Taline – antrasis „Rail Baltica“ Globalus forumas

2018 04 11

 

Balandžio 10–11 d. Estijos sostinėje Taline vyksta antrasis projekto „Rail Baltica“ Globalus forumas, kuriame dalyvauja Baltijos šalių transporto ministrai, aukšti Lenkijos, Suomijos ir Švedijos už transportą atsakingų ministerijų atstovai, Europos Komisijos ir Europos Parlamento nariai. Forumo dalyviai apžvelgs projekto pažangą, šalių ilgalaikius įsipareigojimus, „Rail Baltica“ reikšmę transeuropinio transporto tinklo TEN-T plėtrai. Lietuvai atstovauja susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

„Šiais metais tradiciniame „Rail Baltica“ forume susitinkame itin svarbiu metu – Europos Komisija netrukus numato skelbti pasiūlymą dėl 2021–2027 m. finansinio laikotarpio Europos Sąjungos biudžeto, kuris itin svarbus projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimui. Tinkamas ES finansavimas šiam projektui yra gyvybiškai svarbus, todėl pačiu aukščiausiu lygmeniu dar kartą pabrėšime projekto svarbą Baltijos regionui ir ES, visų susijusių šalių ekonomikoms ir piliečiams“, – sakė susisiekimo ministras R.Masiulis.

Globalų forumą atidaro Estijos Ministras Pirmininkas Jüri Ratas, vaizdo tiltu renginyje dalyvauja už transporto politiką atsakinga Europos Komisijos narė Violeta Bulc. Pirmąją forumo dieną Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos ir Švedijos atstovai susitiks ministrų diskusijoje tema „Šiaurės jūros – Baltijos jūros transeuropinio transporto koridoriaus vaidmuo ir įtaka Šiaurės Rytų Europos transporto sektoriui“.

Antroji forumo diena skiriama potencialiems projekto tiekėjams – pasaulio statybos, medžiagų tiekimo, paslaugų tiekimo įmonėms informuoti apie artimiausius projekto konkursus ir pirkimus. Renginyje, kuriame laukiama iki 500 dalyvių iš įvairių pasaulio šalių, bus pristatytos „Rail Baltica“ projektavimo gairės, pagrindiniai projektavimo konkursai ir išsamus 2018 m. projekto viešųjų pirkimų planas. Dalyvaujančioms įmonėms tai suteiks galimybę užmegzti kontaktus ir rasti dalyvavimui projekte reikalingus partnerius.

Naujas numatomas „Rail Baltica‘ forumo leitmotyvas – karinio mobilumo reikalavimai. Prieš keletą savaičių ES paskelbė karinio mobilumo veiksmų planą, kurio tikslas – parengti tinkamą infrastruktūrą, tinkamą greitam kariniam reagavimui iškilus grėsmei. Baltijos regionui tai ypatingai svarbu dėl geopolitinių priežasčių. Šie karinio mobilumo reikalavimai būtų taikomi ir projektui „Rail Baltica“. Dabar, pradedant projektuoti naują geležinkelio liniją, yra tinkamas laikas projektuoti jį atsižvelgiant ir į karinio mobilumo techninius reikalavimus. Pavyzdžiui, Palemono intermodalinio terminalo sujungimas 1435 mm vėžės geležinkelio linija svarbus ir ekonominiu, ir kariniu požiūriu.

Lietuvos susisiekimo ministras R. Masiulis forume taip pat pabrėš Vilniaus–Kauno jungties svarbą „Rail Baltica“ projektui ir Europai. Lietuva siekia, kad Europos Komisija naujame Europos infrastruktūros tinklų priemonės (EITP, angl. CEF) fondo reglamente nuo 2021 m. įtrauktų šią jungtį kaip finansuotiną. Užtikrinti aiškią Vilniaus jungties finansavimo perspektyvą Lietuvai bus vienas svarbiausių „Rail Baltica“ forumo akcentų – be šios jungties projektas nebus baigtas.

Pirmasis „RailBaltica“ Globalus forumas buvo surengtas Rygoje (Latvijoje) 2017 m. balandžio mėn. 2019-aisiais toks forumas planuojamas Lietuvoje.


LR Susisiekimo ministerija

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt