Lietuva siekia didinti europinę geležinkelių integraciją ir saugą

2016 11 16

 

 

Bendradarbiaudama su Europos Sąjungos geležinkelių agentūra (ERA), Lietuva siekia gerinti tarptautinę geležinkelių transporto sąveiką, didinti šalies geležinkelių saugą ir integraciją į Europos transporto sistemą. Šiandien susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius šiuos klausimus aptarė su Lietuvoje viešinčiu ERA direktoriumi Josefu Doppelbauer.

„Lietuva, kaip Europos Sąjungos narė, itin daug dėmesio skiria mūsų šalies transporto infrastruktūrai integruoti į Europos transporto sistemą. Geležinkelių sektoriuje šio tikslo visų pirma siekiame įgyvendindami europinės geležinkelio vėžės projektą „Rail Baltica“. Tikiu, kad kartu su projekte dalyvaujančiomis šalimis Lenkija, Latvija, Estija ir Suomija iki 2025 m. pavyks sėkmingai užbaigti projektą ir padidinti greičio parametrus visoje „Rail Baltica“ geležinkelio linijoje“, – sakė ministras R. Sinkevičius.

Europos Sąjungos geležinkelių agentūros vadovo J. Doppelbauer teigimu, ERA agentūra yra pasirengusi įsiklausyti į specifinius Lietuvos poreikius ir praktiškai padėti Lietuvai siekiant jos ilgalaikių tikslų. Jau šiuo metu Lietuvoje ERA specialistai įgyvendina projektą „Prioritetinių šalių programa – geležinkelių saugumo Lietuvoje didinimas“. Be to, nuo 2019 m. keičiantis ERA reglamentui, ši europinė institucija bus atsakinga už saugos sertifikatų išdavimą ES geležinkelio įmonėms, teiks leidimus įgyvendinti Europos geležinkelių transporto valdymo sistemos (ERTMS) diegimo projektus.

Geležinkelių saugumas Lietuvoje nuolat gerinamas modernizuojant geležinkelio linijas, įsigyjant naujesnius geležinkelio riedmenis, diegiant saugos priemones geležinkelio pervažose. Be to, vienas svarbiausių veiksnių siekiant užtikrinti geležinkelių transporto sąveiką ir saugą yra ERTMS sistemos diegimas. Suprasdama šios sistemos svarbą, Lietuva rengiasi įdiegti ERTMS visame šalies europinės geležinkelio vėžės tinkle. Šiuo metu pateikta paraiška Europos Komisijai dėl ERTMS diegimo jau nutiestoje „Rail Baltica“ linijoje nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno, siekiant gauti Europos infrastruktūros tinklų priemonės (angl. CEF) finansavimą. Tikimasi, kad šiame ruože ERTMS bus įdiegta iki 2020 m. Įgyvendinant tolimesnius projekto „Rail Baltica“ etapus nuo Kauno iki Talino Estijoje, numatoma iš karto diegti ir ERTMS sistemą.

ERA direktorius J. Doppelbauer teigiamai įvertino Lietuvos pastangas techninėmis ir švietėjiškomis priemonėmis gerinti geležinkelių eismo saugą. Rytoj svečias lankysis moderniame 2014 m. Vilniuje atidarytame geležinkelių eismo valdymo centre, kuris itin svarbus geležinkelių eismo efektyvumui ir saugai gerinti.

 

Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt