Klaipėda telkia jėgas paslaugų centrų pritraukimui

%2019 %12 %07

Pasauliniame patraukliausių vietų tarptautiniams paslaugų centrams indekse Lietuva užima 16 vietą, skelbia konsultacijų bendrovė „A.T. Kearney". Tai – įspūdingas šalies šuolis per 13 vietų aukštyn vos per vienerius metus. Stebintiems paslaugų centrų augimą, akivaizdu, kad šis rezultatas pasiektas pritraukiant ir išlaikant paslaugų centrus Vilniuje ir Kaune. O koks Lietuvos uostamiesčio potencialas? Šis klausimas rugsėjo 25 d. buvo keliamas Klaipėdos miesto vystymo agentūros „Klaipėda ID" suorganizuotoje konferencijoje „Atrandant paslaugų centrų sektorių | Klaipėda".

Konferenciją atidaręs miesto meras Vytautas Grubliauskas priminė susirinkusiems strategiją „Klaipėda 2030". „Ambicijos yra didelės – svarbu sutelkti jėgas jų įgyvendinimui", – sakė jis.

„Light House coworking" erdvėse organizuotame renginyje susirinko savivaldybės bei švietimo institucijų atstovai, nekilnojamojo turto vystytojai, oro uostų ir geležinkelių vadovai, konsultantai, „Investuok Lietuvoje" ir „Versli Lietuva" atstovai, įdarbinimo agentūros, paslaugų centrų vadovai bei studentai.

„Mums labai svarbu visus suburti bendroms diskusijoms ir darbams. Klaipėda tikslingai dirba gerindama investicinę aplinką ir skatindama paslaugų centrus kurtis būtent uostamiestyje, kad būtų kuriamos patrauklios ir gerai apmokamos darbo vietos. Norime pritraukti ir išlaikyti jaunus, talentingus žmones," – sakė „Klaipėda ID" direktorius Simas Simanauskas.

Konferencijos svečiai ir pranešėjai analizavo, ko labiausiai trūksta Klaipėdoje vertę kuriančių paslaugų centrų skaičiaus augimui. Tai – švietimo sistema ir talentai, miesto infrastruktūra, susisiekimas ir bendruomenė.

„Pagrindiniai iššūkiai, kuriuos aiškiai mato, supranta ir sprendžia Klaipėda ID su partneriais yra IT ir užsienio kalbų studijų kokybė, aukščiausios klasės biurų pasiūlos didinimas, talentų pritraukimas ir išlaikymas bei susisiekimas su Klaipėdos miestu. Iššūkiai nemenki, bet labai džiugina visų partnerių iniciatyvumas ir bendradarbiavimas, kuris leidžia tikėtis puikių rezultatų netolimoje ateityje," – teigė „Klaipėda ID" verslo projektų vadovas Kazys Pupinis.

Konferencijoje itin daug dėmesio skirta talentų pritraukimui. Apie tai kalbėjo ne tik LCC tarptautinio universiteto rektorė Marlene Wall, bet ir visi verslo bei viešojo sektoriaus atstovai. Paslaugų centrai kuriasi ten, kur yra didelė koncentracija jiems reikalingų talentų – investuotojams svarbu žinoti, kad jie galės greitai didinti kvalifikuotų darbuotojų skaičių.

Kitas svarbus iššūkis – biurų patalpų pasiūla. Modernių biurų Klaipėdoje vis dar trūksta. Konferencijoje susirinkę nekilnojamo turto vystytojai ir švietimo institucijų vadovai svarstė įvairias galimybes gerinti miesto infrastruktūrą.

„Investuok Lietuvoje" Investicijų plėtros departamento projektų vadovė Dalia Liesytė įkvėpė klaipėdiečius primindama šiuo metu pastebimą tendenciją paslaugų centrams kurtis mažesniuose ir vidutinio dydžio miestuose. „Galime pasimokyti iš panašaus dydžio ir profilio miestų kitose šalyse. Klaipėdai svarbu aiškiai apsibrėžti stipriausias miesto savybes ir drąsiai komunikuoti jas potencialiems investuotojams," – sakė „Investuok Lietuvoje" atstovė.

Pasak K. Pupinio, tokį pasiūlymą Klaipėda turi ir jau komunikuoja. Uostamiestis galėtų tapti patraukliausiu miestu jūrinio, logistikos ir transporto sektorių paslaugų centrams. Tokios krypties patrauklumą patvirtina ir konferencijoje dalyvavę tarptautinės logistikos įmonės „Greencarrier" paslaugų centro atstovai, kurie džiaugiasi pasirinkę Klaipėdą savo paslaugų centrui ir nuolat plečia savo veiklą.

Svarbu priminti, kad šiemet Klaipėda tapo pirmu Lietuvos miestu patvirtinusiu paskatos modelį, skirtą pritraukti paslaugų sektoriaus investuotojus į Klaipėdą. „Norime pritraukti į Klaipėda aukštą pridėtinę vertę kuriančius paslaugų centrus, kurie nesiekia vien kaštų mažinimo. Suprantame, kad miestai Lenkijoje, su kuriais konkuruojame, turi nemenkus paskatų paketus ir privalome pateikti konkurencingus pasiūlymus investuotojams," – diskusijoje po konferencijos teigė S. Simanauskas.

"Klaipėda ID" tęsia jau pradėtus darbus stiprinant informacinių technologijų, finansų bei užsienio kalbų studijų programas universitetuose, kolegijose ir net mokyklose, aktyviai dirba su nekilnojamo turto vystytojais ir nuolat tobulina talentų pritraukimo programą. Miesto vystymo agentūra kviečia Klaipėdos ir kitų miestų įmones bei organizacijas jungtis ir vystyti paslaugų centrų industriją Klaipėdoje.

 

VšĮ "Klaipėda ID"

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt