Krovinių gabenimas automobiliais Europos viduje: rinkos robotizacijos link?

%2019 %11 %21

Neseniai pasakojome apie krovinių gabenimus geležinkeliais Europos viduje. Šį kartą kalbėsime apie pačią populiariausią krovinių gabenimo Europoje priemonę – automobilių transportą. Kaip pasikeitė krovinių gabenimo automobiliais rinka 2019 metais ir ko tikimasi 2020 metais, kalbamės su „AsstrA" Vokietijos filialo vadovu Aleksandru Monšu.

- Aleksandrai, 2019 metai jau persirito į antrąją pusę, ar galima daryti tarpines išvadas? Kuo pirmasis pusmetis buvo svarbus automobilių transporto srityje?

2019 metus drąsiai galima vadinti Europos transporto rinkos atsinaujinimo ir skaitmenizacijos metais. Priimta daug strateginių ir sudėtingų sprendimų, kurie artimiausiais metais pakeis Europos logistikos paveikslą. Iki šių metų pabaigos bus įdiegta ir pradės veikti bendra Europos palydovinė mokesčio už kelius sistema. Dabar vieną įrenginį galima naudoti visose ES magistralėse. Be to, nuo birželio sunkvežimiuose, registruojamuose ES, turi būti įrengti išmanieji tachografai. Parengtas ir naujas Euro 6d standartas, kuris bus privalomas visiems nuo rudens. Dauguma automobilių parkų savininkų modernizuoja savo autoparkus jau nuo pavasario.

2019 metais bepiločių krovinių gabenimų ateitis priartėjo dar labiau. Švedijoje ir Rusijoje išduoti leidimai išbandyti krovinių gabenimą bepiločiais sunkvežimiais. Kai kurie automobilių gamintojai pranešė apie planus, susijusius su bepiločių sunkvežimių gamyba. Ekspeditoriams ir logistikos kompanijoms reikia rimtai vertinti šią kryptį. Juk situacija, susijusi su personalu, Europos rinkoje yra bauginanti. Artimiausią dešimtmetį 70 % dabartinių vairuotojų išeis į pensiją, o jaunų darbuotojų ateina dvigubai mažiau, negu reikia. Sunkvežimio ar sąstato automatinis pilotavimas – tai ilgalaikio problemos sprendimo variantas. Tos kompanijos, kurios pirmos diegia šią naujovę, pirmos ir įgis pranašumą. „AsstrA" taip pat domisi tuo, nes dalis pagrindinių gabenimo krypčių yra Europos viduje. Numatoma, kad krovinių gabenimo automobiliais dalis kompanijos teikiamose paslaugose artimiausią dekadą sudarys 2-3 % kasmet, ir tai su sąlyga, kad Partnerių parkai augs stabiliai, nes tai reiškia, kad „jaunėja" vairuotojų rinka.

Kalbant apie žemiškesnius pokyčius, verta paminėti daug ginčių keliantį ES mobilumo paketą. Tai įstatymų sąvadas, skirtas spręsti automobilių transporto problemas Europos regiono viduje. Taisyklių standartizavimo tikslas yra pagerinti ekologinius rodiklius ir sukurti vienodas konkurencines sąlygas ES valstybėms narėms. Dabar pagal naują įstatymą vairuotojams taikomos komandiruojamų darbuotojų taisyklės. Be to, kasdieniam vairuotojų poilsiui būtinai turi būti suteikiami viešbučiai. Mobilumo paketas užtikrina vienodas sąlygas ir vakarų, ir rytų šalių vežėjams.

Pirmasis pusmetis įsiminė ir kuro kainų didėjimu bei automobilių važiavimo Vokietijos keliais brangimu. Tai turėjo įtakos galutinei gabenimo kainai, kurią moka Klientas. Atsižvelgiant į tai teko peržiūrėti maršrutus ir siūlyti Klientams adekvačius variantus. „AsstrA" turi privalumą Vokietijoje ir Europos viduje, nes yra sudariusi nuomos sutartis su Partnerių autoparkais. Automobilius visiškai kontroliuoja „AsstrA" ekspeditoriai. Tokia darbo forma paskutiniais metais pasirodė esanti labai gera, todėl planuojama didinti nuomojamų automobilių skaičių ne mažiau kaip 30 % per metus.

 

AsstrA Associated Traffic AG

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt