TRYS „?“ GABENIMŲ GELEŽINKELIAIS SPECIALISTUI

%2019 %11 %13

Apie geležinkelio transporto privalumus galima kalbėti ilgai. Tai ir gerokai didesnis krovingumas lyginant su automobilių transportu, ir tarifų stabilumas, ir sąlyginis nepriklausymas nuo oro sąlygų. Be to, ši transporto rūšis yra ekologijos požiūriu gana švari.

Apie gabenimų geležinkeliais plėtrą, šios rūšies gabenimų pliusus ir minusus krovinių siuntėjams mes pakalbėjome su įmonių grupės „AsstrA-Associated Traffic" AG Gabenimų geležinkeliais skyriaus direktoriaus pavaduotoju Andrejumi Sulla.

- Andrejau, ar gabenimų geležinkeliais rinka patiria akivaizdžių pokyčių, juk šio tipo transportas laikomas vienu iš pačių stabiliausių?

Kalbant apie gabenimo geležinkeliais galimybių techninę ir geografinę plėtrą galima pasakyti, kad ši rinka visai nėra tokia sustingusi, kaip priimta manyti. Taip, naujų geležinkelio ruožų ir stočių statyba vyksta lėtai, bet šio sektoriaus investicijos auga kasmet. Pavyzdžiui, 2019–2020 metais kai kurių Rusijos geležinkelių vystymui planuojama skirti 15 mlrd. JAV dolerių. Kinija į Naujojo Šilko kelio plėtrą praėjusiais metais investavo 237 mlrd. JAV dolerių ir reikšminga šios sumos dalis teko būtent geležinkeliams. Naujos kryptys iš Kinijos į Europą atveriamos beveik kiekvieną mėnesį. Kalbant apie vidinius gabenimus geležinkeliais Europoje galima pastebėti „pagyvėjimą" – DACH regiono (pvz., Vokietija, Austrija ir Šveicarija) vyriausybės skiria didelį dėmesį geležinkelio infrastruktūros plėtrai kaip vienai perspektyviausių ekologijos požiūriu.

Aptariant vidinius rinkos pokyčius pastebima, kad jie pagrįsti skirtingų rūšių judamųjų sąstatų paklausos pokyčiais. Konteinerinių gabenimų kiekis dabar 22% aplenkia gabenimą vagonuose. Tai pirmiausia susiję su žema konteinerių kaina ir suaktyvėjusiomis konteinerių terminalų statybomis (pvz., tik RF 2018 metais buvo atidaryta 230 naujų stočių).

Kiekvienais metais rinkoje atsiranda sezoninė paklausa ir, kaip pasekmė, vagonų deficitas, ypač specialiųjų – vagonų grūdams gabenti ir refrižeratorių. Dėl prieš trejus metus RF įvestų naujų vagonų eksploatavimo terminų taisyklių juntama padidėjusi vagonų ir pusvagonių paklausa. Šis disbalansas šiek tiek išsilygino 2018 metais, kai imta gaminti daugiau pusvagonių ir pažangių didesnio krovingumo vagonų.

- Kokios problemos yra susiję su geležinkelių transportu ir kokių yra pliusų?

Stiprioji geležinkelių pusė – reguliarus išsiuntimas, tarifų stabilumas, saugumas, nuolatinis krovinio stebėjimas, galimybė tam tikromis sąlygomis gauti nuolaidų.

Apie problemas neverta kalbėti, nes tai greičiau šios rūšies transporto išskirtinumai, kurie gali būti būdingi bet kuriam judamajam sąstatui. Tai būtinybė perkrauti krovinius keičiant vėžes, kai gabenama tarptautiniais maršrutais. Be to, jei didelė gamykla neturi privažiavimo bėgių, tai pristatymas iki durų galimas tik mišriojo gabenimo atveju. Gedimai, nors ir labai reti, paveikia visą traukinių judėjimo tvarkaraštį.

- Kiek gabenimas geležinkeliais yra konkurencingas lyginant su gabenimu automobiliais?

Tai priklauso nuo daugybės veiksnių: gabenimo krypties, dydžio ir svorio, pristatymo terminų, skubumo, biudžeto. Vienareikšmiškai pasakyti, kad gabenimas geležinkeliais turi privalumų lyginant su gabenimu automobiliais nepateikiant konkrečių duomenų būtų negerai. Bendra taisyklė būtų tokia: standartinius krovinius ilgais atstumais ir esant dideliam svoriui ir vidutiniam skubumui naudingiau gabenti geležinkeliais. Gabenant krovinius maršrutu NVS-Azija-ES dėl būtinybės pakeisti vėžes Klientas prekes gaus keliomis dienomis vėliau. Taigi dar kartą pabrėžiu, kad tai prioritetų klausimas: terminai ar biudžetas?

Būtina suprasti, kad geležinkeliai – tai dažniausiai daugiarūšio transporto istorija. Kalbama ne apie geležinkelių konkuravimą su gabenimu jūromis arba automobilių transportu, o apie Klientui patogiausios ir naudingiausios logistikos schemos sukūrimą.

Kaip pavyzdį pateiksiu darbinę gabenimo schemą: „AsstrA" komanda gabena jūromis konteinerį iš Pietų Korėjos iki Lietuvos, iš Lietuvos į Duisburgą konteineriniu traukiniu, o iš Duisburgo iki durų – konteinerių gabenimo sunkvežimiu. Kompleksiškumas – būtent tai, kas leidžia „AsstrA" klientams rinktis. Žinoma, atskirais atvejais krovinio pobūdis lemia, koks gabenimo būdas bus pasirinktas ir tokiu atveju kompanijos ekspertai nuo pat pradžių Užsakovui pateikia visą informaciją: ką galima vežti, kam reikalingi papildomi leidimai, ką geriau gabenti pagal kitą schemą.

Kompanijos „AsstrA" korporatyviniai Klientai gauna visas su gabenimu geležinkeliais susijusias paslaugas. Klientai gali rinktis tik gabenimo paslaugas arba užsisakyti ir kitas paslaugas – draudimo, geležinkelių tarifų apmokėjimo paslaugas. Taip pat galima užsisakyti visas logistikos paslaugas „nuo durų iki durų" ir tiesiog laukti žinutės „Jūsų krovinys pristatytas".

 

Anastasiia Onoshko, AsstrA Associated Traffic AG

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt