„Lietuvos geležinkelių“ vadovas prisidės prie Europos geležinkelių ateities kūrimo

2020 02 20

 

article CER susitikimas su Frans Timmermans

„Lietuvos geležinkelių“ grupės generalinis direktorius Mantas Bartuška trečiadienį išrinktas į didžiausios Europoje geležinkelių asociacijos CER valdymo komitetą. Tai pirmas kartas, kai 73 Europos geležinkelių bendroves vienijančios asociacijos valdymo komitete dalyvaus ir sprendimus formuos atstovas iš Lietuvos.

„Ši asociacija formuoja geležinkelių ateitį Europoje. Būti šios organizacijos dalimi Lietuvai yra itin svarbu, mat esame jungiamoji grandis tarp Rytų šalių, kur vyrauja, vadinamoji, plačioji geležinkelių vežė, ir Europoje naudojamo 1435 mm vėžės standarto. Būti išrinkti CER valdymo komiteto nariu – didžiulis pripažinimas modernėjantiems „Lietuvos geležinkeliams“ ir visai šaliai“, – sako didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Artimiausioje asociacijos perspektyvoje – Europos žaliasis susitarimas (European Green Deal, angl.), kuriuo siekiama iki 2050 metų pasiekti nulinę emisiją žemyno geležinkeliuose. „Lietuvos geležinkelių“ grupės Aplinkos apsaugos strategija 2030 yra iš esmės paremta šiais ES sukurtais ir CER asociacijos remiamais principais ir siektinais rodikliais, kuriais planuojama laipsniškai mažinti emisijas iki numatyto tikslo – nulio emisijos šio amžiaus viduryje.

„Geležinkelių transportas yra vienas mažiausiai aplinką teršiančių pasirinkimų tiek kroviniams, tiek keleiviams. Tą mato Europos Komisija, iniciavusi Baltosios knygos projektą, kuriuo iki 2030 metų 30 proc., o iki 2050 metų net 50 proc. krovinių siekiama perkelti nuo kelių transporto į geležinkelius ir vidaus vandenis. Žaliąją kryptį atliepiame ir „Lietuvos geležinkelių“ grupėje, pradėję didžiausią įtaką taršos mažinimui turėsiantį pagrindinio šalies transporto koridoriaus Vilnius-Klaipėda elektrifikavimo projektą ir eilę kitų taršos mažinimo priemonių“, – sako M. Bartuška.

Pasak jo, CER asociacija turi labai svarų žodį priimant sprendimus ES institucijose ir formuoja palankią aplinką geležinkelių bendrovėms. Šioje aplinkoje Lietuvos balsas ir interesai bus girdimi stipriau.

Iškart po posėdžio, Mantas Bartuška su kitais CER valdymo komiteto nariais Briuselyje susitiko su Europos Komisijos viceprezidentu, euro komisaru Fransu Timmermansu, atsakingu už Europos žaliąjį susitarimą bei pirmąjį klimato įstatymą.

Pagrindinis 1988 metais įkurtos CER organizacijos vaidmuo yra atstovauti savo narių interesus Europos Sąjungos institucijose, kurti geresnę verslo ir reguliavimo aplinką Europos geležinkelių operatoriams bei geležinkelių infrastruktūros įmonėms. „Lietuvos geležinkeliai“ šios organizacijos nariais tapo 2003 metais.

CER priklausančios bendrovės yra atsakingos už 71 proc. visų Europos geležinkelių kelių tinklą, 76 proc. visų pervežamų krovinių ir 92 proc. geležinkelių keleivių. Organizacijos valdymo komitetą sudaro CER narių aukščiausio lygmens geležinkelio bendrovių vadovai. Dabartiniam valdymo komitetui pirmininkauja Austrijos geležinkelių (OBB) generalinis direktorius, tarp narių yra Vokietijos (DB), Ispanijos („Renfe“), Italijos (FSI), Nyderlandų (NS), Lenkijos (PKP) ir kt. šalių geležinkelių įmonių vadovai.

Šaltinis Lietuvos Geležinkeliai

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt