Negalutiniais duomenimis, Klaipėdos uostas 2016 metais viršijo 40 mln. tonų krovinių apyvartą. Tai yra geriausias rezultatas visoje uosto istorijoje. 2015 m. metinė krovinių apyvarta taip pat buvo rekordinė ir  siekė 38,5 mln. tonų.


2017 m. planuojama nutiesti, rekonstruoti ar suremontuoti ne mažiau kaip 1 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių. Kelio dangos paviršiaus apdaro darbai numatomi ruožuose, kurių bendras ilgis siekia 400 km (2016 m. – 290 km), taip pat išasfaltuoti per 600 km žvyrkelių, rekonstruoti ar suremontuoti per 60 km magistralinių ir krašto kelių.


Verslininkai 2017 metus pasitinka atsargiomis nuotaikomis. 53 proc. mažų ir vidutinių įmonių prognozuoja, jog kitais metais verslo pajamos liks 2016 m. lygyje, 25 proc. tikisi augimo, o kas šešta įmonė nuogąstauja dėl pajamų sumažėjimo.


Vilniaus vakariniame aplinkkelyje šiandien atidarytas eismas. Užbaigus paskutiniojo – trečiojo – etapo darbus, sostinės Vakarinis aplinkkelis tapo integruotu tarptautiniu transporto koridoriumi šiaurinėje miesto dalyje. Apskaičiuota, kad transporto srautas juo gali siekti 33 tūkst. automobilių per parą.


Šių metų lapkritį Lietuvos oro uostuose ir toliau augo skrydžių bei keleivių skaičius. Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, lapkritį keleivių skaičius padidėjo 14 proc., skrydžių – 6 proc. Prie tokio aktyvaus augimo reikšmingai prisidėjo ir naujai pasiūlytos 9 naujos kryptys iš Lietuvos oro uostų į įvairius Europos miestus.


Gruodžio 16 d. „DFDS“ darbuotojai atšventė 150 metų įmonės įkūrimo jubiliejų, kuriam paminėti vienu metu visuose kompanijos laivuose ir biuruose Europoje vyko tam skirti renginiai.


„Situacija šioje bendrovėje itin sudėtinga, tad permainos „Lietuvos geležinkelių“ valdyme buvo būtinos dar vakar. Priimtas skubus sprendimas dėl valdybos atšaukimo, kadangi delsti negalima nė sekundės. „Lietuvos geležinkelių“ veikla ne vienerius metus apraizgyta įtartinais sandoriais ir neskaidriais sprendimais. Kiekviena uždelsta diena tik dar labiau blogintų situaciją“, - sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.


Nors Didžiosios Britanijos pasitraukimo iš Europos Sąjungos procesas kol kas dar nevyksta ypač aktyviai, tačiau naujausia Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) atlikta 150 didžiausių Lietuvos įmonių vadovų apklausa rodo, kad dalis Lietuvos verslo jau pajuto netiesioginį “Brexit” poveikį įmonės veiklai, o kitąmet su tuo susijusios rizikos tik didės.


Vokietijos logistikos aljanso (Logistics Alliance Germany) siūlymu šiandien, 2016 gruodžio 8 d., Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijoje įvyko susitikimas. Delegacijai vadovavo Vokietijos transporto ir ryšių ministerijos krovininio transporto ir logistikos departamento vadovas p. Peter Lüttjohann.

Europos investicinis bankas (EIB) ir valstybės valdoma energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“ šiandien pasirašė susitarimą dėl 190 mln. eurų paskolos, skirtos naujos kogeneracinės jėgainės statybų Vilniuje finansavimui. Įgyvendinus šį projektą bus išspręsta sąvartynuose kaupiamų atliekų problema, sumažintos energijos kainos miesto gyventojams, padidintas energetinis saugumas ir užtikrinta švari energijos gamyba iš atsinaujinančių ir vietinių energijos išteklių. EIB paskola šiam projektui bus skirta iš Europos strateginių investicijų fondo (ESIF), dar vadinamo Europos Komisijos pirmininko Jeano Claude‘o Junckerio planu.


Nuo 2016 m. lapkričio 1 d., įgyvendinant ilgalaikę Baltarusijos Respublikos Vyriausybės mokamų kelių tinklo Baltarusijos Respublikoje plėtros programą, mokamų kelių ilgis bus pratęstas prijungus dvi naujas atkarpas. Taip į nacionalinę elektroninę kelių rinkliavos už važiavimą mokamais keliais sistemą „BelToll“ bus papildomai įtrauktas 101 km Baltarusijos kelių.


Lietuvos vežėjams, gabenantiems tarptautinius krovinius, gera žinia iš Rusijos. Antradienį šios šalies Transporto ministerijoje Maskvoje vykusiame Rusijos ir Lietuvos bendros komisijos posėdyje kelių transporto klausimais buvo sutarta 2017 m. mūsų šalies vežėjams išskirti 170 tūkst. dvišalių ir tranzitinių leidimų bei 30 proc. (iki 8 tūkst. 500) padidinti leidimų krovinių vežimui į/iš trečiąsias šalis skaičių.


Lapkričio 24–25 dienomis Kijeve (Ukraina) vyko konteinerinio traukinio „Vikingas“ vežėjų, operatorių ir asocijuotų narių posėdis. Susitikime sutarta, kad tranzitinis vežimo geležinkeliu tarifas konteineriniam traukiniui „Vikingas“ išliks stabilus ir nebus indeksuojamas, atsižvelgiant į pasaulinius valiutų kursų svyravimus ir infliacines tendencijas.


Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ išsiuntė raštą Lietuvos bankui ir Transporto priemonių draudikų biurui, kuriame perspėjo apie sunkvežimių draudimo rinkoje susidariusią kritinę situaciją ir galimus padarinius bei reikalauja nedelsiant spręsti privalomosios civilinės atsakomybės kainų klausimą.


Vokietijos Hamburgo oro uostas siekia tapti nepriklausomu nuo iškastinio kuro ir nuosekliai juda šio tikslo link. Nuo šiol į lėktuvus aptarnaujančių transporto priemonių bakus pilamas iš atsinaujinančių šaltinių gaminamas dyzelinas, taip siekiant sumažinti į aplinką patenkančio anglies dioksido kiekį.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt