Asociacijos įmonės pasirengusios 2017 metų iššūkiams

%2017 %10 %19


 

2016 m. Klaipėdos uosto krovos kompanijose perkrauta 40,138 mln. tonų krovinių. Tai 4,2 proc. daugiau nei 2015-aisiais, kai krova siekė 38,5 mln. tonų. Pernai buvo pasiektas naujas Klaipėdos uosto rekordas. Už šį rezultatą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentui Vaidotui Šileikai įteikė padėkos raštą.


Apibendrindamas praėjusių metų veiklos rezultatus Vaidotas Šileika prisipažino, kad ir kitų metų pradžioje už 2017 m. pasiektus rezultatus norėtų gauti tokią padėką.


„Tačiau esu realistas. Žinau, kaip stengiasi mūsų konkurentai iš kaimynių šalių. Mūsų kaimynai baltarusiai, kurių kroviniai sudaro apie 30 proc. mūsų visos krovinių apyvartos, raginami naudotis kitais uostais – už palankų tarifą jiems siūloma vežti krovinius geležinkeliais į Sankt Peterburgą, Ust Lugą, kitus uostus. Kaimynai latviai taip pat aktyviai dirba ne tik su baltarusiais, bet ir lietuviais – šiaurinės Lietuvos dalies įmonės raginamos naudotis Rygos uostu“, – situaciją rinkoje apibūdino V. Šileika.


Praėjusiais metais Klaipėdos uostas vienintelis regione didino krovos apimtis. Kitų uostų krova sumenko – Rygoje krovinių sumažėjo 7,5 proc. iki 37 mln. tonų, Taline – 10,3 proc. iki 20,1 mln. tonų, Ventspilyje – 16,5 proc. iki 18,8 mln. tonų.


Pasak V. Šileikos, nepaisant aštrios konkurencijos ir šiemet įmanoma išlaikyti panašias krovos apimtis.

 

„Gerai, kad Klaipėdos uoste yra didelė krovinių diversifikacija. Vienos krovinių rūšys auga, kitos  krenta, tačiau turime stabilų pagrindą. Mes visi dirbame, kad uostas būtų konkurencingas, stiprus. Labai svarbu, kad tie infrastruktūros objektai, kurie yra dabar vystomi, sąveikauja su mūsų rengta suprastruktūra. Todėl ir turime krovos augimą, kuo negali pasigirti kiti uostai regione. Be to, stipri mūsų ekonomika, atrandame vis naujas rinkas savo prekėms. Minėjau, kad labai svarbus Baltarusijos ir kitų šalių tranzitas. Jei mums pavyks jį išlaikyti ir pritraukti daugiau, mūsų rodikliai tikrai bus ne prastesni nei pernykščiai“, – optimistiškai į ateitį žvelgia Asociacijos prezidentas.


Jo teigimu, visos Asociacijos įmonės yra nusiteikusios investuoti, didinti krovos apimtis ir žvelgia į ateitį su optimizmu.


„Šie ir kiti metai mūsų industrijai nebus labai lengvi, lengvų metų išvis nebūna. Turėkime galvoje geopolitinę situaciją, mažėjančią pasaulinę prekybą, didėjantį protekcionizmą, politinę situaciją, turiu galvoje naujo prezidento rinkimus JAV, Brexit Europoje. Tačiau mes esame vieningi ir  pasiruošę įvairiems iššūkiams“, – baigė V. Šileika.

 


Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt