Žmonės turėtų pagalvoti, ar galiausiai pigesnė paslauga netaps brangesne. Žinoma, praktika taisytis automobilius privačiai yra paplitusi, bet ar klientas gali reikalauti atlygio, jei darbas atliekamas ne iki galo ar negerai“, - retoriškai klausė automobilių salono atstovė.


DELFI žiniomis, autoservisų mechanikai savo atlyginimus pasididina asmeniškai paslaugas teikdami net darbdavių salonuose, tačiau V. Šinkūnienė teigė, kad asmeniškai nebuvo su tuo susidūrusi, o tokią veiklą griežtai draudžia įmonės taisyklės.

Automobilių serviso „Megamesta“ komercijos direktorius Darius Rimka tikino, kad jų įmonėje darbuotojai asmeninių paslaugų klientams nesiūlo: „Bent jau mano žiniomis. Žinoma, gal kituose servisuose tai vyksta. Niekas negali būti nuo to apsaugotas“.
Teko kovoti su nesąžiningais darbuotojais

Autoserviso „Kemi“ direktorius Žygimantas Tubutis pripažino, kad praeityje teko kovoti su darbuotojų, nuviliojančių klientus, problema: „Jau daug metų su tuo kovojome ir mūsų pastangos tai eliminuoti davė vaisių. Bandėme kalbėti ir su pačiais darbuotojais, ir klientais – prašyti jų pagalbos“.


Kaip teigė įmonės vadovas, automobilių savininkai prieš tempdami automobilį į privatų garažą turėtų nepamiršti, kad skatina nelegalų verslą, todėl reikėtų pagalvoti ir apie pigesnės paslaugos šalutinį poveikį.

Ž. Tubutis sakė, kad darbuotojų dėl klientų viliojimo neatleido, tačiau jie pamokyti buvo kitaip. „Visų pirma, toks žmogus praranda pasitikėjimą. Tada peržiūrimą žmogaus kvalifikacija. Turime savo vertinimo sistemą ir priklausomai nuo jos teko bausti darbuotojus finansiškai“, - procedūrą aiškino pašnekovas. „Kemi“ direktorius pripažino, kad išsiaiškinti nesąžiningus darbuotojus nėra lengva, tačiau, jo nuomone, yla iš maišo anksčiau ar vėliau išlenda.

CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Neseniai išsamiai rašėme apie vilkikų variklių valdymo programos pakeitimą, dar vadinanmą „chip tiuningu“.  Išklausėme vieną poziciją – įmonės, programuojančios vilkikų variklius vadovą, todėl nusprendėme išklausyti ir kitą pusę  – sunkiojo transporto gamintojų atstovus: kokią įtaką „chip tiuningas“ turi jų atstovaujamų gamintojų vilkikams.

Robertas Žitkauskas UAB „SKUBA“/ Renault Trucks Servisų tinklo direktoriaus pavaduotojas


Šiuo atveju reikia kalbėti ne tik apie variklių, bet ir visos transmisijos ilgaamžiškumą. Gamintojas dažnai didindamas variklio galią pakeičia transmisijos (sankabos, pavarų dėžės, galinio tilto diferencialo komplektaciją). „Chip tiuningo“ įmonės to dalyko niekada nepasiūlys. Nepatyręs arba neatsakingas vairuotojas gali ženkliai sutrumpinti automobilio tarnavimo laiką arba nepataisomai sugadinti. Gamintojas ne be reikalo testuoja ir sertifikuoja kiekvieną atskirą modelį, nes jam privalo suteikti aiškiai apibrėžtos ridos gamyklinę garantiją.

Jei naujo garantinio vilkiko variklį pirkėjas programuoja papildomai,  nutraukiama gamyklinė garantija ir už pasekmes vartotojas vienareikšmiškai pats prisiima atsakomybę.

Variklių programuotojai teigdami, kad naujų vilkikų modelių paleidžiamų į rinką sandara yra praktiškai ta pati, kaip ir ankstesnio modelio, o skiriasi tiktai variklio programa, klysta. Skiriasi SCR sistemos, turbokompresorių komponentai, stabdžių sistema. Modelio kaina keičiasi ir dėl kiekvienos modifikacijos transporto priemonei reikalingos sertifikacijos, kuri gamintojui kainuoja labai brangiai.


Saida Sarachanova UAB „LiberAuto“ atstovaujančios "Mercedes - Benz" marketingo vadovė


„Chip tiuningą" derėtų vertinti kaip „piratavimą“, nes daugeliu atvejų tai vyksta pasislėpus, vogčiomis, be pradinio programos autoriaus sutikimo. Manipuliuojama tik galia, nors keičiant įpurškiamo kuro dozę neišvengiamai pakinta ir išmetamųjų dujų sudėtis. Kyla klausimas, ar toks automobilis ir toliau atitinka tam tikros gamtosauginės klasės (Euro3,4,5 (...)) reikalavimus po tokio perprogramavimo? O nuo to priklauso kelių mokesčiai. Šia situacija jau turėtų susidomėti ir Kelių transporto inspekcija bei techninę apžiūrą atliekančios organizacijos.


Kadangi dažnai greta viena kitos esančių galios klasių varikliai techniškai skiriasi tik programa, „tiuninguojant“ per vieną galios klasę apčiuopiamos žalos "Mercedes –Benz" gali ir nebūti padaroma. Daugiau tiuninguojant pasekmės nenuspėjamos: nuo pradegusių stūmoklių iki kartu dirbančių agregatų gedimų. Manome, kad tokių tyrimų, kaip ilgaamžiškumas po „tiuningo“ nėra atlikę ir patys tiuningo kūrėjai. Yra tekę susidurti su tokiu „tiuningu“, po kurio pagelbėti klientui tapo nebeįmanoma: variklio blokas tapo neatpažįstamas gamintojo diagnostinės aparatūros.


Nustačius „tiuningavimo“ faktą, Daimler AG atleidžiama nuo bet kokios atsakomybės už įvykusias pasekmes, taip pat ir nuo garantinių įsipareigojimų, kurie sunkvežimiams yra ženklūs bei svarbūs - 3 metai arba 450 000 km., o stūmoklinės grupės žalos atveju dalinė garantija siekia 780000km.


Kęstutis Bacevičius UAB „Scania Lietuva“ prekybos direktorius


Variklio programos sudarymas yra ilgų tyrimų ir bandymų rezultatas. „Scania“ programa yra parinkta taip, kad būtų pasiektas optimaliausias variklio galingumo, sukimo momento dinamiškumo ir kuro sunaudojimo santykis užtikrinantis atitikimą aplinkosauginiams ir saugumo sertifikatams bei užtikrinti variklio ilgaamžiškumą ir bet koks programos keitimas išbalansuoja variklio parametrus ir labai padidina gedimų garantiją.


Bet koks variklio parametrų keitimas yra fiksuojamas sunkvežimio kompiuterio. Pakeitus programos parametrus yra nutraukiama garantija ir naikinamas sunkvežimiui išduotas E3,E4,E5 sertifikatas.


Tokių įmonių teigimas, kad naujų vilkikų modelių paleidžiamų į rinką sandara yra praktiškai ta pati, kaip ir ankstesnio modelio, o skiriasi tiktai variklio programa, yra arba skirtas specialiai klaidinti pirkėjus arba absoliutus neišmanymas. Sunkvežimio modelis ir variklis yra du skirtingi dalykai. Bet koks modelis gali būti komplektuojamas didele gama variklių. Tie patys varikliai gali būti montuojami į senesnį arba naujesnį modelį ir variklio parametrai yra tie patys. Nė vienas gamintojas nereklamuoja kad jo modelis yra naujas, nes kitas variklis.


Laurynas Bričkus UAB „Volvo Lietuva” rinkodaros vadovas


„Volvo“ nuolat investuoja į tyrimus ir naujas technologijas, kad į rinką pateiktų variklius, kurie yra optimizuoti degalų ekonomijai, emisijos lygio išlaikymui ir kuo ilgesniam visų jėgos agregatų bei kitų mazgų eksploatavimo laikui. „Volvo Trucks“ nerekomenduoja variklio valdymo programos pakeitimų, kuriuos atlieka trečiosios šalys.


Jei vežėjas visgi nusprendžia atlikti programinės įrangos pakeitimus, patariame prieš tai įvertinti visus aspektus ir galimas pasekmes, nes toks modifikavimas gali atnešti nemažai nuostolių ir prastovų. Trečiųjų šalių intervencija į originalią programinę įrangą ar kitų parametrų keitimas gali sąlygoti ne tik variklio, bet ir kitų mazgų, pavyzdžiui, sukimo momento padidinimas –pavarų dėžės, emisijos pokytis – AdBlue sistemos ir pan. gedimus. Neužtenka pakeisti vien programinę įrangą bei tam tikrus parametrus – senam varikliui. Priklausomai nuo naujos galios parametrų, reikalingas kitas ventiliatorius, aušinimo pompa, turbina, purkštukai ar sankaba. Nepakeitus šių dalių ir ilgą laiką eksploatuojant sunkvežimį maksimaliu režimu, šios dalys nusidėvi daug anksčiau nei su originalia, gamintojo nustatyta variklio galia.  Kitas svarbus aspektas – faktiniai sunkvežimio galios ir emisijos parametrai neatitiks sertifikuotų verčių.


Be to, atvykus į autorizuotą servisą su modifikuota variklio valdymo programa gali būti neįmanoma diagnozuoti gedimo, o vykdant planinį originalios programinės įrangos atnaujinimą variklio valdymo blokas gali būti nepataisomai sugadintas.  

24 mėn. „Volvo“ jėgos agregatų garantija galioja tik tuo atveju, jei naudojama originali programinė įranga.

Mūsų gamintojas siūlo įvairių sprendimų, padedančių mažinti degalų sąnaudas ir optimaliai panaudoti visas tiek naujų, tiek naudotų sunkvežimių galimybes: efektyvaus vairavimo mokymus, transporto sistemą „Dynafleet“, profilaktinę techninę priežiūrą ir pan.


Vilikikų variklių programavimas – kokia TA specialistų nuomonė?


„Plika akimi“ programinius pakeitimus nėra taip lengva pastebėti, todėl dažnai jų nepamato net įgudę techninės apžiūros (TA) meistrai. UAB „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojo Ramūnas Vėlavičius atskleidė, variklio galia, tai yra registruojamas duomuo, todėl jam pasikeitus, pirmiausiai, atliekama transporto priemonės techninė ekspertizė. Jei išvados yra teigiamos, vykstama į „Regitrą“, kurioje perregistruojami pasikeitę transporto priemonės duomenys. Vis tik dažniausiai programiniai variklio galios pakeitimai TA metu lieka nepastebėti, tačiau, „Jei programiniai pakeitimai turi įtakos dūmingumui, variklio laisvo įsibėgėjimo metu, tada jau fiksuojamas trūkumas dėl padidintos taršos,“ – pasakojo R. Vėlavičius.


„Vilkikai dalyvauja tarptautiniame eisme, todėl jiems reikalingi atitinkamo teršalų išmetimo lygį patvirtinantys sertifikatai kaip Euro-3, Euro - 4 ir kiti, o pasikeitus variklio galiai, toks vilkiko sertifikatas greičiausiai netektų galios ir būtų reikalinga atklikti laboratorinius bandymus,“ – dėstė R. Vėlavičius, kurio nuomone, programinis vilkiko variklio modifikavimas nėra racionalus ir ekonomiškai pagrįstas sprendimas.


Susipažinę su vilkikų programavimo specialisto pozicija ir išklausę vilkikų gamintojų, TA specialisto rekomendacijas, spręskite patys, ar Jūsų transportui tikrai reikalingas „chip tiuningas.“


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Oro bendrovės „airBaltic“ taryba ir generalinis direktorius Martinas Gaussas priėmė abipusį sutarimą pratęsti jo sutartį dėl generalinio direktoriaus ir valdybos pirmininko pareigų ėjimo iki 2014 m. kovo 31 dienos.

Martinas Gaussas oro bendrovės generaliniu direktoriumi ir valdybos pirmininku tapo 2011-ųjų lapkričio 1 d., iš pradžių sutarus dėl dvylikos mėnesių termino.   

„airBaltic“ valdybą sudaro trys nariai. Generalinis direktorius Martinas Gaussas yra valdybos pirmininkas. Šią savaitę naujasis oro bendrovės vykdomasis direktorius Martinas Sedlacky kaip valdybos narys prisijungė prie finansų direktoriaus Vitolds Jakovlevs.

„airBaltic“ skraido į daugiau kaip 60 Europos, Skandinavijos, Rusijos, NVS šalių ir Viduriniųjų Rytų miestų. Lietuvoje „airBaltic“ vykdo skrydžius iš trijų Lietuvos oro uostų – Vilniaus, Kauno ir Palangos.

Šaltinis „Air Baltic Corporation“

Kas penktas pirmą kartą techniškai tikrinamas automobilis neišlaiko vadinamojo Transporto ministerijos testo (neatitinka techninės patikros reikalavimų).

Daugiausia techninių reikalavimų neatitinka prancūziški automobiliai. Tarp modelių – „Renault Megane“ (29 proc.), rašo britų dienraštis „The Daily Mail“.

Amerikietiškų automobilių rezultatai taip pat „nedžiugina“. Blogiausius rezultatus demonstruoja „Chrysler 300C“: net 38 proc. Šio modelio automobilių pirmą kartą tikrinami neatitinka techninių reikalavimų.

Reikalavimų pirmą kartą neatitinka net 24 proc. Britanijoje surinktų „Mini Cooper“ ir „Chevrolet“ automobilių.

Geriausiai pasirodo japoniški automobiliai „Lexus“, „Suzuki“ ir „Honda“.

Tokie rezultatai paskelbti išanalizavus 24,5 mln. techninės patikros duomenų, kuriuos gavo tinklalapis „honestjohn.co.uk“. Britanijoje pirmą kartą naujas automobilis techniškai turi būti patikrintas po trejų metų.

„Vienas iš penkių 2008 metais įregistruotų naujų automobilių neatitiko techninės patikros reikalavimų. Dažniausiai reikalavimų neatitiko Prancūzijos kompanijų „Renault“, „Citroen“ ir „Peugeot“, – teigiama ataskaitoje.

Dažniausiai reikalavimų neatitiko automobilių žibintai ir signalas bei padangos.

Šaltinis Kauno diena

 

Iš Dublino oro uosto (Airijos respublika) su persėdimu Vilniaus oro uoste skrendantys keleiviai bus dar kartą tikrinami Vilniuje. Taip pat iš naujo bus tikrinamas ir jų bagažas – tiek rankinis, tiek registruotas. Tokios papildomos aviacijos saugumo procedūros vyks Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos administracijai informavus, kad Dublino oro uosto taikomos aviacijos saugumo procedūros neatitinka ES teisės aktų reikalavimų. Keleiviai, baigiantys kelionę Vilniuje, papildomai tikrinami nebus.

„Mūsų aviacijos saugumo darbuotojai yra pasiruošę tikrinti iš Dublino oro uosto atvykstančius su persėdimu (transferinius) keleivius ir jų bagažą, pagal tas pačias procedūras, kurios taikomos keleiviams iš Europos Sąjungai nepriklausančių šalių“, – sako VĮ Tarptautinio Vilniaus oro uosto Aviacijos saugumo departamento direktorius Ričardas Martinaitis, pridurdamas, jog šis reikalavimas tranesferiniams keleiviams iš Dublino oro uosto taikomas visuose ES oro uostuose.

Iš Dublino oro uosto į Vilniaus oro uostą skrydžius vykdo aviakompanijos „Aer Lingus“ ir „Ryanair“. Transferinių keleivių srautas iš Airijos sostinės nėra didelis – 2011 m. jų buvo mažiau nei 1 proc.

AD VERUM


Kompanija „Nokian“ pristato naujas padangas sunkvežimiams „NTR 46“. Padangos skirtos darbui ant sudėtingų paviršių, miškuose, karjeruose ir laukuose ir daugiausiai pritaikytos miškovežiams, pienovežiams ir kitoms dažniausiai ne asfaltu važinėjančioms sunkiosioms transporto priemonėms.

Padangas galima bus naudoti visus metus. Jos sukurtos taip, kad joje nestrigtų akmenys ir aštriais kampais nepradurtų ir nesugadintų protektoriaus.


Aukštos kokybės gumos mišinys garantuoja ilgaamžiškumą ir patvarumą. Minimalias kuro sąnaudas turėtų užtikrinti mažas pasipriešinimas riedėjimui. Yra specialus indikatorius, kuris parodo, kokio gylio yra likęs protektorius ir ar jis yra tinkamas naudojimui.


Šiuo metu prekyboje pasirodė 315/80R22.5 dydžio padangos, o rudenį rinką turėtų pasiekti ir 385/65R22.5 dydžio padangos.


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Krovinių Latvijos geležinkeliais per keturis šių metų mėnesius pervežta 13,8 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu – 23,104 mln. tonų, pranešė Latvijos uostų taryba.

Tarptautinių krovinių srautas padidėjo 13,7 proc. iki 22,781 mln. tonų, iš jų importo – 1,3 proc. iki 1,25 mln. tonų, eksporto – 9,8 proc. iki 696,1 tūkst. tonų, tranzito – 14,7 proc. iki 20,835 mln. tonų.


Vietinių krovinių gabenta 21,4 proc. daugiau – 323,4 tūkst. tonų.


2011-aisiais krovinių Latvijos geležinkeliais pervežta 20,8 proc. daugiau nei 2010 metais – 59,385 mln. tonų.


Per keturis šių metų mėnesius Estijos geležinkeliais pervežta 10,37 mln. tonų krovinių – 6,8 proc. mažiau nei pernai sausį-balandį, pranešė valstybės įmonė “Eesti raudtee” (“Estijos geležinkeliai”).


Pagrindinės grupės krovinių – naftos ir jos produktų – transportavimo apimtys sumenko 13,6 proc. iki 6,6 mln. tonų.


Praėjusį mėnesį iš viso transportuota 2,49 mln. tonų krovinių – 1,9 proc. mažiau nei pernai balandį.


2011-aisiais krovinių Estijos geležinkeliais pervežta 3 proc. daugiau nei 2010 metais – 30,5 mln. tonų.


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Muitų sąjungos 2011 m. gruodžio 20 d. sprendimu Nr. 8992 nuo 2012 m. birželio 17 d. visoje Muitų sąjungos teritorijoje (Baltarusijos Respublikoje, Rusijos Federacijoje ir Kazachstano Respublikoje) įvedamas privalomas išankstinis informavimas apie įvežamas prekes. Išankstinė informacija privalo būti pateikta į įvažiavimo muitinės, esančios Muitų sąjungos šalies teritorijoje, informacinę sistemą ne vėliau kaip prieš 2 valandas iki transporto priemonės atvykimo.

Pateikta išankstinė informacija pasienio kontrolės postuose bus vertinama kaip tranzitinės deklaracijos elektroninė kopija. Per 2 val. nuo išankstinės deklaracijos pateikimo registravimo, muitinės pareigūnai privalės įvertinti rizikas ir krovinio dokumentų atitikimą pateiktiems išankstinėje deklaracijoje duomenims ir priimti sprendimą apie prekių išleidimą.


Jeigu vežėjas atvyks į muitinės postą nepateikęs išankstinės deklaracijos, jis privalės elektroniniu būdu pateikti visą informaciją apie prekes ir transporto priemones į muitinės elektroninę sistemą per artimiausias 2 valandas. Šiuo atveju pateikta informacija nebus laikoma kaip išankstinė ir nustatytas 2 valandų įvertinimo reglamentas dėl prekių išleidimo nebus taikomas.


Šiuo metu išankstinė informacija į Muitų sąjungos muitinių informacinę sistemą apie įvežamas prekes gali būti pateikta keliais būdais:

- per nacionalines muitinių programas.

Prie Rusijos Federacijos muitinės tarnybos informacinės sistemos Lietuvos vežėjai nemokamai gali prisijungę šiuo adresu.


Baltarusijos Respublikos muitinei išankstinė informacija pateikiama naudojantis muitinės atstovo “BELTAMOŽSERVIS” paslaugomis arba patiems vežėjams prisijungiant prie Baltarusijos muitinės informacinės programos. Abi paslaugos yra mokamos.


Kazachstano muitinei duomenys pateikiami tik per nacionalinę muitinės programą.


- per IRU TIR-EPD modulį. Šiuo moduliu galima naudotis gabenant prekes į Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos teritoriją


Naudojimasis šiuo moduliu yra demonstruojamas šioje svetainėje, kur galite rasti nuotolinio mokymosi programą, skirtą TIR knygelių turėtojams ir naudojimosi vadovą 5 kalbomis.


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Nuo gegužės 20 d. iki rugpjūčio 31 d. Baltarusijoje galios sunkiasvorių transporto priemonių masės apribojimai.

Jei oro temperatūra bus didesnė nei 25 laipsniai pagal Celsijų, tuomet vienos ašies apkrova negalės viršyti 6 t. Apribojimai galios nuo 11:00 iki 21:00 val.

CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Tarptautinis sunkiojo transporto stovėjimo aikštelių  tinklas „Transpark“ įkurtas 2009 m. siekiant saugesnio krovinių gabenimo, o ypač saugesnio vairuotojų darbo, norint kad šie nenukentėtų nuo nusikaltėlių. Pagal statistiką 1 iš 6 vairuotojų buvo užpultas, o 74 proc. tokių įvykių nutikdavo stovėjimo aikštelėse.

„Transpark“ sistemai priklausančios aikštelės turi du esminius kriterijus, pagal kuriuos jos yra vertinamos  – saugumo ir paslaugų pasiūlos. Kad stovėjimo aikštelė gautų kuo aukštesnį įvertinimą, reikia atitikti numatytus keliamus reikalavimus.

Kiekvienoje šalyje taip pat siūloma numatyti valstybinę instituciją, kontroliuojančią suteikiamų įvertinimų tikslumą ir jų laikymąsi. Tai galėtų būti Transporto ministerijos, kelių direkcijos, transporto inspekcijos.

Saugumas

Aikštelės saugumas nurodomas spynos simboliais prie aikštelės ženklo. Spynų gali būti nuo 1 iki 5. Kiekviena saugumo kategorija turi atitikti žemesnės kategorijos reikalavimus, bei būtent tai kategorijai taikomus specifinius reikalavimus.

Spynų kiekis / Reikalavimai

1 Turi atitikti paprastus saugumo reikalavimus. Aikštelė turi būti paženklinta ženklais, teritorija apšviesta.

2 Aikštelė turi būti aptverta ištisine tvora arba saugoma judesio davikliais. Aikštelės įvažiavimas ir išvažiavimas stebimas video kameromis, o jų užfiksuotas vaizdas turi būti saugomas. Turintis leidimą parkuotis sunkvežimiai privalo būti pažymėti. Aikštelę prižiūri jos personalas arba samdyti profesionalūs darbuotojai.

3 Aikštelė turi būti gerai matomoje vietoje. Pastoviai turi būti prižiūrima tvora, kad joje nebūtų skylių. Tik personalas ir sunkvežimių vairuotojai turi teisę patekti į teritoriją. Visi nusižengimai ir nusikaltimai pranešami policijai.

4 Registruojamos transporto priemonės ir vairuotojai. Apsauginiai ir kitas personalas yra profesionaliai tam paruošti darbuotojai, o jų kompetencija tikrinama. Jie yra apmokyti reaguoti į signalizaciją, žino ką tokiu atveju daryti. Galima rezervuoti vietą iš anksto, aikštelės vartai laikomi uždaryti.

5 Tvora aprūpinta apie įsilaužimus pranešančiomis sistemomis, o taip pat nėra galimybės pro ja išvažiuoti su vilkiku. Kameromis stebima visa aikštelės teritorija.

Paslaugos

Ši kategorija kaip ir saugumas yra klasifikuojama į penkias kategorijas. Suteikiama nuo 1 iki 5 žvaigždučių. Kiekviena paslaugų kategorija turi atitikti žemesnės kategorijos reikalavimus, bei būtent tai kategorijai taikomus specifinius reikalavimus.

Žvaigždučių skaičius / Reikalavimai

1 Baziniai paslaugų reikalavimai: tualetas, vandens kolonėlės, šiukšliadėžes.

2 Galimybė išsimaudyti, patogus aikštelėje teikiamų paslaugų išdėstymas.

3 Dušai, parduotuvė, degalinė.

4 Užkandinė, skalbykla, atsarginių dalių parduotuvė, laisvalaikio praleidimo paslaugos.

5 Restoranas, sunkvežimių plovykla, elektra, sniego ar ledo nuvalymo nuo sunkvežimių paslauga.

CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Iš Dublino oro uosto (Airijos respublika) su persėdimu Vilniaus oro uoste skrendantys keleiviai bus dar kartą tikrinami Vilniuje. Taip pat iš naujo bus tikrinamas ir jų bagažas – tiek rankinis, tiek registruotas. Tokios papildomos aviacijos saugumo procedūros vyks Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos administracijai informavus, kad Dublino oro uosto taikomos aviacijos saugumo procedūros neatitinka ES teisės aktų reikalavimų. Keleiviai, baigiantys kelionę Vilniuje, papildomai tikrinami nebus.

„Mūsų aviacijos saugumo darbuotojai yra pasiruošę tikrinti iš Dublino oro uosto atvykstančius su persėdimu (transferinius) keleivius ir jų bagažą, pagal tas pačias procedūras, kurios taikomos keleiviams iš Europos Sąjungai nepriklausančių šalių“, – sako VĮ Tarptautinio Vilniaus oro uosto Aviacijos saugumo departamento direktorius Ričardas Martinaitis, pridurdamas, jog šis reikalavimas tranesferiniams keleiviams iš Dublino oro uosto taikomas visuose ES oro uostuose.

Iš Dublino oro uosto į Vilniaus oro uostą skrydžius vykdo aviakompanijos „Aer Lingus“ ir „Ryanair“. Transferinių keleivių srautas iš Airijos sostinės nėra didelis – 2011 m. jų buvo mažiau nei 1 proc.

Šaltinis TVOU

Prasidėjusį Šventosios uosto valymą vėl lydi skandalai. Darbus užsakiusi Klaipėdos jūrų uosto direkcija rangovus Palangos bendrovę „Alvetos karjerai” apkaltino vangumu ir galimu dokumentų klastojimu, rašo „Lietuvos rytas”.
Prieš gaudama avansą bendrovė „Alvetos karjerai” privalėjo pateikti įrodymą, kad yra apsidraudusi tokia pat suma. Nutrūkus sutarčiai išmokėtus pinigus uostui grąžintų draudimo bendrovė.

Bendrovė pateikė „BTA draudimo” sudarytos sutarties poliso kopiją, kurioje buvo parašyta, kad įmonė savo veiklą apdraudusi 200 tūkst. litų. Tačiau „Alvetos karjerai” iki šiol nėra pateikę sutarties originalo. Kai jo draudimo bendrovėje ėmė ieškoti uosto direkcija, paaiškėjo, kad įmonė tėra apsidraudusi 30 tūkst. litų suma.


„Alvetos karjerų” vadovas Juozas Motijauskas su uosto mestais kaltinimais nesutinka.


„Iš pradžių mes buvome apsidraudę 30 tūkst. litų, tačiau paaiškėjus, kad tokia suma yra per maža, apsidraudėme 200 tūkst. litų. Vien draudimo sutartis mums kainavo 9 tūkst. litų”, - teigia jis.


Iki Šventosios uosto valymo darbų pabaigos likus vos dviem savaitėms bendrovė „Alvetos karjerai” iš uosto akvatorijos tėra pašalinusi apie 9 tūkst. kubinių metrų grunto. Iš viso Šventosios uoste ir įplaukos kanale rangovai yra įsipareigoję iškasti 28,5 tūkst. kubinių metrų.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija suabejojo, ar tokiais tempais dirbdamas rangovas iki birželio 1 dienos spės pabaigti sutartyje numatytus darbus.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Gegužės 23 d. vyksiančioje tarptautinėje transporto, logistikos ir telematikos parodoje „TransBaltica“ Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija “Linava” pristato konferenciją Lietuvos vežėjams  „TRANSPORTAS - EKSPORTO VARIKLIS“, kurioje bus aptariamos svarbiausios vežėjų darbo Rytų rinkoje aktualijos, eksporto kryptys ir problematika.

10 val. prasidėsiančioje konferencijoje bus pateiktos ekspertinės ir teisinės įžvalgos kaip eksportuoti teikiamas paslaugas į kitas šalis. Teisininkai iš Rusijos pristatys naujausius Rusijos teisės aktų pakeitimus užsienio vežėjų atžvilgiu ir aptars transporto įmonių darbo šioje šalyje teisinius aspektus.

12.30 val. konferencijos pietų pertraukos metu bus galimybė užmegzti verslo kontaktus su 35 parodoje dalyvaujančiomis Baltarusijos transporto ir logistikos kompanijomis, kurių atstovai dalyvaus verslo kontaktų mugėje, salėje 5.1. bei Litexpo restorane „Adsum“.

Prie pietų stalo bus galimybė užmegzti jums naudingus verslo ryšius ar susipažinti su potencialiais verslo partneriais iš kaimyninės šalies.

Parodos rengėjų staigmena

Pasibaigus konferencijai – 15 val. vežėjus parodos organizatoriai Litexpo kvies apsilankyti ir specialioje pramogų bei poilsio erdvėje “Vežėjų gegužinėje”.

Čia kiekvienas atvykęs į parodą be įprastų verslo prisistatymų bei konferencijų bus pakviestas dalyvauti šventėje, kur vyks žinomų Lietuvos šou atlikėjų – ATLANTOS, VIRGIO STAKĖNO, grupių ŠARKOS, PINUP GIRLS  koncertai, 20 rūšių alaus bei maisto degustacijos.

Renginio moderatorė: Mama Rock'n'Rol

Kviečiame aktyviai dalyvauti. Įėjimas į parodą – nemokamas.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Rusijos teisinių paslaugų firma “Eurazijos transporto operatorių susivienijimas Evrazoto” informavo, kad naktį iš gegužės 19 d. į gegužės 20 d. numatoma griežtesnė užsienio vežėjų, gabenančių krovinius į Rusijos Federacijos teritoriją, leidimų kontrolė.

Prašome vežėjus atkreipti dėmesį.


Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt